Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 20:00
Hallo,

Wij zijn dit weekend verhuist naar een nieuwbouw, en we kende het fenomeen al van familie en vrienden.. Je hebt geen bereik binnen, en moet tegen de raam hangen, of zelfs naar buiten gaan in ons geval.

Je hebt nu wel van die 3g/4g antenne versterkers heb ik gevonden, echter blijken deze (in België althans) verboden te zijn.. Gezellig..

Je heb bij sommige providers wel een oplossing via een eigen antenne, of wifi oplossing, maar dit kost dan ook geld en kan je enkel als je bij hen ook klant bent. En ik zit zelf bij een 3e partij die gebruik maakt van de grote partij.. En verder zou dit enkel voor mijzelf oplossen, maar niet mijn kennissen etc die langskomen.

Ik ben ook wat opzoek naar een VOIP oplossing eventueel voor mezelf dan. Weet niet of er gratis varianten bestaan die je gsmnr kunnen doorschakelen via wifi?

Ik hoor graag of iemand hier een briljante (en liefst goedkope) oplossing heeft om toch bereikbaar te zijn binnenshuis, en ook te kunnen bellen zelf.

Enige ervaring met VOIP of zo'n Antenne booster zijn ook welkom uiteraard.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Makkelijkst is een andere provider, maar ik begrijp dat dat geen optie is.
Zoek eens op femtocell. Die zou je probleem direct fixen.
Alternatief is inderdaad voipbellen (tringg van Telenet). Je eigen gsm nummer doorschakelen naar eenvast nummer.
Antenne is iig geen alternatief tenzij je je gsm daar telkens op wil aansluiten??