Bestanden SSD overzetten

Pagina: 1
Acties:

• 040-Skillz
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-12-2025
Beste Tweakers,

Nou heb ik nog een SSD liggen uit mijn vorige computer (die kapot is gegaan en op deze SSD staat nog de Windows OS dus). Ik vraag me af of ik deze bestanden op een eenvoudige wijze over kan zetten naar een externe harde schijf. Is dit mogelijk? Hoe moet ik dit dan doen? Levert het geen problemen op dat er een Windows OS op staat?
Ik wil de SSD namelijk 'schoon' meenemen naar mijn nieuwe computer.

Alvast bedankt voor het lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door 040-Skillz op 31-01-2017 16:47 ]

Verwijderd

Gewoon een kwestie van proberen toch? Stop de SSD in een computer of externe behuizing waar Windows al draait en kopiëer te bestanden die je wilt behouden. Dan kun je de SSD gebruiken voor een verse installatie, waarbij je de partitie verwijdert en opnieuw aanmaakt zodat je met een schone lei begint.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja kan. Je data staat waarschijnlijk in X:\Users\Gebruikersnaam\*.
En Windows hoef je niet mee te kopiëren, toch? :?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• 040-Skillz
Room42 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:49:
Ja kan. Je data staat waarschijnlijk in X:\Users\Gebruikersnaam\*.
En Windows hoef je niet mee te kopiëren, toch? :?
Nee het is juist de bedoeling dat ik de SSD helemaal leeg maak, dus ook zonder Windows en dat ik m'n bestanden zoals foto's documenten en etc. over kan zetten naar mijn externe harde schijf.

Dan kan ik de SSD dus gewoon koppelen aan de computer waar ik nu achter zit? De computer heeft dan twee schijven met Windows daarop erin. Dat levert geen problemen?

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-01 15:17
Nee, dit gaat gewoon goed. Hoe wil je de SSD aansluiten? Intern of via USB? In het eerste geval moet je er in het ergste geval even voor zorgen dat je computer niet op wil starten van je SSD die je vers aangesloten hebt.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:21
Zorgen dat je de juiste boot volgorde instelt in de bios als je hem intern aansluit.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• 040-Skillz
gastje01 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:58:
Nee, dit gaat gewoon goed. Hoe wil je de SSD aansluiten? Intern of via USB? In het eerste geval moet je er in het ergste geval even voor zorgen dat je computer niet op wil starten van je SSD die je vers aangesloten hebt.
Hoe sluit ik hem via USB aan? Is dit mogelijk? Dat lijkt me de makkelijkste optie en hoef ik niet alles open te schroeven.

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-01 18:08
040-Skillz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:31:
[...]

Hoe sluit ik hem via USB aan? Is dit mogelijk? Dat lijkt me de makkelijkste optie en hoef ik niet alles open te schroeven.
Bijvoorbeeld met zoiets

• 040-Skillz
Oh nee, dan bespaar ik de kosten liever en sluit ik hem zo aan.

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-01 18:08
040-Skillz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:01:
Oh nee, dan bespaar ik de kosten liever en sluit ik hem zo aan.
Aangezien je SSD waarschijnlijk een sata aansluiting heeft, kan je een verloopje zoals ik liet zien kopen en daarmee je SSD via usb aansluiten. Wil je dat niet, dan moet de computer open, en zoek je een vrije sata aansluiting en stroom aansluiting en sluit je de SSD daarop aan. Of je een vrije aansluiting hebt hangt van je computer af....

• 040-Skillz
Bedankt allemaal, ik heb de bestanden zojuist naar de externe harde schijf gezet!
Pagina: 1