Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo Tweakers-vrienden,

Ik heb een vraag over de app SD Maid.

Ik wil deze app op mijn tel zetten omdat ik de updates uit wil schakelen. Waarom :X ? Mijn ervaring is dat met elke update de tel trager wordt en de batterij minder lang meegaat. :|

Kennen jullie de app? Doet hij het goed? Ik hoop dat de app niet erg veel vergt van de accu?

groetjes,

negena

Alle reacties

Verwijderd

Updates van de systeemsoftware van je telefoon of van je apps?

Beide gevallen een slecht idee om te blokkeren en niet de juiste oplossing voor jouw probleem.

Updates van de systeemsoftware van je telefoon zul je waarschijnlijk niet vaak krijgen en bij het niet updaten van apps heb je nog de kans dat ze op een gegeven moment niet meer werken.

Daarnaast ken ik de app en deze kan niet (zonder root iig) meer wat betreft het blokkeren van updates dan wat je zelf al kunt instellen bij de playstore of je systeeminstellingen.

Als je het idee het dat je telefoon traag(er) is geworden is het een veel beter idee om juist de apps die je niet gebruikt te verwijderen. Ook kan terugzetten naar de fabrieksinstellingen (nadat je natuurlijk een back-up heb gemaakt) heel veel "traagheid" verhelpen.

Kortom: geen extra app installeren om je telefoon wat vlotter te laten werken maar juist apps verwijderen. Als dat niet helpt volledig resetten.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wat let je om het gewoon uit te proberen en te kijken wat er gebeurd?

We verwachten namelijk wel een beetje meer eigen inzet, dan dat je nu getoond hebt. En de informatie die je ons geeft is ook veels te beperkt. Begin eens met welk toestel en OS je nu hebt.

Daarbij heb ik net even gekeken, ik neem aan dat het deze Google Play: SD Maid - Systeem Opruim Tool app is. In de omschrijving kan ik niks vinden over het uitzetten van updates. Het is volgens mij bedoeld voor het opschonen van Cache, tijdelijke bestanden en achtergebleven bestanden.

Maar het uitzetten van updates is heel erg simpel. Zet in de Play Store het automatisch updaten uit en de apps worden niet meer geüpdatet en zet in de instellingen het automatisch zoeken naar software-updates uit en ook dat gebeurd niet meer automatisch.

Ik kan het uitzetten van beide overigens afraden. Apps moeten geüpdatet worden, omdat oudere versies vaak niet meer ondersteund worden en de software op je telefoon moet om beveiligingsredenen al geüpdatet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 01-02-2017 09:02 ]

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
In mijn topiclijst is de topic wel te vinden over mijn s5 die destijds na een update kuren begon te vertonen (warm worden en slechtere batterij). Niks hielp, zelfs een factory reset niet.

Ik ben ervan overtuigd dat updates slecht zijn. Ik vind het niet toevallig dat na elke update mensen klagen over slechtere batterijen (kitkat--> lollipop, lollipop--> marshmallow).

Ik heb de app geinstalleerd en idd, ik kon niks bevriezen, maar dat is niet erg. Bij de Motorola kan je gewoon de updateserviceapp stoppen en dan verdwijnt de melding!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Als er iets slecht is voor je batterij en de snelheid van je telefoon, dan is het wel zo'n opruim tool.