Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Allround/game PC van max 900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Heel graag zou ik jullie hulp in willen roepen voor wat advies. Ik wil graag een nieuwe PC kopen, maar ben helaas geen ontzettende kenner. Ik ben op zoek naar een redelijk snel systeem met een goede videokaart en lekker veel geheugen voor m'n films, foto's en games.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een all-round pc met een lichte nadruk op gaming (Dragon Age, Witcher, Skyrim). Verder wat fotonabewerking, muziek luisteren en films kijken, maar ook werken met Office en het huis-tuin-en keuken gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 800-900 euro incl. assemblage etc.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis en speakerset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijk SSD, 1TB harde schijf, uiteraard een goede videokaart en een blu-ray brander/speler.
Ik denk sterk aan het Best Buy systeem van januari, uitgebreid met de harde schijf en een blu-ray brander/speler. Voor de harde schijf dacht ik de WD Blue WD10EZEX, maar suggesties zijn meer dan welkom.
Het Best Buy systeem lijkt me eigenlijk prima geschikt: reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2017.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou natuurlijk fijn zijn als hij lekker stil en energiezuinig is maar gezien het budget moet ik daar misschien een concessie doen. Het zou ook erg prettig zijn als ik dit systeem wat langer dan 3 jaar kan gebruiken, door hem eventueel wat te upgraden. Ik heb zoals gezegd niet ontzettend veel verstand hiervan, maar ik kan best ergens wat geheugen inprikken of een nieuwe videokaart inzetten. Oftewel, als hij t.z.t. te upgraden is met een simpele handeling, dan zou dat fijn zijn.

Ga je overklokken?
Nee, niet genoeg kennis voor.

Wat verwacht je van ons?
Heel graag info over of het Best Buy systeem goed is voor mijn wensen of dat het misschien zelfs hier en daar wat overdreven is. En graag tips voor een harde schijf en een blu-ray brander/speler. Ik zag bijvoorbeeld dat er aangeraden werd om die laatste extern te kopen, maar waarom?

Het systeem wil ik door Azerty in elkaar laten zetten. Moet ik dan ook Windows nog los aanschaffen, of zit dat bij de assemblage in? Zijn er nog andere zaken die ik erbij moet zetten?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 12:07 ]

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Enige reden dat je het systeem specifiek door azerty in elkaar wil laten zetten? Afuture heeft assemblagekosten van 75€ maar is wel qua producten goedkoop en heeft ook een aantal producten die bij azerty dan weer niet terug te vinden zijn die wel goed passen bij een build van dit budget.
Deze PC kost 910€ bij Afuture met bestelkosten meegerekent:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 193,10€ 193,10
1Gigabyte GA-B250M-D2V€ 71,75€ 71,75
1Powercolor Radeon RX 480 4GB Red Dragon€ 218,-€ 218,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master Silencio 352€ 59,50€ 59,50
1Crucial CT8G4DFD8213€ 56,95€ 56,95
1LG GH24NSD1 Zwart€ 12,95€ 12,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,05€ 90,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 809,20

Als je een 4GB USB stick hebt kan je via https://www.microsoft.com/en-gb/software-download/windows10 Windows 10 op de USB stick zetten, dan opstarten vanaf de USB en dan wordt windows geinstalleerd, dan moet je nog wel een Windows 10 key hebben die je via pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM kan kopen.
Na de installatie hoef je alleen nog de drivers te downloaden vanaf de website van je moederbord en je grafische kaart en dan ben je klaar om te doen wat je wilt met de PC!

[ Voor 7% gewijzigd door Finntasy op 31-01-2017 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Bij Azerty heb ik een aantal jaar geleden een samengestelde PC aangeschaft en daar had ik goede ervaringen mee, vandaar. Als Afuture het goedkoper kan, dan ook prima natuurlijk. Bij Azerty waren de assemblage kosten overigens € 95, dus ook die zijn duurder dan bij Afuture.

Wat is het verschil tussen jouw build hierboven en het Best Buy systeem?
Ik zie met name een verschil in processor, maar ik vind het lastig vergelijken want het lijkt verder erg op elkaar (voor een leek ;) ).

Is die LG optische schijf trouwens geen DVD speler? Ik neem aan dat je met een DVD brander geen blu-rays kan branden toch? Heb je dan ook nog een aparte Blu Ray speler nodig of kan een brander ook afspelen? Ik zat zelf aan de ASUSBW 16D1HT te denken. Die is aanzienlijk duurder.

Voor de Best Buy build, inclusief harde schijf en bovengenoemde blu ray brander en assemblagekosten was ik bij Azerty 898 euro kwijt.

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
De best-buy is uitgebracht voordat de nieuwste generatie Intel-processors op de markt kwam, Kaby Lake. Daarbij is er een Intel Pentium uitgebracht die voor gamen dezelfde prestaties levert voor een lagere prijs dan een i3. De nieuwste i5 is dan natuurlijk ook nog een stapje hoger. Overigens komt hier dan ook een nieuwer moederbord bij kijken. Voor gamen wil je het liefste de i5, dat is wel een degelijke vooruitgang t.o.v. de i3.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Verwijderd

Topicstarter
Okay, duidelijk, dank voor de uitleg.

En die DVD speler/brander - Blu Ray speler/brander?

• untflanked
Voor een echte Blu-Ray brander ben je wel echt heel veel geld kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik dan aan denken? Want die ASUSBW 16D1HT is toch een blu ray brander of heb ik dat verkeerd gezien?

• untflanked
Dat is een blu-ray brander ja, zelf geen ervaring mee, maar zoals gezegd wel richting de €75 qua prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen de MSI Radeon RX 480 - ARMOR OC - 8GB GDDR en de PowerColor Radeon RX 480 - Red Dragon - 4GB GDDR5.

Het scheelt maar 40 euro maar ogenschijnlijk is de MSI veel sneller met z'n 8GB. Ik kan er geen reviews over vinden. Wat is wijsheid?

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:46:

Bij Azerty heb ik een aantal jaar geleden een samengestelde PC aangeschaft en daar had ik goede ervaringen mee, vandaar. Als Afuture het goedkoper kan, dan ook prima natuurlijk. Bij Azerty waren de assemblage kosten overigens € 95, dus ook die zijn duurder dan bij Afuture.
Assemblagekosten bij ons (Afuture) bedragen € 59,90 en zijn altijd inclusief twee jaar garantie op het geheel. Mocht het je beter uitkomen dan is het natuurlijk altijd mogelijk een enkel component te retourneren indien nodig. Ook bij een defect onderdeel met een garantie langer dan twee jaar (bijvoorbeeld MSI borden/grafische kaarten) doen we niet moeilijk en zullen we het geheel weer kosteloos in orde maken.

Wat betreft de Powercolor vs de MSI zou ik overigens zeker de MSI aanraden. Niet alleen vanwege de kwaliteit van het product zelf, maar vooral doordat je bij MSI zeker bent van drie jaar garantie met een hele goede en snelle afhandeling.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanochtend de boel bij jullie besteld ;) Ik wist niet dat jullie in Veenendaal zaten. Ik kom zelf uit Rhenen dus dat komt goed uit.

Ik ben inderdaad voor de MSI gegaan.
Pagina: 1