Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Het zou me bijna verbazen als je eens niet binnen enkele minuten met een correctie voor een stuk over voedingen zou komen
Maar bedankt voor het spotten, ik heb het gefikst
Heb er ook een, 2e alinea:
Ik denk niet dat het behalen van 91% efficientie een gevolg is van het Silver-certificaat, maar eerder andersom.De versies met 400W en meer beschikken over een 80Plus Silver-certificaat, waardoor ze een efficiëntie van meer dan 91 procent kunnen behalen
Beide klopt niet.
Dat is juist.De versies met 400W en meer beschikken over een 80Plus Silver-certificaat, met een maximaal rendement van 91 procent
In de titel staat trouwens nog wel instapvoedingen in plaats van mainstream of iets vergelijkbaars.
[ Voor 46% gewijzigd door -The_Mask- op 31-01-2017 19:48 ]
AMD Nieuwsdiscussie
faraga schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:59:
Nog een beetje bijgewerkt + nieuwe titel dan maar
Maar dit klopt dus nog steeds niet. Het vereiste maximale rendement bij 80PLUS Silver is namelijk 88% en bij 80PLUS Bronze 85%. De voedingen zitten er dus wel duidelijk boven, maar dat zegt niks over het 80PLUS certificaat aangezien dit op drie verschillende plaatsen wordt gemeten. En alle drie metingen bepalen het 80PLUS certificaat. Dus al haalt de voeding een rendement van 99% bij 20% en 50% belasting en zelfs nog bij 90% belasting, als het bij 100% belasting maar 83% is dan voldoet die alleen aan 80PLUS Bronze.De versies met 400W en meer beschikken over een 80Plus Silver-certificaat, wat aangeeft dat ze een maximaal rendement van 91 procent kunnen behalen. De 300- en 350-wattvarianten beschikken net als hun voorgangers over een 80Plus Bronze-certificaat, voor een rendement van 87 procent.
AMD Nieuwsdiscussie
Je bedoelt dat je geen causaal verband mag trekken, omdat we niet weten op welke belastingen ze die 91 procent bereiken? Heb je op zich wel gelijk in. Dan maar zo.
Is het geen idee om dan voor het publiceren aan -The_Mask- te vragen of hij het even doorleest?faraga schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:12:
Het zou me bijna verbazen als je eens niet binnen enkele minuten met een correctie voor een stuk over voedingen zou komen![]()
Een 80PLUS Silver certificaat betekend dat de voeding minimaal een rendement moet hebben van 85%, 88% en 85% bij 20, 50 en 100% belasting gemeten op 115V, dit moet het rendement minimaal zijn voor alle meetpunten. Wat het maximale rendement is op één of twee punten is voor het 80PLUS certificaat niet interessant, dat kan prima 91% zijn of hoger, alle drie punten samen bepalen het 80PLUS certificaat.faraga schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:16:
Je bedoelt dat je geen causaal verband mag trekken, omdat we niet weten op welke belastingen ze die 91 procent bereiken? Heb je op zich wel gelijk in. Dan maar zo.
Het 80PLUS certificaat kan dus nooit bepaald zijn door een maximaal rendement van 91%. Wat je wel kunt doen is het maximale rendement noemen, maar dit staat voor de rest los van het 80PLUS certificaat.
Dat heb ik vorige week al gedaan bij het persbericht van be quiet!, daar stond eerst de zelfde fout in, dat is aangepast en in het persbericht dat vanmiddag verstuurd is stond het dan ook niet meer.Wild Chocolate schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:21:
[...]
Is het geen idee om dan voor het publiceren aan -The_Mask- te vragen of hij het even doorleest?
Oude persbericht:
Nieuwe persbericht verzonden naar iedereen:met 400W of hoger zijn 80PLUS Silver-gecertificeerd dankzij een maximale efficientie van 91%
Door het woordje dankzij te veranderen in met klopt het wel.vanaf 400W zijn 80PLUS Silver-gecertificeerd met een maximale efficiëntie van 91%
AMD Nieuwsdiscussie
Pagina: 1