Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley0111
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-02-2021
Beste Tweakers,

Graag jullie mening/hulp betreft het volgende.

Via de playstation store heb ik Resident Evil 4 aangeschaft. Een oude game die ik graag nog een keer wilde spelen.
De game vertoond het volgende:

Controller 1: Bewegen is niet mogelijk
Controller 2: L2/R2 werkt niet.

Het volgende speelt zich nu af met Sony:

- Ik: Mijn vraag om geld terug aangezien het spel niet werkt
- Sony: Geld krijg je niet terug je hebt het spel gedownload, het ligt aan je controller

Ik: Het ligt niet aan mijn controllers die werken immers perfect met elk ander spel, graag geld terug
Sony: Je hebt een reparatie verzoek voor je controllers, stuur eerst de bon op

Ik: Ik heb geen reparatie verzoek, het spel werkt niet, de controller zijn goed, graag geld terug
Sony: We geven geen geld terug, hebben we al eerder gezegd, lees de voorwaarden hier

Ik: Ik heb een spel gekocht dat niet werk :( :( :( geef mijn geld terug!
Sony: Je houding is onprofessioneel en dat tolereren we niet, geen reactie meer als je zo doet...ow en je geld krijg je ook niet terug

Ik: Ik tolereer dit ook niet. Ik heb iets gekocht dat niet werkt, ik wil nogmaals mijn geld terug
Sony: nog geen reactie

Het gaat om een tientje. Nou ja, eigenlijk gaat het nu om het principe.
Ik speel al op de playstation sinds de ps1. Dit getuigd van slecht inlevingsvermogen en totaal niet tegemoet willen komen aan de klant. Ik heb het verhaal netjes uitgelegd en vraag alleen het aankoopbedrag terug.

Ben ik nu zo gek of?
Enige tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Gebruik je originele controllers of Chinese namaak van AliExpress /miniinthebox/eBay toevallig? Werken alle andere games juist met deze controllers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:45

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Even serieus, is dat exact de communicatie die je hebt gehad met Sony. Ik hoop het niet, naar mijn ervaring geeft men in de communicatie toch nog wel nuttige tips.

Zoek eens op of meerdere mensen dit probleem ervaren, games op de PlayStation met dit soort problemen komen niet/zeer weinig voor of het internet staat er vol mee.

Zoals ToFast zegt, zijn heb originele controllers en ja, dat is van belang.

Wat je kan proberen is de controller verwijderen en opnieuw koppelen.
Is de PlayStation zelf geüpdate?

[ Voor 24% gewijzigd door zekerpixels op 31-01-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony adverteert en Game dat zou moeten werken maar hij werkt niet is dat niet dan misleidend? je zou je geld terug kunnen krijgen op een moeilijk manier en Sony weet dat je daar niet voor ga kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley0111
De tips waren: reset je controllers en installeer het spel opnieuw. Met steeds de mededeling dat het beleid was om niet het aankoopbedrag terug te geven voor een al gedwonnload spel.

Dit zijn officiele sony controllers. Ik heb alle stappen doorlopen die ze me hebben gegeven, het werkt gewoon niet. Dit komt bij mij gewoon over als; je kunt je verhaal vertellen maar we zeggen gewoon nee omdat je er toch niks aan kan doen. De exacte communicatie is natuurlijk wat genuanceerder, echter is dit wel de conclusie.

De controllers werken trouwens prima met ieder ander spel.

[ Voor 5% gewijzigd door wesley0111 op 01-02-2017 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:00:
Sony adverteert en Game dat zou moeten werken maar hij werkt niet is dat niet dan misleidend? je zou je geld terug kunnen krijgen op een moeilijk manier en Sony weet dat je daar niet voor ga kiezen..
Precies want ook bij winkels als bij bedrijven gaat men ervan uit dat je de wet toch niet kent en toch niet de moeite zal doen je recht te halen, dus krijg je dit soort antwoorden die allemaal maar 1 doel hebben en wel om het je zo moeilijk mogelijk te maken je recht te halen.

Bij mij helpt dat nooit want ik beloof altijd wat ik doe en het leuke is dat men pas bijdraait als ze de dagvaarding op de deurmat krijgen waarbij ze gedagvaard worden alleen dan is het bij mij altijd te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:06
Het is niet misleidend omdat het bij jou niet werkt. Het nadeel dat je niet de tekst die gemaild is post, is omdat nu wellicht de totale strekking van de mails weg is.

Daarbij zou ik op een gegeven moment de controllers gewoon opsturen met de kanttekening dat als het niet opgelost is, ze het bedrag kredieteren. Dit alles op hun kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
ook ik heb hier even wat op op te merken/ toevoegen .

ik heb vorig jaar keurig mijn geld terug gekregen voor monopoly plus editie , ik wou met vrienden online spelen die de normale goedkopere versie hadden gekocht van monopoly en ik had dus de plus versie , blijkbaar konden we niet online spelen omdat hun de plus versie niet hadden gekocht , ik ga niet 15 euro meer betalen om vervolgens niet met vrienden online te kunnen spelen omdat hun niet de duurdere versie hebben.

wat ik gedaan heb is als volgt . sony gebeld en mijn verhaal uitgelegd , die zeiden dat ik contact moest zoeken met ubisoft en dat heb ik dus ook gedaan . daar hebben ze mijn klacht aangehoord en stuurde me weer door naar sony , sony weer het verhaal uitgelegd en ze gingen dit onderzoeken , in de tussen tijd was ubisoft ook bezig met mijn klacht om dit te onderzoeken en uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen op mijn psn account .

veel moeite koste het me dus niet.

mijn tip is , bel sony op en leg het verhaal uit , kijk wat ze zeggen en geef duidelijk je probleem aan .

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Begin eerst met de letterlijke en volledige communicatie van zowel jou aan hen als hen aan jou. De huidige "vertaling" is niet erg zinvol en eerlijk gezegd met die communicatiestijl ook niet in jouw voordeel ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley0111
Hoi allemaal,

Natuurlijk is dit niet de letterlijke communicatie met Sony.
Ik heb alle mails even verzameld. Dit maakt het wel een lang verhaal:

Mijn mail
Mijn initiele bericht is via een contactformulier verstuurd.
Het bericht was ongeveer:

Geachte heer/mevrouw,

Via de playstation store heb ik Resident Evil 4 gedownload.
Helaas ondervind ik een probleem met het spel:

Controller 1: De thumbsticks werken niet, ik kan daardoor niet lopen
Controller 2: De L2 en R2 werken niet

Bij ieder ander spel werken de controllers gewoon goed.

Graag een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Sony
Hi Wesley,

Bedankt dat je contact opneemt met PlayStation Support over je PlayShock 4 (DS4) controller.

Het spijt ons te horen dat je problemen ondervindt met je controller. Zo te horen kan jouw probleem redelijk eenvoudig worden opgelost door een DualShock4 reset uit te voeren.

Achterop de DS4 controller zit een miniscuul gaatje naast de schroef. Door deze kort in te drukken met een scherp voorwerp wordt de controller gereset en gecalibreerd. Daardoor zouden problemen wat je opgeeft ermee verholpen mee moeten worden. Mocht je probleem dan nog steeds aanhouden dan raad ik je aan het volgende door te nemen.

We hebben sinds kort een nieuwe online service gelanceerd die ervoor zorgt dat je de problemen met je DS4 kunt ontdekken en oplossen, je kunt zelfs voor een vervanging zorgen als het probleem niet kan worden opgelost.

Om de deze service te gebruiken <as-html><b><a href="https://hardware.support.eu.playstation.com/#/">klikhier</b></a></as-html> en volg de instructies op je scherm. Je hebt het serienummer van je DualSchock 4 series nodg wanneer je gebruik maakt van deze service, dus zorg ervoor dat je deze klaar hebt liggen!

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Als je nog andere vragen hebt neem dan contact op met PlayStation Support door de onderstaande contactgegevens te gebruiken of door te antwoorden op deze email.

Met vriendelijke groet,

Charley
PlayStation Support

Mijn reactie
Hi Charley,

Bedankt voor je antwoord.
De reset optie die je me geeft had ik al geprobeerd.
Ik vernoemde expliciet het spel (Resident Evil 4) omdat dit het spel is waar de klachten bij voorkomen.
Bij andere spellen is dit niet het geval.

Helaas is het serienummer van beide controllers niet meer te lezen.

Graag een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Reactie Sony
Hallo Wesley,

Je hebt onlangs een reparatieverzoek ingediend voor je PlayStation. Voordat we je kunnen helpen, moeten we de garantie op je systeem controleren door je aankoopbewijs te bekijken.

Noteer je referentienummer: 170124-002507

Zo kun je ons je aankoopbewijs sturen:

1. Maak er een duidelijke foto of scan van.
2. Controleer of de datum van aankoop goed zichtbaar is.
3. Beantwoord deze e-mail met de betreffende afbeelding als bijlage.

Een geldig aankoopbewijs is:

- De kassabon van de winkel waar je je apparaat hebt gekocht (met daarop de naam van de winkel, de naam van het product, de prijs en de datum van aankoop).
- Een reparatiebewijs van je systeem als dat al eerder door ons is gerepareerd.

Zodra we je aankoopbewijs hebben ontvangen, sturen we je een e-mail met de volgende stappen.

Bekijk voor meer informatie onze forums enondersteuningsartikelen.

Bedankt,

PlayStation
Sony Computer Entertainment Europe Limited

Beste,

Ik geen reparatieverzoek ingediend.
Dit lijkt me een communicatie fout.
Ik heb resident evil 4 gekocht in de playstation store, echter werken de controllers niet goed met dit spel (alleen dit spel) het enige dat ik vraag is, omdat het spel niet te spelen is, het aankoopbedrag terug.

Dit is trouwens al mail 3 betreft dit probleem.

Graag een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Beste Wesley,

Bedankt voor je contact met PlayStation Support.

Je hebt bij ons een refund-verzoek ingediend voor Resident Evil 4.

Conform onze servicevoorwaarden is het niet mogelijk om games, game add-ons/DLC, Season Passes, in-game consumables (zoals Fifa punten) of PlayStation® Video titels te vergoeden als de download/stream reeds is gestart.

Wij hebben in dit geval jouw verzoek behandeld en we zien dat de download/stream reeds is gestart. Hierdoor is het niet mogelijk om het aankoopbedrag te vergoeden en terug te storten in de PlayStation-Portemonnee.

Op de volgende link kun je de voorwaarden lezen voor een refund-verzoek: https://www.playstation.c...tore-cancellation-policy/

Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen via onderstaande contactgegevens. Noem daarbij het referentienummer: 170124-002507

Wist je dat je de mogelijkheid hebt om zelf je eigen Sony Entertainment Network account te beheren? Bezoekhttps://www.playstation.com en meld je aan.
Je kunt bijvoorbeeld het wachtwoord veranderen en een overzicht vinden van alle aankopen.

Met vriendelijke groet,

Martijn
PlayStation Support

Beste Martijn,

Niet akkoord!
Dit is inmiddels mail 4 betreft dit probleem.
Nogmaals mijn verhaal:

Ik heb resident evil 4 gekocht via de playstation store.
Ik heb het spel aangezet en geprobeerd te spelen (5 minuten)
Ik heb 2 Sony controllers die beiden niet werken met het spel.
Het spel is simpelweg niet te besturen.
Ik heb de controllers een reset gegeven, het werkt nog steeds niet.
De controllers werken bij ieder ander spel prima, niets aan de hand.

Conclusie: Als de controllers goed werken bij elk spel behalve bij dit ene spel dan moet het wel aan het spel liggen.

Vraag: Graag het aankoopbedrag retour ontvangen, ik kan het gekochte spel immers niet spelen.
Ik wil graag het aankoopbedrag terug, ik ga ook niet akkoord met een negatief antwoord.

Verder vind ik het echt achterlijk dat er vier mailtjes besteedt moeten worden aan dit probleem.
Het spel werkt niet en ik vraag netjes om een oplossing.
Nu vier mailtjes later krijg ik te horen dat ik in de stront kan zakken, no fucking way! Het gaat godverdomme om een tientje dat ik terug vraag voor een spel dat gewoon niet werkt.

Graag vandaag een oplossing!

gr,

Wesley

Beste,

Helaas staat er geen naam onder het bericht.
Kun je je voorstellen dat ik na 4 (inmiddels 5) mailtjes te hebben besteed me iets minder vriendelijk op stel?
Prima dat mijn manier van communiceren niet wordt getolereerd, dat is immers jullie goed recht.

Ik wil jullie ook vriendelijk doch dringend meedelen dat ik jullie houding niet tolereer ten opzichte van een betalende klant.
Ik heb een niet werkend product gekocht en hiervoor eis ik restitutie

Ik heb zelf al geprobeerd het spel opnieuw te installeren.
Nogmaals, het spel werkt niet!
Ik heb een spel gekocht dat niet naar behoren werkt. Ik kan niet nog meer benadrukken dat het gewoon niet werkt.

Graag ontvang ik een antwoord per vraag op mijn volgende vragen:

1. Hoe kun je nu iemand niet zijn geld terug geven voor iets dat niet werkt?
2. Als je een product koopt dat niet werkt, ondanks meerdere pogingen gewaagd te hebben het wel te laten werken, zou je dan je geld terug mogen eisen?
3. Stel je koopt iets in een winkel en het werkt niet. Je kaart dit aan bij de winkel, waarop de winkelmedewerker zegt dat je geen enkele vorm van restitutie krijgt, wat vind je hiervan?

Verder wil ik aangeven dat ik helemaal geen professionele houding hoef te hebben richting jullie, ik ben immers gewoon een betalende consument.
Buiten dat mijn excuses voor het taalgebruik in mijn vorige mail. Als medewerker kun je er ook niks aan doen dat Sony een betalende klant met een niet werkend product niet tegemoet komt.
Daarnaast getuigd het deze houding echt van korte termijn denken.

Ik laat het er echter niet bij zitten.
Maar omdat ik al sinds de playstation 1 erg tevreden ben met Sony wil ik jullie nog 1 kans geven het netjes op te lossen.
Graag vandaag antwoord op bovenstaande vragen plus mijn aankoopbedrag terug.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Beste Wesley,

Helaas kom je niet in aanmerking voor een vergoeding van je spel, zoals we je reeds hebben geïnformeerd. Wel kunnen we je nog verder helpen om je spel werkend te krijgen. Probeer de game eens te deïnstalleren, vervolgens je licenties te herstellen:

Ga naar Instellingen > PSN-Accountbeheer > Licenties Herstellen.
- Verwijder de game en download het opnieuw.
- Zorg dat je de laatste systeem en game update hebt.
- Verwijder de game en download het via de computer:
-- Ga via de computer naar de PlayStation store.
-- https://store.playstation.com/#!/nl-nl/home/games
-- Log rechtsboven in
-- Plaats je muiscursor rechtsboven op je online ID (nick name)
-- Klik op downloadlijst
-- Klik op de download button naast de game

Tenslotte wil ik je nog vriendelijk jedoch dringend meedelen datjouw taalgebruik richting PlayStation NIET wordt getolereerd. Mocht je in de toekomst alsnog de noodzaak voelen om ons op deze onprofessionele manier te woord te staan, dan hoef je van ons geen reactie te verwachten.

Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen met PlayStation Support via nummer 020-7095025 (NL) of 025-884240 (BE) van ma-vr 09:30-19:30 voor het lokale tarief. Noem daarbij je referentienummer: 170124-002507

Wist je dat je de mogelijkheid hebt om zelf je Sony Entertainment Network account (waar PlayStation Network onder valt) te beheren? Bezoek https://account.sonyentertainmentnetwork.comen meld je aan. Je kunt hier bijvoorbeeld je wachtwoord veranderen en een overzicht vinden van al je aankopen in de PlayStation Store.

We vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

PlayStation Support

Beste Wesley,

Ik begrijp dat dit een frustrerende situatie is. Om het probleem te kunnen oplossen raad ik je aan om om in de veilige modus te gaan.

Dit wordt uitgelegd in deze link:
https://www.playstation.c...fe-mode-on-playstation-4/

Kies in deze veilige modus optie 05 (database reconstrueren). Wanneer dit het probleem niet oplost raad ik je aan optie 06 te kiezen (PlayStation 4 initialiseren). Deze optie verwijdert alle data die op de PlayStation 4 staan, daarom raad ik aan om een backup te maken, dit wordt verder uitgelegd in onderstaande link

http://manuals.playstatio.../ps4/settings/backup.html
Wanneer dit geen resultaten oplevert raad ik je aan om contact op te nemen met de uitgever van Resident Evil, dit is Capcom. Zij hebben het spel immers gemaakt. In het geval dat zij je naar ons doorverwijzen raad ik je aan om een referentienummer te vragen van hen, evenals een geschreven verklaring waarin zij je naar PlayStation doorverwijzen.

Dit is wellicht niet de Refund die je graag wilde maar het is de best mogelijke manier waarop wij je op dit moment kunnen helpen.

Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen via onderstaande contact
gegevens. Noem daarbij het referentienummer: 170124-002507

Wist je dat je de mogelijkheid hebt om zelf je eigen Sony Entertainment Network account te beheren? Bezoek http://www.sonyentertainmentnetwork.com en log in.
Je kunt bijvoorbeeld het wachtwoord veranderen en een overzicht vinden van alle aankopen.

Met vriendelijke groet,

Willem

PlayStation Support

Inmiddels heb ik de playstation in veilige modus opgestart en de database laten reconstrueren.
Sony vraagt mij als laatste redmiddel de database te initialiseren. Dit ga ik dus niet doen. Als Sony al zo ontzettend lastig thuis geeft voor een niet werkend spel, wat gaat er dan gebeuren op het moment dat ik data als savegames niet meer terug kan halen? Ik zie het al voor me dat er straks iets niet meer goed werkt en Sony me bericht dat dit sorry maar helaas is.

Daarnaast geven ze me aan contact op te nemen met de uitgever van het spel. Prima, ware het niet dat het spel is gekocht in de playstation store, , de winkel van sony playstation..
Voor mijn gevoel koop ik bij mediamarkt een kapotte tv, waarna de winkelmedewerker me verteld dat ik ḿ even uit elkaar moet schroeven om vervolgens wat kabeltjes opnieuw vast te zetten. Mocht dit niet lukken dan kan ik contact opnemen met Samsung.

Buiten deze hele berichtgeving vind ik persoonlijk dat dit getuigd van ontzettende korte termijn visie.
In principe proberen ze gewoon net zo lang nee te zeggen tot ik stop met mailen.

Ik hoop dat dit wat verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als bovenstaande communicatie echt de realiteit is dan vind ik de zin:

Tenslotte wil ik je nog vriendelijk jedoch dringend meedelen datjouw taalgebruik richting PlayStation NIET wordt getolereerd.

Toch wel erg onprofessioneel aan de kant van Sony. Uiteraard mag je mensen die contact zoeken aanspreken indien er grove taal of scheldwoorden worden gebruikt. Ik zie dit echter niet terug in jouw reactie.

Waarschijnlijk is het handig om even telefonisch contact te zoeken en daar, uiteraard rustig, je verhaal te doen. Juridisch gezien heeft een consument in Nederland het "Recht van Retour", voor zover ik weet geld dit ook op aankopen via Internet (digitaal en fysiek). Een verkoper dient , zo lang dit binnen 14 werkdagen gebeurt, een retour te accepteren. In dit geval zou jij de game kwijtraken uit je Library en je geld terug moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:26:
Toch wel erg onprofessioneel aan de kant van Sony. Uiteraard mag je mensen die contact zoeken aanspreken indien er grove taal of scheldwoorden worden gebruikt. Ik zie dit echter niet terug in jouw reactie.
Ik wel....
Nu vier mailtjes later krijg ik te horen dat ik in de stront kan zakken, no fucking way! Het gaat godverdomme om een tientje dat ik terug vraag voor een spel dat gewoon niet werkt.
TS loopt gewoon te vloeken in een bericht richting klantenservice. Dat slaat nergens op, en helpt totaal niet.

Als ik TS was had ik allang een paar andere controllers geleend, om te kijken of de issue's dan nog spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Question Mark op 06-02-2017 11:32 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:31:
[...]

Ik wel....

[...]

TS loopt gewoon te vloeken in een bericht richting klantenservice. Dat slaat nergens op, en helpt totaal niet.

Als ik TS was had ik allang een paar andere controllers geleend, om te kijken of de issue's dan nog spelen.
Niet goed gelezen, haha dat blijkt. Maar inderdaad, dat soort taal moet je uiteraard niet gebruiken. Buiten het feit dat het niets toevoegd zal het bedrijf in kwestie minder geneigd zijn om te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Het taalgebruik van de TS richting Sony is idd niet professioneel. Ik snap de frustratie wel, maar het helpt zeker niet.

Daarbij is Sony notoire wat betreft het aan de laars lappen van de wetgeving omtrent digitale goederen. Ik heb zelf een keer gehad dat een digitaal gekocht spel het gewoon letterlijk niet deed (game gaf gewoon een foutmelding bij het booten) en toen kreeg ik ook het geld niet terug. Aangezien het maar om 4,99 euro ging heb ik het er maar bij laten zitten. Uiteraard wel een paar beleefde, maar zeer ferme, mails en belletjes er achteraan gedaan.

Sindsdien heb ik echter nooit meer iets digitaals op de PSN store gekocht (behalve de gratis PS+ games vd maand), omdat ik het risico niet wil lopen dat ik weer iets koop wat het toch niet blijkt te doen. Zeker als daarbij nogal een belabberde klantenservice zit met de insteek "als het niet werkt is het per definitie niet onze schuld".
Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.
Overigens hebben de medewerkers van Sony mij nooit onbeschoft te woord gestaan. Zowel niet per mail als telefonisch. Behulpzaam waren ze echter ook totaal niet.

Bij mij was de strekking overigens ook: "je hebt het spel gedownload, dus je krijgt je geld niet terug". Dat het spel daarbij gewoon een foutmelding geeft bij booten en dat ze konden zien dat ik 0 minuten playtime had, was voor Sony daarbij destijds niet relevant.

[ Voor 14% gewijzigd door xelfer op 06-02-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley0111
De medewerker van Sony had wat mij betreft gelijk voor het feit dat hij me aansprak op mijn taalgebruik.
Ik heb daarvoor ook mijn excuses aangeboden. Ik zie nu alleen dat ik dat mailtje vergeten ben toe te voegen aan de communicatie.

De opmerking dat ik een controller moet lenen om het te testen gaat wat mij betreft niet op. Ik heb inmiddels 2 goedwerkende contollers die niet werken icm dit spel.
Het gaat ook niet om de controllers, het spel werkt gewoon niet goed.
Wat Xelfer ook al zegt, Sony geeft gewoon niet thuis indien een digitale aankoop niet werkt.

Sony heeft me in het laatste mail contact gevraagd de Playstation the initialiseren. Hiervoor dien ik ook eerst een back up te maken. Wat voor mij als consument met beperkte kennis overkomt als formatteren. Ik heb Sony aangegeven dat ik dit niet ga doen. Ik heb een niet werkend spel waar Sony geen refund op wilt geven. Wat gebeurt er als mijn Playstation niet meer goed werkt na het initialiseren? Deze vraag werd ontweken in de volgende reactie van Sony.

Het gaat om 10 euro, dus je gevoel zegt snel "laat het maar zitten". Dat gaan we dus niet doen.
Ik wacht de reactie van Sony nog even af en daarna gaan we een belletje plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
wesley0111 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:45:
Het gaat om 10 euro, dus je gevoel zegt snel "laat het maar zitten". Dat gaan we dus niet doen.
Ik wacht de reactie van Sony nog even af en daarna gaan we een belletje plegen.
Dit snap ik heel goed, zeker aangezien ik ook slechte ervaringen heb met de klantenservice. Wat ik je in ieder geval wel aan kan raden is om gewoon te reageren met je portemonnee. Geef ze in de toekomst gewoon het geld sowieso niet :). Ik koop mijn PS4 games ook nog enkel als fysiek exemplaar en daarbij wacht ik tegenwoordig ook tot een flinke tijd na de release zodat de game afgeprijsd is en/of op Marktplaats te vinden is voor minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Mijn ervaring is dat klagen via Facebook en / of Twitter efficiënt werkt. Webcare teams moeten problemen meestal sneller oplossen en kunnen meestal ook meer regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wesley0111 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:45:
De opmerking dat ik een controller moet lenen om het te testen gaat wat mij betreft niet op. Ik heb inmiddels 2 goedwerkende contollers die niet werken icm dit spel.
Het gaat ook niet om de controllers, het spel werkt gewoon niet goed.
Nee...

Je hebt een spel wat bij minimaal 3860 mensen wél goed werkt klik. Het werkt alleen niet in combinatie met jouw playstation, of je controllers.
Sony heeft me in het laatste mail contact gevraagd de Playstation the initialiseren. Hiervoor dien ik ook eerst een back up te maken. Wat voor mij als consument met beperkte kennis overkomt als formatteren. Ik heb Sony aangegeven dat ik dit niet ga doen
  • Sony heeft al aangeboden om een service request voor je controllers aan te maken, dat wil je niet.
  • Je wilt ook geen andere controllers lenen om eea uit te sluiten
  • Je wilt je playstation op advies van Sony niet her-initialiseren.
Ik zeg nergens dat Sony hier netjes handelt, maar jij bent ook wel erg star en moeilijk te bewegen. Om een of andere reden heb je al besloten dat de issue veroorzaakt wordt door het spel, en Sony moet zich maar schikken aan jou...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley0111
Beste Question Mark,

Ik heb te weinig kennis van het forum om quotes te gebruiken, vandaar mijn reactie op deze manier.

ja...

Ik heb 2 controllers die perfect werken bij elk ander spel dat ik heb. Dit zijn er zowel digitaal als hard copy rond de 30. Ondanks dat het er minder zijn dan 3860, mag ik toch wel uit eigen ervaring concluderen dat mijn controllers en playstation goed werken.

- Sony heeft niet aangeboden een service request voor mijn controllers aan te maken. Ik kan dat doen mits er garantie op zit. Deze is al lang verlopen.

Je vind me star en moeilijk te bewegen?

Ik heb op aanraden van Sony:
- De controllers gereset
- Het spel opnieuw gedownload en geïnstalleerd
- De Playstation gereconstrueerd

Dat lijkt me niet star maar meewerkend. Ik heb immers alles gedaan wat ze zeiden.
Ik heb ook aangegeven waarom ik de playstation niet ga her-initialiseren. Ik ben geen "tweaker" maar een simpele consument.

Ik heb Sony gevraagd wat er gebeurt als ik op hun aanraden de Playstation her-initialiseer en de Playstation blijkt daarna niet te werken. Het antwoord werd mij niet gegeven.
Vind je het gek dat ik dat niet zomaar doe? Het gaat nu om 1o euro. Een Playstation vervangen kost me veel meer geld.

Sony moet zich maar schikken aan mij? tot nu toe schikt een betalende klant zich behoorlijk aan Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
En wat is er op tegen om even een andere controller te lenen en te testen?...
Er is geen enkele reden tot nu toe om te zeggen dat het spel niet werkt dan moet je of laten zien dat het spel echt niet werkt of hopen op coulance.
Coulance heb je volledig verspilt door je taalgebruik ;)
Dan kan je nu nog 2 dingen doen: constructief uitzoeken wat de oorzaak is door bijv. controllers te testen of het op geven...
Bedenk voor jezelf even wat je nu wilt en hoe je dat kan bereiken voordat je nog meer acties onderneemt en vooral: voordat je nog iets naar Sony stuurt.
Stel berichten constructief op, haal koffie/cola/whatever en verstuur ze daarna pas.
Op dit moment heb jij een probleem, Sony heeft geen enkele reden om aan te nemen dat het hun probleem is (spel werkt bij iedereen behalve jou ;)) dus waarom moeten zij zich schikken?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik zie in het laatste mailtje van Sony dat ze je doorverwijzen naar CapCom, de maker van het spel. Tevens zie ik een andere gebruiker die iets soortgelijks had, maar dan met Ubisoft. Waar het uiteindelijk wel is opgelost, ook nadat hij contact met hen had gehad.

Ik zie echter nergens dat je dit geprobeerd hebt.

Ik snap je frustratie en het is ook gewoon vervelend dat het zo loopt. Maar ik vind wel dat Sony, ondanks jouw manier van communiceren, wel in iedere mail probeert een oplossing te zoeken voor het probleem. Ook al is het niet de oplossing die je zelf graag zou willen. Misschien ook wel relevant om aan te geven wanneer je het spel hebt gekocht en hebt geprobeerd te testen. Als dit dezelfde dag is dan is het minder relevant, maar zit er een week tussen dan kun je ondertussen het spel al uitgespeeld hebben en je geld terug willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wesley0111 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:21:
Ik heb 2 controllers die perfect werken bij elk ander spel dat ik heb. Dit zijn er zowel digitaal als hard copy rond de 30. Ondanks dat het er minder zijn dan 3860, mag ik toch wel uit eigen ervaring concluderen dat mijn controllers en playstation goed werken.
Hier zit gewoon je hele probleem. Jij hebt 30 "bewijzen" dat je controllers goed zijn, Sony heeft een paar 1000 bewijzen dat hun spel goed is. Als zowel jij als Sony blijven volharden in hun standpunt kom je nergens.

Het zou Sony sieren als ze je gewoon je geld teruggeven, maar als dat bekend wordt het een erg fraude gevoelig systeem. Ik snap vanuit dat punt wel dat Sony hier een beetje terughoudend in is.

Sony biedt een optie aan waarmee zij misschien hele goede ervaringen hebben bij soortgelijke problemen. Als jij dat vervolgens niet wil doen, kan Sony je moeilijk verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley0111
Beste Question Mark,

Bedankt voor je reactie.
Het systeem is inderdaad fraude gevoelig, maar het is wel het systeem dat Sony aanbiedt. Moet ik als consument daar dan benadeeld door worden? Nee toch...

Volgens mij gaat het ook niet om bewijzen. Het gaat mij om het de wijze waarop Sony dit afhandelt.
Natuurlijk geven ze mogelijkheden, deze heb ik allemaal netjes gedaan. Ik ben er het beste bij gebaat als het spel gewoon werkt, daarom heb ik het gekocht.

Toch ben ik het absoluut niet met je laatste alinea eens. Sony biedt me inderdaad een optie (her-initialisatie) waarop ik aangeef dat ik dit niet aandurf voordat ik weet wat er gebeurt als mijn Playstation daarna niet meer goed werkt? Immers, het spel werkt niet en ik krijg mijn geld niet terug, wat is de reactie van Sony als ik aangeef dat mijn playstation niet meer opstart, mijn savegames weg zijn etc. Dat lijkt me een normale vraag. Hier wordt na 2 keer vragen simpelweg geen antwoord op gegeven. Sterker nog, de vraag wordt ontweken. Wellicht snap je mijn houding hierdoor wat meer.

Toch met wat hulp alle opties geprobeerd, inclusief leen controller. Niks werkt.

Wat mij betreft mag deze topic worden gesloten

[ Voor 5% gewijzigd door wesley0111 op 06-02-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wesley0111 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:55:
Natuurlijk geven ze mogelijkheden, deze heb ik allemaal netjes gedaan.
Nee, dat heb je niet. Sony geeft immers aan dat je de Playstation nog moet herinitialiseren om alles uit te sluiten.

Het vervelende is gewoon dat het bij duizenden mensen wel werkt, en dat weet Sony ook gewoon. Er zit dus iets in de combinatie met jouw hardware en het spel waardoor het niet werkt. Dat kan het spel zijn, maar ook je playstation.

Je hebt nu ook een leencontroller getest, die werkt ook niet. Je controllers kun je dus 100% uitsluiten. Da's mooi.

Overigens ben ik het met je eens dat Sony je in elk geval van meer informatie moet voorzien welk risisco je loopt met een "format" van je Playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley0111
Ja dat heb ik wel.
In mijn vorige bericht heb ik aangegeven dat ik met wat hulp alle opties heb geprobeerd.
Op eigen risico natuurlijk, want tsja...

Het werkt nog steeds niet. Ik ben blij dat mijn PlayStation in ieder geval nog werkt.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:06
Sommige momenten is het gewoon beter om te bellen. Als je 4 mailtjes verder bent, kun je irritatie voorkomen door de telefoon te pakken.

Wat me altijd opvalt, is dat mensen zowel hier, als naar een helpdesk niet alle informatie weergeven.
Ze geven aan dat je wat kunt proberen waarop jij dan terug stuurt dat je dat al gedaan had. Als je dat soort informatie in eerste instantie al aan geeft, dan scheelt dat 3 mails.

Overigens verwijzen naar de makers van he spel is helemaal niet zo raar. Dit gebeurt veel vaker. Vaak krijg je dan ook je geld terug wanneer zij aangeven dat het akkoord is. De makers krijgen ook geld voor spellen welke in de store verkocht worden.

Ik ben altijd van mening dat je alle stappen iig moet doorlopen welke de helpdesk aan geeft. Hierna als het dan nog niet werkt, dan heb je wat meer kans dat je wel je geld terug krijgt.
Als je dingen al gedaan hebt, gewoon dat aangeven en op naar het volgende (en anders doe je maar alsof je het op dat moment doet).
Bovenstaande werkt het makkelijkste wanneer je ze op belt, dan loop je in één keer alles langs.
Pagina: 1