Toon posts:

Microusb bluetooth dongle

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet helemaal zeker of ik dit topic in het juiste forum plaats maar dit leek me de meest relevante. Ik ben op zoek naar een microusb bluetooth dongle waarmee ik muziek via bluetooth naar de dongle zou kunnen sturen die vervolgens via de microusb naar het apparaat gestuurd moet worden. Het apparaat ondersteund alleen maar muziek via microusb dus vandaar deze vraag.

Na even googelen kon ik het niet vinden dus ik vroeg me af of het überhaupt wel bestaat en hoop dat iemand me hier verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Vanaf welk apparaat wil je iets sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf een smartphone met bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:41

g0tanks

Moderator CSA
Mag wel wat specifieker, welke smartphone?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wiko Fever 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-10 11:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

USB dongle kopen, en een verloopje USB<>Micro USB. Klaar denk ik?

Overigens erg bijzonder: Een mobiele telefoon zonder Bluetooth?

[ Voor 34% gewijzigd door Nyarlathotep op 31-01-2017 12:37 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 07-10 13:02
Mits de telefoon de bluetooth dongle herkent....

De telefoon heeft zelf geen bluetooth? En je verhaal is mij niet helemaal duidelijk: wil je muziek ontvangen op je telefoon? Welke device gaat zenden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Volgens mij bestaat er helemaal geen standaard voor muziek over USB. Dat zou betekenen dat je afhankelijk bent van een driver. De ontvanger van de muziek moet de bluetooth adapter dus wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:32

CeesKees

I rest my Kees

Dit topic hangt van onduidelijkheid aan elkaar.

Wat wil je nu van A naar B doen via Bluetooth?

En wat is A, en wat is B?

Gaat het om muziek, of gaat het om muziekbestanden?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 07:26

SuBBaSS

-has Ryzen

Stel je hebt een telefoon met bluetooth en een laptop (die volgens jou alleen micro-usb aansluiting heeft).
Voor geen 2 euro heb je een bluetooth 4.0 usb dongle. Die zou je (zoals eerder getipt) via een usb naar micro-usb adapter op de laptop aan kunnen sluiten. Vervolgens kun je telefoon koppelen via bluetooth. Als hij dan herkend wordt op de laptop, zou je via het "ad2p"-protocol muziek moeten kunnen doorsturen naar het gekoppelde apparaat.
Wikipedia: Advanced Audio Distribution Profile

Nou is wel van belang om welke apparaten het gaat (en dat het ook is wat jij voor ogen hebt), dus bijv. met welk toestel wil je dit gaan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste excuses voor de late reactie, het was me even ontschoten.

Als slechthorende werk ik met een zogenaamde Roger Pen. Dit apparaat kan, als je hem verbind met een microusb, muziek afspelen naar mijn gehoorapparaten. Dit apparaat heeft wel beschikking over bluetooth maar niet over het A2DP protocol.

Nou dacht ik dus dat het misschien mogelijk zou zijn om een USB dongle erop aan te sluiten. Na even zoeken kwam ik er echter achter dat bijna alle USB dongles enkel een AUX of usb in- of uitgang hebben. Omdat het mij nogal apart leek om er ook nog eens een microusb naar aux kabel/adapter tussen de Roger Pen en de dongle te zetten vroeg ik me dus af of een bluetooth dongle ook voor microusb bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Kijk, daar ga je al de mist in: Da's geen micro USB-aansluiting, maar een gecombineerde oplaad / line-in aansluiting, waar ze een micro USB connector voor hebben gebruikt. (Hiep, hiep hoera voor fabrikanten die design boven standaarden stellen.) Dus alles wat een 'echte' USB-aanluiting verwacht gaat sowieso NIET werken.
Omdat het mij nogal apart leek om er ook nog eens een microusb naar aux kabel/adapter tussen de Roger Pen en de dongle te zetten [...]
Zo zie je maar weer dat standaardverloedering alleen maar verwarring schept.

[ Voor 46% gewijzigd door kELAL op 03-02-2017 01:26 ]

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus, ik zou een speciaal kabbeltje ertussenin moeten hebben? Een normaal microusb kabeltje voldoet dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL

kELAL

Jeri is my middle name

Voor muziek: Niet, daarvoor is nou het audiokabeltje met aan de ene kant de 3.5mm jack en aan de andere kant de micro USB-connector. (waar eventueel weer een stand-alone (=met eigen accu) bluetooth audio receiver op kan.)
Voor het opladen zitten de + en de - wel op de juiste pinnen, zodat je met een willekeurige USB poort kan laden. Maar dat werkt net zo als ieder ander 'dom' USB-gadget, die USB puur als een stroomaansluiting misbruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door kELAL op 03-02-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:32

CeesKees

I rest my Kees

Die Roger pen heeft toch al Bluetooth? Dus dan is het al zonder dongle mogelijk om te streamen

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:36
Ik ben zelf ook slechthorend en bezit ook de Roger pen. Ikzelf heb een speciale kabel erbij gekregen (usb naar aux) en gebruik dat soms (in stille locaties waar ik alsnog muziek wil luisteren zonder dat anderen er hinder van hebben). Ik ben wel recentelijk dit tegengekomen:
Blue Mono Sound (Redirect audio to bluetooth headset) - https://f-droid.org/app/com.soyblue.bluesound

Ik weet alleen niet of het werkt, namelijk niet geprobeerd omdat ik de laatste tijd mijn koptelefoon pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL

kELAL

Jeri is my middle name

CeesKees schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:09:
Die Roger pen heeft toch al Bluetooth?
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:42:
Dit apparaat heeft wel beschikking over bluetooth maar niet over het A2DP protocol.
Lijkt mij duidelijk genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ten eerste bedankt voor de uitleg @kELAL, dat verklaart het dus.
karimmm schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:18:
Ik ben zelf ook slechthorend en bezit ook de Roger pen. Ikzelf heb een speciale kabel erbij gekregen (usb naar aux) en gebruik dat soms (in stille locaties waar ik alsnog muziek wil luisteren zonder dat anderen er hinder van hebben). Ik ben wel recentelijk dit tegengekomen:
Blue Mono Sound (Redirect audio to bluetooth headset) - https://f-droid.org/app/com.soyblue.bluesound

Ik weet alleen niet of het werkt, namelijk niet geprobeerd omdat ik de laatste tijd mijn koptelefoon pak.
Dat kabeltje had ik er inderdaad bijgekregen maar die ben ik ben ik bang een tijdje geleden kwijtgeraakt. Ik had dus bij een ander bedrijf nog wel een AUX-microusb kabeltje besteld maar die lijkt en zou dus ook niet moeten werken.

Zo'n bluetooth mono app had ik ook al een keer geprobeerd maar naar mijn idee vervormde de app het geluid heel erg. Misschien dat de instellingen voor het geluid van een telefoongesprek anders zijn dan die van muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:49:
Hoi,

Ten eerste bedankt voor de uitleg @kELAL, dat verklaart het dus.

[...]

Dat kabeltje had ik er inderdaad bijgekregen maar die ben ik ben ik bang een tijdje geleden kwijtgeraakt. Ik had dus bij een ander bedrijf nog wel een AUX-microusb kabeltje besteld maar die lijkt en zou dus ook niet moeten werken.

Zo'n bluetooth mono app had ik ook al een keer geprobeerd maar naar mijn idee vervormde de app het geluid heel erg. Misschien dat de instellingen voor het geluid van een telefoongesprek anders zijn dan die van muziek?
Nee, de Roger pen is in principe gemaakt voor spraak. Muziek klinkt inderdaad ietwat platter/vervormd, ik pak ook liever een decente koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
karimmm schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:09:
[...]

Nee, de Roger pen is in principe gemaakt voor spraak. Muziek klinkt inderdaad ietwat platter/vervormd, ik pak ook liever een decente koptelefoon.
Jawel, maar naar mijn idee zat er nogal een flink verschil in als je hem via een kabeltje aan je telefoon verbond of die bluetooth mono gebruikt.
Pagina: 1