6.35 jack Afgebroken in versterker.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-10 16:57
Hallo,

Tijdens het opruimen van mijn PA set, is er een 6.35 jack afgebroken in de versterker. het gaat om een uitgang van een speaker.

Iemand enig idee hoe ik dit er uit kan krijgen? ik heb geprobeerd de versterker open te halen maar dit lukt niet.

Versterker: skytec 172.589

Het gaat om het bovenste puntje van de de jack.

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/vtmritk5p/2f3c5a18_1448_42bd_9fd8_a49e09552b0a_1.jpg

Ik hoop dat iemand bij hierbij kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:49

EnnaN

Toys in the attic

Net als bij een schroef verwijderen zou je een 'tap' kunnen gebruiken?

Random voorbeeld: http://www.toolstation.nl...YVKo7ocY7wYsSAaApCj8P8HAQ

moet je wel 1 vinden die behoorlijk klein is, en voorzichtig zijn natuurlijk

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Aawh, thanks. Hopelijk lukt dat.. zijn er nog meerdere mogelijkheden? zonder wat te kopen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-10 20:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je zou een tandenstoker oid met secondelijm kunnen plakken aan de plug, of het houd is een tweede natuurlijk :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Met een druppel seconde lijm een schroef of lucifer aan het bovenste puntje van de jack lijmen.
vervolgens voorzichtig proberen los te trekken

kuusj98 was me voor..

[ Voor 8% gewijzigd door MarchelHoek op 31-01-2017 15:13 ]

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Heb het secondelijm idee net geprobeerd maar werkte niet... shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006

HugoBoss1985

Xenotech

... Dan zal het met een kleine magneet ook niet lukken.

YouTube: [with captions] How to remove broken headphone tip-laptop, iphone, i...

Ik zou wel oppassen (misschien overbodig of is er geen risico dat het gebeurd) dat je niet de hele boel aan elkaar vastlijmt.
Eerst proberen met een miniscuul drupje zodat er niet teveel lijm weggedrukt wanneer je de twee delen tegen elkaar drukt.
Zodat je geen lijm in die uitgang krijgt.

Als je verder zoekt kom je op YouTube heel veel originele manieren tegen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 31-01-2017 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:18
Dit soort apparatuur heeft vaak een open TRS aansluiting op de printplaat zitten of aan de behuizing gemonteerd zitten.

Dus als je de versterker kan openen, kun je waarschijnlijk van binnenuit de connector er wel uitdrukken.
Ik zou dus toch nog eens proberen deze te openen (mogelijk moet je alle moeren van de connectoren even verwijderen.)

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Met een klein boortje inboren en dan uittrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Grenco schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:21:
Dit soort apparatuur heeft vaak een open TRS aansluiting op de printplaat zitten of aan de behuizing gemonteerd zitten.

Dus als je de versterker kan openen, kun je waarschijnlijk van binnenuit de connector er wel uitdrukken.
Ik zou dus toch nog eens proberen deze te openen (mogelijk moet je alle moeren van de connectoren even verwijderen.)
Ik heb het geprobeerd maar die grote dikke bout die draait door... snap niet hoe. de versterker is nog nooit eerder open geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006

HugoBoss1985

Xenotech

Edit: Misschien kun je op internet nog een video vinden van hoe je het ding precies uit elkaar haalt.

Ik zou nog proberen een klein mofje te maken die in de uitgang past en die je over het afgebroken gedeelte kan persen.

Boren o.i.d. zou ik niet doen, als het boortje gaat "zoeken" beschadig je de boel.

Anders zou ik ook zeggen: maak de boel eens open.

[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 31-01-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
Thewisbone schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:23:
[...]

Ik heb het geprobeerd maar die grote dikke bout die draait door... snap niet hoe. de versterker is nog nooit eerder open geweest.
Die bout hoeft er waarschijnlijk niet uit. Denk dat daar een ringtrafo aan hangt. Je wilt niet dat die loskomt en in je behuizing valt. Ga er wel vanuit dat als je alle schroeven hebt verwijderd dat het geheel erg zwaar kan zijn. Dus dat het openen daardoor wat kracht zal kosten.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Grenco schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:25:
[...]

Die bout hoeft er waarschijnlijk niet uit. Denk dat daar een ringtrafo aan hangt. Je wilt niet dat die loskomt en in je behuizing valt. Ga er wel vanuit dat als je alle schroeven hebt verwijderd dat het geheel erg zwaar kan zijn. Dus dat het openen daardoor wat kracht zal kosten.
zou ik die schroefjes bij de fans enzo ook los moeten maken? lijkt mij niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
Thewisbone schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:32:
[...]

zou ik die schroefjes bij de fans enzo ook los moeten maken? lijkt mij niet toch?
Meestal niet. Kun je misschien wat meer of duidelijkere foto's maken? Op internet kan ik namelijk ook geen duidelijke foto's vinden om in te schatten wat wel en niet los moet.

Ik denk dat de unit uit twee delen bestaat. Voeding + versterker hangt aan de achterkant en het mixer deel hangt aan de voorkant. Die twee kun je waarschijnlijk wel los van elkaar verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thewisbone
Grenco schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:39:
[...]

Meestal niet. Kun je misschien wat meer of duidelijkere foto's maken? Op internet kan ik namelijk ook geen duidelijke foto's vinden om in te schatten wat wel en niet los moet.

Ik denk dat de unit uit twee delen bestaat. Voeding + versterker hangt aan de achterkant en het mixer deel hangt aan de voorkant. Die twee kun je waarschijnlijk wel los van elkaar verwijderen.
Ey, had een andere jack met lijm er in gedaan... om te probeer dat kleine deeltje er uit te halen. maar ik trok dus nu de hele achter kant open. haha. ik heb de versterker nu dus open. hoe krijg ik dus dat kleine deeltje uit de jack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Nu online
Maak daar nog eens een foto van?

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
Nou, als mijn gok dat het om een open TRS jack ging juist is zou dat heel makkelijk moeten gaan en vanzelf sprekend moeten zijn, dus nu ben ik bang dat het om een gesloten versie gaat.

Met een open TRS connector bedoel ik zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://diy-tubes.com/image/cache/data/components/TRS-open-stereo-1-500x500.jpg

Als het een gesloten model is dan wordt het heel lastig. Dan zou ik wat van bovenstaande opties proberen en als je connector beschadigd deze (laten) vervangen.

Zit de connector aan een draadje of direct op een printplaat gesoleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:37
Geen idee, maar een klein beetje soldeer tin erop met een spijker ofzo, als dat kan.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
WeHoDo schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:47:
Geen idee, maar een klein beetje soldeer tin erop met een spijker ofzo, als dat kan.
Ik denk niet dat dit gaat lukken zonder de connector te doen smelten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Hierbij de foto: Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/bf0f70sgj/04fa80cf_9092_42fb_bbd3_0184569cc071_1.jpg

Niet echt heel scherp hopelijk kunnen jullie het niet. durf niet de hele achterkant er uit te trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grenco
Oei, dit zijn gesloten versies. Ik denk dat het boren/ lijmen word. Worst case een nieuwe connector laten solderen (of als er 1 niet gebruikt wordt deze omzetten)

Tip bij lijmen is om eerst een stukje van een rietje in het gat te steken en vervolgens een plastic (oid) stokje met lijm door het rietje te schuiven en op de connector drukken. Zo is de kans klein dat er lijm aan de rand komt en de connector helemaal vastgelijmd zit (als dit al niet zo is).

Voor het gemakt kun je misschien het hele printje even van de behuizing losmaken door de moeren van de connectors te verwijderen?

Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik je wel even willen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Nu online
Moeilijk te zien op de foto, maar het lijkt erop dat de connector redelijk gesloten is.
Misschien dat je via het kapje op de achterzijde, tenminste het lijkt een kapje, als deze eraf kan/is de jack eruit kan drukken

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
MarchelHoek schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:53:
Moeilijk te zien op de foto, maar het lijkt erop dat de connector redelijk gesloten is.
Misschien dat je via het kapje op de achterzijde, tenminste het lijkt een kapje, als deze eraf kan/is de jack eruit kan drukken
Meestal kan dat niet, maar bij deze zie ik inderdaad wel een klein lijntje lopen en misschien is het dus een kapje die te verwijderen is. Dit soort connectors zijn aan de onderkant trouwens ook vrij open, maar dan moet je ze wel eerst desolderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-10 10:59
Een klein gaatje in het gesloten einde boren en dan de tip eruit drukken, suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Grenco schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:53:
Oei, dit zijn gesloten versies. Ik denk dat het boren/ lijmen word. Worst case een nieuwe connector laten solderen (of als er 1 niet gebruikt wordt deze omzetten)

Tip bij lijmen is om eerst een stukje van een rietje in het gat te steken en vervolgens een plastic (oid) stokje met lijm door het rietje te schuiven en op de connector drukken. Zo is de kans klein dat er lijm aan de rand komt en de connector helemaal vastgelijmd zit (als dit al niet zo is).

Voor het gemakt kun je misschien het hele printje even van de behuizing losmaken door de moeren van de connectors te verwijderen?

Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik je wel even willen helpen.
Awh, shit! dan maak ik hem nu weer dicht en ga ik dat lijmen eens een goede poging geven. zal eerst binnenkort even goede seconde lijm halen. deed het nu met alles lijmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-10 10:59
Persoonlijk zou ik niet snel lijm in een connector gebruiken, kans is nogal groot dat je contactvlakken met lijm bedekt. Die gesloten achterkant van die connector kan je gerust afsnijden/openboren/wegdremelen: een jack gaat toch niet dieper door de opstaande rand, veel jack sockets zijn dan ook vaak gewoon open. Daarna kan je hem er makkelijk uitdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Weg snijden it is dus? zeker dat ik niet kapot kan maken er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
Thewisbone schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:36:
Weg snijden it is dus? zeker dat ik niet kapot kan maken er aan?
Ja, dit kun je ook proberen. En nogmaals als de connector defect raakt, dan zal het vervangen van de connector nooit de hele wereld kosten (zo'n connector kost afhankelijk van de kwaliteit €1,- tot €5,-) en een beetje handig iemand soldeert deze d'r zo in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thewisbone
Grenco schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:58:
[...]

Ja, dit kun je ook proberen. En nogmaals als de connector defect raakt, dan zal het vervangen van de connector nooit de hele wereld kosten (zo'n connector kost afhankelijk van de kwaliteit €1,- tot €5,-) en een beetje handig iemand soldeert deze d'r zo in.
Bedankt dan ga ik dat proberen! ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thewisbone
Fixed it! heb met een tangetje het plastic er afgeknipt! daarna het puntje er keihard uitgedrukt !

Bedankt allen voor de oplossing!
Pagina: 1