[Advies] Surround versterker voor gebruik Nvidia Shield

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 23:23
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Surround versterker

Wat is je budget?
Mijn budget is €400-600

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu een oude Pioneer versterker zonder HDMI in/uitgangen. Ik gebruik een Chromecast Audio om Spotify te kunnen gebruiken. Ik heb 2 Teufel Ultima 40 speakers en een Harman & Kardon surround speaker set.

Ik wil graag een Nvidia Shield (2017) aan kunnen sluiten en gebruik maken van alle huidige surround formaten.
Ik wil sowieso graag rechtstreeks Spotify kunnen gebruiken via een app (Nu cast ik via mijn mobiel naar een Audio cast)

Wat heb je zelf al gevonden?
[list]
[li]Denon AVR-X2200W[/li]
[li]Pioneer VSX-1131[/li]
[li]Pioneer VSX-924-K[/li]
[/list]

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn probleem is een beetje dat ik wel de klok heb horen luiden over allerlei termen, maar niet weet waar de klepel hangt. Er zijn zoveel surround (DTS) formaten, HDMI versies, etc. Ik ben steeds bang dat ik een receiver kies en er dan achter kom dat hij net één belangrijk ding niet kan omdat ik het over het hoofd heb gezien.
Zoals gezegd weet ik wel overal een beetje van, maar alle opties, specs gaan me wel wat boven mijn pet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Misschien een hele domme opmerking, maar volgens mij kun je met een USB stick een optische uitgang maken bij de Shield.
pricewatch: Turtle Beach Micro II (zie alleen dat hij nergens tekoop is...)

Deze geeft dan 5.1 (AC3 en DTS) gewoon via optical in door aan je oude reciever?. Of is hij zo oud dat hij geen optical in heeft?.

Mocht je een nieuwe reciever kopen, de pricewatch: Denon AVR-X2300W Zwart is het nieuwste model van Denon welke o.a. Dolby Atmos ondersteund, spotify connect (chromecast audio is dus overbodig) maar ook HDMI 2.0a inclusief HDR beeld. Iets wat met een (toekomstige) 4k tv wel handig is. Geen ervaring met Pioneer, review van de X2300 vind je o.a. hiero.
Je zou zelfs voor het lichtere model kunnen gaan, de X1300, al het prijs verschil relatief beperkt en is wat meer power natuurlijk altijd goed ;).

[ Voor 72% gewijzigd door Tortelli op 31-01-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 23:23
Thanks Tortelli. Ik zit met mijn oude amp aan mijn max. Ik heb maar 1 optische ingang beschikbaar en die is al bezet door een Bluray speler.

Ik had de X2200 idd al in mijn lijstje staan, deze opvolger kende ik nog niet. Lijkt heel goed uit de test te komen iig. Ik had zelf ook nog verder gezocht en kwam ook vaak op de Onkyo TX-656. Ook die komt goed uit de testen. Wel een stukje goedkoper dan de X2300.