Toon posts:

Liteon niet herkend in bios,rood/geel knippend led

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Liteon 12x 10x 32x wordt tijdens het opstarten niet herkend als secondary master of slave. De voeding zit er goed in en ook de ide-kabel zit goed.

Tijdens het opstarten geeft de speler op zijn led rode en gele signalen.

Ik heb er geen manual van (oem) en kan deze ook niet vinden op i-net.

Kan iemand mij helpen?

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

voor liteon manual en firmware kijk hier:
http://www.liteonit.com.tw/cdrwdrv/cdrwdrv.htm
staat de IDE controller war de brander opzit wel actief ? zit de kabel goed om, ook op het moederbord ? en de jumpersetting master/slave klopt die ?
suc6!

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem eerst getest na alle hd's, cd's en disk-drive los te gooien en alleen die als master op de primary, maar zelfs dan pakt hij hem niet. Nog steeds dus de rood-gele knippering tijdens het booten.

Ook bij iemand anders geeft hij hetzelfde resultaat.

Volgens mij is hij kaduuk, dus die gaat met de garantie-bon weer terug naar de winkel. Tenzij jij mij een magische truc weet te vertellen hoe het anders moet.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 08:10

DancePlaza

ninja

ik denk dat je gewoon met je magische bonnetje terug moet..

ik denk dat tie kaduuk is..

Van het kastje naar de muur lopen...

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen precies hetzelfde probleem. Mijn Liteon 12x10x32 is nu maanden oud en werkte altijd perfect.
De laatste dagen echter start hij op met een rood/oranje knipperend ledje en doet hij vrij weinig. Ook bij mij zitten alle kabels goed.