Hoi allemaal,
Natuurlijk is dit niet de letterlijke communicatie met Sony.
Ik heb alle mails even verzameld. Dit maakt het wel een lang verhaal:
Mijn mail
Mijn initiele bericht is via een contactformulier verstuurd.
Het bericht was ongeveer:
Geachte heer/mevrouw,
Via de playstation store heb ik Resident Evil 4 gedownload.
Helaas ondervind ik een probleem met het spel:
Controller 1: De thumbsticks werken niet, ik kan daardoor niet lopen
Controller 2: De L2 en R2 werken niet
Bij ieder ander spel werken de controllers gewoon goed.
Graag een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Wesley
Sony
Hi Wesley,
Bedankt dat je contact opneemt met PlayStation Support over je PlayShock 4 (DS4) controller.
Het spijt ons te horen dat je problemen ondervindt met je controller. Zo te horen kan jouw probleem redelijk eenvoudig worden opgelost door een DualShock4 reset uit te voeren.
Achterop de DS4 controller zit een miniscuul gaatje naast de schroef. Door deze kort in te drukken met een scherp voorwerp wordt de controller gereset en gecalibreerd. Daardoor zouden problemen wat je opgeeft ermee verholpen mee moeten worden. Mocht je probleem dan nog steeds aanhouden dan raad ik je aan het volgende door te nemen.
We hebben sinds kort een nieuwe online service gelanceerd die ervoor zorgt dat je de problemen met je DS4 kunt ontdekken en oplossen, je kunt zelfs voor een vervanging zorgen als het probleem niet kan worden opgelost.
Om de deze service te gebruiken <as-html><b><a href="https://hardware.support.eu.playstation.com/#/">klikhier</b></a></as-html> en volg de instructies op je scherm. Je hebt het serienummer van je DualSchock 4 series nodg wanneer je gebruik maakt van deze service, dus zorg ervoor dat je deze klaar hebt liggen!
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Als je nog andere vragen hebt neem dan contact op met PlayStation Support door de onderstaande contactgegevens te gebruiken of door te antwoorden op deze email.
Met vriendelijke groet,
Charley
PlayStation Support
Mijn reactie
Hi Charley,
Bedankt voor je antwoord.
De reset optie die je me geeft had ik al geprobeerd.
Ik vernoemde expliciet het spel (Resident Evil 4) omdat dit het spel is waar de klachten bij voorkomen.
Bij andere spellen is dit niet het geval.
Helaas is het serienummer van beide controllers niet meer te lezen.
Graag een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Wesley
Reactie Sony
Hallo Wesley,
Je hebt onlangs een reparatieverzoek ingediend voor je PlayStation. Voordat we je kunnen helpen, moeten we de garantie op je systeem controleren door je aankoopbewijs te bekijken.
Noteer je referentienummer: 170124-002507
Zo kun je ons je aankoopbewijs sturen:
1. Maak er een duidelijke foto of scan van.
2. Controleer of de datum van aankoop goed zichtbaar is.
3. Beantwoord deze e-mail met de betreffende afbeelding als bijlage.
Een geldig aankoopbewijs is:
- De kassabon van de winkel waar je je apparaat hebt gekocht (met daarop de naam van de winkel, de naam van het product, de prijs en de datum van aankoop).
- Een reparatiebewijs van je systeem als dat al eerder door ons is gerepareerd.
Zodra we je aankoopbewijs hebben ontvangen, sturen we je een e-mail met de volgende stappen.
Bekijk voor meer informatie onze forums enondersteuningsartikelen.
Bedankt,
PlayStation
Sony Computer Entertainment Europe Limited
Beste,
Ik geen reparatieverzoek ingediend.
Dit lijkt me een communicatie fout.
Ik heb resident evil 4 gekocht in de playstation store, echter werken de controllers niet goed met dit spel (alleen dit spel) het enige dat ik vraag is, omdat het spel niet te spelen is, het aankoopbedrag terug.
Dit is trouwens al mail 3 betreft dit probleem.
Graag een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Wesley
Beste Wesley,
Bedankt voor je contact met PlayStation Support.
Je hebt bij ons een refund-verzoek ingediend voor Resident Evil 4.
Conform onze servicevoorwaarden is het niet mogelijk om games, game add-ons/DLC, Season Passes, in-game consumables (zoals Fifa punten) of PlayStation® Video titels te vergoeden als de download/stream reeds is gestart.
Wij hebben in dit geval jouw verzoek behandeld en we zien dat de download/stream reeds is gestart. Hierdoor is het niet mogelijk om het aankoopbedrag te vergoeden en terug te storten in de PlayStation-Portemonnee.
Op de volgende link kun je de voorwaarden lezen voor een refund-verzoek:
https://www.playstation.c...tore-cancellation-policy/
Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen via onderstaande contactgegevens. Noem daarbij het referentienummer: 170124-002507
Wist je dat je de mogelijkheid hebt om zelf je eigen Sony Entertainment Network account te beheren? Bezoekhttps://www.playstation.com en meld je aan.
Je kunt bijvoorbeeld het wachtwoord veranderen en een overzicht vinden van alle aankopen.
Met vriendelijke groet,
Martijn
PlayStation Support
Beste Martijn,
Niet akkoord!
Dit is inmiddels mail 4 betreft dit probleem.
Nogmaals mijn verhaal:
Ik heb resident evil 4 gekocht via de playstation store.
Ik heb het spel aangezet en geprobeerd te spelen (5 minuten)
Ik heb 2 Sony controllers die beiden niet werken met het spel.
Het spel is simpelweg niet te besturen.
Ik heb de controllers een reset gegeven, het werkt nog steeds niet.
De controllers werken bij ieder ander spel prima, niets aan de hand.
Conclusie: Als de controllers goed werken bij elk spel behalve bij dit ene spel dan moet het wel aan het spel liggen.
Vraag: Graag het aankoopbedrag retour ontvangen, ik kan het gekochte spel immers niet spelen.
Ik wil graag het aankoopbedrag terug, ik ga ook niet akkoord met een negatief antwoord.
Verder vind ik het echt achterlijk dat er vier mailtjes besteedt moeten worden aan dit probleem.
Het spel werkt niet en ik vraag netjes om een oplossing.
Nu vier mailtjes later krijg ik te horen dat ik in de stront kan zakken, no fucking way! Het gaat godverdomme om een tientje dat ik terug vraag voor een spel dat gewoon niet werkt.
Graag vandaag een oplossing!
gr,
Wesley
Beste,
Helaas staat er geen naam onder het bericht.
Kun je je voorstellen dat ik na 4 (inmiddels 5) mailtjes te hebben besteed me iets minder vriendelijk op stel?
Prima dat mijn manier van communiceren niet wordt getolereerd, dat is immers jullie goed recht.
Ik wil jullie ook vriendelijk doch dringend meedelen dat ik jullie houding niet tolereer ten opzichte van een betalende klant.
Ik heb een niet werkend product gekocht en hiervoor eis ik restitutie
Ik heb zelf al geprobeerd het spel opnieuw te installeren.
Nogmaals, het spel werkt niet!
Ik heb een spel gekocht dat niet naar behoren werkt. Ik kan niet nog meer benadrukken dat het gewoon niet werkt.
Graag ontvang ik een antwoord per vraag op mijn volgende vragen:
1. Hoe kun je nu iemand niet zijn geld terug geven voor iets dat niet werkt?
2. Als je een product koopt dat niet werkt, ondanks meerdere pogingen gewaagd te hebben het wel te laten werken, zou je dan je geld terug mogen eisen?
3. Stel je koopt iets in een winkel en het werkt niet. Je kaart dit aan bij de winkel, waarop de winkelmedewerker zegt dat je geen enkele vorm van restitutie krijgt, wat vind je hiervan?
Verder wil ik aangeven dat ik helemaal geen professionele houding hoef te hebben richting jullie, ik ben immers gewoon een betalende consument.
Buiten dat mijn excuses voor het taalgebruik in mijn vorige mail. Als medewerker kun je er ook niks aan doen dat Sony een betalende klant met een niet werkend product niet tegemoet komt.
Daarnaast getuigd het deze houding echt van korte termijn denken.
Ik laat het er echter niet bij zitten.
Maar omdat ik al sinds de playstation 1 erg tevreden ben met Sony wil ik jullie nog 1 kans geven het netjes op te lossen.
Graag vandaag antwoord op bovenstaande vragen plus mijn aankoopbedrag terug.
Met vriendelijke groet,
Wesley
Beste Wesley,
Helaas kom je niet in aanmerking voor een vergoeding van je spel, zoals we je reeds hebben geïnformeerd. Wel kunnen we je nog verder helpen om je spel werkend te krijgen. Probeer de game eens te deïnstalleren, vervolgens je licenties te herstellen:
Ga naar Instellingen > PSN-Accountbeheer > Licenties Herstellen.
- Verwijder de game en download het opnieuw.
- Zorg dat je de laatste systeem en game update hebt.
- Verwijder de game en download het via de computer:
-- Ga via de computer naar de PlayStation store.
--
https://store.playstation.com/#!/nl-nl/home/games
-- Log rechtsboven in
-- Plaats je muiscursor rechtsboven op je online ID (nick name)
-- Klik op downloadlijst
-- Klik op de download button naast de game
Tenslotte wil ik je nog vriendelijk jedoch dringend meedelen datjouw taalgebruik richting PlayStation NIET wordt getolereerd. Mocht je in de toekomst alsnog de noodzaak voelen om ons op deze onprofessionele manier te woord te staan, dan hoef je van ons geen reactie te verwachten.
Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen met PlayStation Support via nummer 020-7095025 (NL) of 025-884240 (BE) van ma-vr 09:30-19:30 voor het lokale tarief. Noem daarbij je referentienummer: 170124-002507
Wist je dat je de mogelijkheid hebt om zelf je Sony Entertainment Network account (waar PlayStation Network onder valt) te beheren? Bezoek
https://account.sonyentertainmentnetwork.comen meld je aan. Je kunt hier bijvoorbeeld je wachtwoord veranderen en een overzicht vinden van al je aankopen in de PlayStation Store.
We vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
PlayStation Support
Beste Wesley,
Ik begrijp dat dit een frustrerende situatie is. Om het probleem te kunnen oplossen raad ik je aan om om in de veilige modus te gaan.
Dit wordt uitgelegd in deze link:
https://www.playstation.c...fe-mode-on-playstation-4/
Kies in deze veilige modus optie 05 (database reconstrueren). Wanneer dit het probleem niet oplost raad ik je aan optie 06 te kiezen (PlayStation 4 initialiseren). Deze optie verwijdert alle data die op de PlayStation 4 staan, daarom raad ik aan om een backup te maken, dit wordt verder uitgelegd in onderstaande link
http://manuals.playstatio.../ps4/settings/backup.html
Wanneer dit geen resultaten oplevert raad ik je aan om contact op te nemen met de uitgever van Resident Evil, dit is Capcom. Zij hebben het spel immers gemaakt. In het geval dat zij je naar ons doorverwijzen raad ik je aan om een referentienummer te vragen van hen, evenals een geschreven verklaring waarin zij je naar PlayStation doorverwijzen.
Dit is wellicht niet de Refund die je graag wilde maar het is de best mogelijke manier waarop wij je op dit moment kunnen helpen.
Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen via onderstaande contact
gegevens. Noem daarbij het referentienummer: 170124-002507
Wist je dat je de mogelijkheid hebt om zelf je eigen Sony Entertainment Network account te beheren? Bezoek
http://www.sonyentertainmentnetwork.com en log in.
Je kunt bijvoorbeeld het wachtwoord veranderen en een overzicht vinden van alle aankopen.
Met vriendelijke groet,
Willem
PlayStation Support
Inmiddels heb ik de playstation in veilige modus opgestart en de database laten reconstrueren.
Sony vraagt mij als laatste redmiddel de database te initialiseren. Dit ga ik dus niet doen. Als Sony al zo ontzettend lastig thuis geeft voor een niet werkend spel, wat gaat er dan gebeuren op het moment dat ik data als savegames niet meer terug kan halen? Ik zie het al voor me dat er straks iets niet meer goed werkt en Sony me bericht dat dit sorry maar helaas is.
Daarnaast geven ze me aan contact op te nemen met de uitgever van het spel. Prima, ware het niet dat het spel is gekocht in de playstation store, , de winkel van sony playstation..
Voor mijn gevoel koop ik bij mediamarkt een kapotte tv, waarna de winkelmedewerker me verteld dat ik ḿ even uit elkaar moet schroeven om vervolgens wat kabeltjes opnieuw vast te zetten. Mocht dit niet lukken dan kan ik contact opnemen met Samsung.
Buiten deze hele berichtgeving vind ik persoonlijk dat dit getuigd van ontzettende korte termijn visie.
In principe proberen ze gewoon net zo lang nee te zeggen tot ik stop met mailen.
Ik hoop dat dit wat verduidelijkt.