Welke kabel waar solderen (headset)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicker-T-
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-06 12:23
Dag tweakers,

Mijn probleem is als volgt, ik heb een razer kraken forged edition headset en gebruik hem voor het gamen. Nu is mij de kabel van de jack afgebroken en ook heb ik al een nieuwe besteld maar ik kom er niet uit welke kabel waar moet. Razer verkoopt namelijk deze kabels niet los (hierover had ik contact gehad met razer) en als ik een soortgelijke kabel bestel op het internet kost die ca. €25 euro en deze hangt dan los in de headset en die van razer draai je vast.

Het gaat om de volgende kabels:
https://drive.google.com/open?id=0ByN_NvqF3fCIY0hXc1ZCd283blk

- Rode kabel met koperdraad er om heen gedraaid
- Zwarte kabel
- Blauwe kabel
- Groene kabel

EDIT: het betreft een headphone kabel inclusief mic.

Ik heb internet afgezocht naar een samenstelling met deze kleuren maar heb er geen gevonden met deze samenstelling.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Nicker-T- op 31-01-2017 12:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je nu een geluidsbron pakt en wat combinaties probeert op 1 kanaal dan moet het duidelijk worden waar je geluid op hebt en waar niet. In het geval van geluid kan die afhankelijk van de combinatie alleen links, alleen rechts of over alle 2 komen. Dan weet je welke 3 draden daarvoor zijn.
Dan blijft er weinig voor de mic over.

Je kunt ook proberen het stekkertje voorzichtig met een kniptangetje open te knippen. Als het omhulsel eraf is ben je al een aardig eind.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:31
Pas op dat je niet teveel vermogen op de draden zet en daarmee de mic opblaast.

Voorzichtige gok is dat de rode kabel voor de mic is (en het koper eromheen voor de ground van de mic). De anderen kun je dus volgens bovenstaande methode achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicker-T-
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb het geprobeerd en ik krijg de audio weer aan de praat, nu lukt het me alleen niet met de mic. Het lijkt me dat de mic kabel en de ground beide aan de sleave moeten toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Ik vermoed dat de het omwikkelde koper samen met de ground aan de 2e ring moet. Je kan m even proberen zonder de omwikkelde draad te solderen, en dan te testen waar het omhulsel aan moet (even met de hand er tegenaan duwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicker-T-
Top! Ik zal het testen wanneer ik tijd heb
Pagina: 1