Betrouwbare harde schijf met echte sata verbinding intern

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

mijn partner haar externe harde schijf van WD heeft het na 3 jaar (jep) begeven (type My Passport 1 TB usb 3.0)...
toen ik hem opendeed om te kijken of er nog iets te redden viel, zag ik dat de USB 3.0 aansluiting rechtstreeks op de harde schijf gesoldeerd was. onmogelijk dus om de schijf nog op een andere manier aan de praat proberen te krijgen.

ik wil dus een nieuwe externe schijf kopen, maar graag een degelijke waarvan er een een gewone sata-schijf inzit die ik er in noodgeval nog kan uitprutsen, mlaar dit is moeilijk af te lezen van de buitenkant, daarom dat ik toch dit specifieke advies vraag, van mensen die WETEN of er zo'n oplossingen bestaan. (bvb bepaalde merken die dit doen)

ik weet dat ik zelf een schijfje kan kopen en een externe behuizing, maar als het dan fout loopt heb IK het gedaan, dus liever een kant en klaar model.

1TB voldoende, en usb 3.0 geen absolute noodzaak daar laptop waar ze op werkt geen 3.0 poort heeft...

bedankt,
Tom L.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 10:27 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-02-2017 10:12)

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:15:
ik weet dat ik zelf een schijfje kan kopen en een externe behuizing, maar als het dan fout loopt heb IK het gedaan, dus liever een kant en klaar model.
Toch zou ik voor een behuizing en een losse disk gaan. (heb ik trouwens ook gedaan).
Of de leverancier nou een losse schijf in een kastje propt of jij /zij. Dat is geen verschil.

Ik heb er vier van Sharkoon. USB3. Een behuizing gebruik ik als dock. Voor overige losse schijven.

Drie hebben een 2TB schijf zodat mijn XP er ook mee overweg kan. En verder heb ik een ICY-box met 2 schijven van 4TB die een handmatige raid1 vormen. Handmatig omdat mijn backupprogramma dat regelt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een (2de hands) NAS van Synology en steek daar 2 schijven in (WD Reds). 1 voor je data en 1 om backups te maken. Kan je opnemen in het netwerk en ben je gelijk van het gezeur af dat je iedere keer dat ding in een USB poort moet proppen en als je ooit een crash hebt ben je niks kwijt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Toch zou ik voor een behuizing en een losse disk gaan. (heb ik trouwens ook gedaan).
Of de leverancier nou een losse schijf in een kastje propt of jij /zij. Dat is geen verschil.

Ik heb er vier van Sharkoon. USB3. Een behuizing gebruik ik als dock. Voor overige losse schijven.

Drie hebben een 2TB schijf zodat mijn XP er ook mee overweg kan. En verder heb ik een ICY-box met 2 schijven van 4TB die een handmatige raid1 vormen. Handmatig omdat mijn backupprogramma dat regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
ik wil dus een nieuwe externe schijf kopen, maar graag een degelijke
En, wat is het geworden.? (dank voor het duimpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Een backup regelen, dan hoef je nooit met schijf te prutsen.
Dus google, hoe je een backup maakt, en hier op het forum vind je het natuurlijk ook.
Elke hardware.schijf gaat binnen 2 seconde defect, dus nieuw of gebruikt maakt niks uit, daarom bestaat een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Of voor een LaCie gaan, die hebben over het algemeen ook een (laptop)HDD in de behuizing met controller board voor de vertaling van SATA naar USB 3.0. Ook nog eens een stijlvolle behuizing. Dit is iig mijn ervaring, maar weet niet hoe dat er nu nog uitziet. Dus geen garanties hier.

Wat je sowieso kan doen is naar het formaat van de behuizing kijken. Dan vooral de lengte, is dat ongeveer even groot als de schijf die er in zit (2,5" of 3,5" dat is niet duidelijk hier) dan weet je het wel.

Ik ken inderdaad het probleem met dit soort schijven. Een vriend had een afgebroken USB-connector en daarmee een schijf (Freecom Mobile Drive XXS) die niet meer te benaderen was. Dan heb je flink pech.

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1