Wat is voor de thuismarkt een handige oplossing om twee netwerken aan elkaar te koppelen? Het liefst een set en forget oplossing zodat ik er niet regelmatig vragen over krijg.
Wat moet werken
-Printer
-Fileshares op NAS
Speelgoed dat reeds beschikbaar is
-Ziggo technicolor modem x2
- pricewatch: Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router (in access point modus)
- pricewatch: Netgear Prosafe GSS108E Click Switch + 2 USB Charging ports
-Windows 10 gebaseerde zelfbouw NAS
R7000:
Met de R7000 kon ik zo 1,2,3 niet zo veel omdat de ingebouwde vpn server aldaar niet werkt in access point modus. In bridge modus laten zetten van de technicolor is voor de R7000 is geen optie ivm wegvallen Ziggo Wifi Hotspot. In 'normale' modus met de DHCP server uit kun je wel de VPN service inschakelen maar het lukte niet te verbinden. Vermoedelijk omdat hij zijn eigen IP niet weet (0.0.0.0) omdat de R7000 op deze manier denkt dat hij niet is verbonden met het internet. (in de client3.ovpn heb ik het ip aangepast).
Windows NAS
Zelf openvpn server installeren op de NAS was ook geen overweldigend success (certificaat generatie heel gedoe voor een extra aapraat/user)
Technicolor
Binnen de Ziggo modem zie ik zo 1,2,3 geen vpn/bridge mogelijkheden zoals die ooit in een grijs verleden wel in mijn ADSL modem (Draytek vigor) zaten.
Iemand wellicht nog een handige oplossing die ik over het hoofd zie?
Wat moet werken
-Printer
-Fileshares op NAS
Speelgoed dat reeds beschikbaar is
-Ziggo technicolor modem x2
- pricewatch: Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router (in access point modus)
- pricewatch: Netgear Prosafe GSS108E Click Switch + 2 USB Charging ports
-Windows 10 gebaseerde zelfbouw NAS
R7000:
Met de R7000 kon ik zo 1,2,3 niet zo veel omdat de ingebouwde vpn server aldaar niet werkt in access point modus. In bridge modus laten zetten van de technicolor is voor de R7000 is geen optie ivm wegvallen Ziggo Wifi Hotspot. In 'normale' modus met de DHCP server uit kun je wel de VPN service inschakelen maar het lukte niet te verbinden. Vermoedelijk omdat hij zijn eigen IP niet weet (0.0.0.0) omdat de R7000 op deze manier denkt dat hij niet is verbonden met het internet. (in de client3.ovpn heb ik het ip aangepast).
Windows NAS
Zelf openvpn server installeren op de NAS was ook geen overweldigend success (certificaat generatie heel gedoe voor een extra aapraat/user)
Technicolor
Binnen de Ziggo modem zie ik zo 1,2,3 geen vpn/bridge mogelijkheden zoals die ooit in een grijs verleden wel in mijn ADSL modem (Draytek vigor) zaten.
Iemand wellicht nog een handige oplossing die ik over het hoofd zie?
[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 31-01-2017 18:59 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.