Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Ik ben op zoek naar een gratis AI viewer die niet vol zit met adware ed.

Heb een Adobe Cloud licentie maar op één van men werkplekken heb ik nood aan gewoon een viewer en wil niet één van men licenties hier voor de computer gebruiken aangezien ik er maar 2 kan gebruiken. (Eentje desktop en eentje op men laptop)

Als iemand iets deftig weet, graag een tip.

Al de google results lijken me nogal shady software.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Beste antwoord (via JacobsT op 31-01-2017 18:46)

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Met .AI bestaden kun je twee kanten op: tot en met Illustrator 8 (uit mijn hoofd) is het een EPS, dus postscript file. Daarna is het een PDF. Wanneer je het bestand opent met een tekst editor, zie je snel genoeg of het begint met %%EPS of %PDF.

In geval van PDF kun je de .AI file eenvoudig hernoemen en openen in je favoriete PDF viewer. In geval van EPS kun je een Postscript viewer pakken (of met LPR naar een PS printer sturen).

Een gratis viewer die zowel werkt voor EPS als PDF is GSView. Deze moet je installeren nadat je GhostScript hebt geinstalleerd. Dit werkt prima.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op YouTube zag ik een video waar iemand de extensie .ai aanpast naar .pdf en vervolgens met Adobe Reader gewoon het bestand kan openen en bekijken. Wellicht de moeite waard dat te proberen?

[ Voor 12% gewijzigd door Razr op 31-01-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:23
Is het bij Adobe Cloud niet zo dat je hem op 2 pc's tegelijk mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Catch, zoals ik vermeld had, ik gebruik 1 licentie op men desktop en eentje op men laptop.
Zou een viewer nodig hebben op men desktop op men kantoor.

Heb intussen inkscape eens getest. Geeft wat kleine weergave foutjes maar does the trick for now I guess :)

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:23
JacobsT schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:38:
Catch, zoals ik vermeld had, ik gebruik 1 licentie op men desktop en eentje op men laptop.
Zou een viewer nodig hebben op men desktop op men kantoor.

Heb intussen inkscape eens getest. Geeft wat kleine weergave foutjes maar does the trick for now I guess :)
Wat ik zeg, is dat ik in de veronderstelling was dat je met 1 licentie op 1 plek tegelijk gebruik mag maken van Cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Je kan .AI bestanden gewoon openen met Adobe Reader DC :) , rechtermuisknop -> open with -> Adobe reader DC.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Met .AI bestaden kun je twee kanten op: tot en met Illustrator 8 (uit mijn hoofd) is het een EPS, dus postscript file. Daarna is het een PDF. Wanneer je het bestand opent met een tekst editor, zie je snel genoeg of het begint met %%EPS of %PDF.

In geval van PDF kun je de .AI file eenvoudig hernoemen en openen in je favoriete PDF viewer. In geval van EPS kun je een Postscript viewer pakken (of met LPR naar een PS printer sturen).

Een gratis viewer die zowel werkt voor EPS als PDF is GSView. Deze moet je installeren nadat je GhostScript hebt geinstalleerd. Dit werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

.AI files kun je toch ook viewen met IrfanView? (ik tenminste wel)

en er is niks shady aan IrfanView... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 31-01-2017 17:37 ]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1