Gezellig genaaid door LG

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Als je van de on-site garantie van LG gebruik maakt, dan krijg je standaard een ander afdankertje retour!
Iemand is niet tevreden over de convergentie? Wordt on-site geswapt voor een monitor die door iemand anders een week of twee daarvoor is omgeruild omdat de belijning zo krom als wat is, etc. etc.
De 'technische dienst' kijkt hem na, maar vindt natuurlijk niks, omdat die alleen kijken of hij technisch in orde is.

Deze info zuig ik niet uit m'n duim, maar komt van twee bronnen bij LG/Getronics.

Wat een oplichterij :r
Het verklaart in ieder geval waarom ik steeds geen nieuwe monitor in de officiele LG-doos krijg (ik heb nu m'n 4e 915ft+ staan).

Ik kijk het nog 1 keer aan, ga daarna eens een briefje sturen, en schakel vervolgens de consumentenbond in.

Nog andere gedupeerden namens wie ik straks kan schrijven? Ik ben misschien wat kritischer dan anderen als het gaat over het beoordelen van een monitor, maar het lijkt me stug dat ik de enige ben die hiermee te maken heeft gekregen.... Of zijn er juist mensen die wel een perfecte (en echt nieuwe) monitor hebben gekregen na gebruikmaking van de on-site omruil?

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
wat denk je dan dat ze doen? was je liever je oude 2 maand kwijt voor reparatie en dan pas weer terug? denk je dat ze die dingen weg gooien als er een klein draadje ofzo vervangen moet worden? nee. jij geeft die van jou aan hun, die repareren ze en die geven ze aan de volgende die een kapotte inlevert.

ze zijn niet achterlijk daar. strax gaat iedereen zn beeldbuis in slaan na 2 jaar en 11 maand zodat ze effe een splinternieuwe krijgen. mooi zou dat zijn.

• Heintje
Als ze hem nou nog zouden repareren...maar ik krijg dus steeds weer een gare bak! En er is dus niks kapot: hij is gewoon rete-slecht afgesteld: vooral convergentieprobs die absoluut niet te herstellen zijn via OSD, onscherpe gedeeltes e.d. Ze zijn dus niet stuk, maar slecht afgesteld.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 21:43 schreef Heintje het volgende:
Als ze hem nou nog zouden repareren...maar ik krijg dus steeds weer een gare bak!
Wat is er dan zoal mee aan de hand :?

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 21:37 schreef Heintje het volgende:
Als je van de on-site garantie van LG gebruik maakt, dan krijg je standaard een ander afdankertje retour!
Iemand is niet tevreden over de convergentie? Wordt on-site geswapt voor een monitor die door iemand anders een week of twee daarvoor is omgeruild omdat de belijning zo krom als wat is, etc. etc.
De 'technische dienst' kijkt hem na, maar vindt natuurlijk niks, omdat die alleen kijken of hij technisch in orde is.

Deze info zuig ik niet uit m'n duim, maar komt van twee bronnen bij LG/Getronics.

Wat een oplichterij :r
Het verklaart in ieder geval waarom ik steeds geen nieuwe monitor in de officiele LG-doos krijg (ik heb nu m'n 4e 915ft+ staan).

Ik kijk het nog 1 keer aan, ga daarna eens een briefje sturen, en schakel vervolgens de consumentenbond in.

Nog andere gedupeerden namens wie ik straks kan schrijven? Ik ben misschien wat kritischer dan anderen als het gaat over het beoordelen van een monitor, maar het lijkt me stug dat ik de enige ben die hiermee te maken heeft gekregen.... Of zijn er juist mensen die wel een perfecte (en echt nieuwe) monitor hebben gekregen na gebruikmaking van de on-site omruil?
consumenten bond schiet je toch niks mee op

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
Op maandag 02 juli 2001 21:41 schreef slacksoff het volgende:
wat denk je dan dat ze doen? was je liever je oude 2 maand kwijt voor reparatie en dan pas weer terug? denk je dat ze die dingen weg gooien als er een klein draadje ofzo vervangen moet worden? nee. jij geeft die van jou aan hun, die repareren ze en die geven ze aan de volgende die een kapotte inlevert.

ze zijn niet achterlijk daar. strax gaat iedereen zn beeldbuis in slaan na 2 jaar en 11 maand zodat ze effe een splinternieuwe krijgen. mooi zou dat zijn.
dat is mooi! LOL
Alleen zijn er nog mensen met fatsoen

• slacksoff
  • Nu online
??? hoe dat IS mooi?

ja. en er zijn ook veel onfatsoenlijke mensen. en waar zouden ze heen moeten met al die monitoren die dan binnenkomen met 1 draadje kapot?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
oh en waarom niet?

www.kuiphuis.nl

• Initial G
  • Laatst online: 21-08 21:20
Op maandag 02 juli 2001 21:48 schreef slacksoff het volgende:
??? hoe dat IS mooi?
nou er zijn winkels/fabrikanten die je gewoon een nieuwe geven
ja. en er zijn ook veel onfatsoenlijke mensen. en waar zouden ze heen moeten met al die monitoren die dan binnenkomen met 1 draadje kapot?
Die gaan dan in de shredder, want meestal is er wel meer dan een draadje los en is het duurder om het te repareren dan om een nieuwe te maken

Verwijderd

oplossing pleur je LG in vraag & aanbod verkoop die ralle monitor en koop een goeie

• Heintje
Even voor de duidelijkheid: er is dus niks kapot. De monitoren die ik to nu toe heb gehad hebben convergentieproblemen, kromme lijnen, scherpe en onscherpe gedeeltes., kleurverschillen (witte achtergrond van rood aan de klinkerkant naar geel aan de rechterkant) en combinaties van het bovenstaande. Voor 1300 gulden wil ik gewoon een goede monitor. Of ze moeten een handyman langssturen die hem komt afregelen. Vinnik dusssss....

• slacksoff
  • Nu online
dan valt dit kennelijk binnen hun specs. dus zal je met de consumentenbond alleen maar meer geld kwijt zijn. koop gewoon een monitor van een ander merk zou ik zo zeggen.

als je eeuwig bij hun blijft jengelen krijg je heus niet een beter model, en ze bouwen heus niet eentje die beter is dan de rest. je kunt wel eeuwig blijven wisselen. ligt het BTW niet aan jouw setup thuis? lijkt me stug dat je 4 verschillende monitoren hebt gekregen met dezelfde probs

• Heintje
Het ligt echt niet aan mijn setup. Ik kan me voorstellen dat je dat denkt, maar ik heb 2 van de 4 monitoren aan een andere bak gehangen (zeul zeul) en daar was het precies hetzelfde! Ik ben met de eerste zelfs teruggegaan naar de winkel, om ze het probleem aan te wijzen. De klachten zijn ook steeds anders. Bij de ene is het convergentie met kleurverloop, bij de andere is het onscherpte en kromme lijnen.
Ik begin echt niet zomaar zo'n topic.

En het advies om hem dan maar te verkopen is wel een erg verliesgevend advies.... Ik wil dan liever m'n geld terug van LG. Mischien gaat dat nog wel een keer lukken.

Oh ja, als dit binnen hun specs valt, zijn dat heel TRIESTE specs en zal ik NOOIT meer iets van de firma LG kopen (en dat ook luidruchtig uitdragen). Zitten zij natuurlijk niet mee, maar is wel lekker.

Verwijderd

Een fabrikant mag max. 3 keer een nieuwe monitor aanbieden/repareren mocht bij de 3 nog steeds het probleem niet zijn opgelost.

Is de fabrikant verplicht om het te crediteren en het geld terug te geven. (Je kunt dit het beste regelen via de dealer waar je hem heb gekocht)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij iiyama. Had een haarscherpe 17 inch met een beetje geknetter achterin. Kreeg een oude bak terug, met ik weet niet wat voor storingen. Ik wilde mijn oude monitor gerepareerd terug, maar die was onvindbaar. Ik geef je helemaal gelijk dat je voor 1300,- een goede monitor mag verwachten. De detaillist is wettelijk verantwoordelijk, hij moet je een goede monitor leveren. Terug brengen naar de winkel en ter plekke een monitor uitzoeken en bekijken. De winkel moet dan maar zien wat ie met LG regelt. Vinden ze in de winkel dat je zeurt, dan heb je een probleem. Laat de monitor zien met het progje monitor tester van nokia. Dan kan je aangeven waar de monitor niet goed presteert. Overigens is een perfecte monitor een kwestie van afstellen. Dit kan dagen duren en daarom zijn de proffesionele monitoren zo duur.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Hansol doet precies hetzelfde; Huisgenoot van me is al aan zijn vierde monitor toe. De eerste deed het gewoon niet meer (voedingsprobleem denk ik). De tweede was gewoon onscherp en liet zich niet via de persoonlijke instellingen verbeteren. De derde heeft een probleem met de VGA-connector die het groene kanaal soms wel en soms niet doorgeeft. (Je ziet dus paarse flitsen)

Het stomme is dat ze van die laatste monitor (die dus al de 2e vervangingsmonitor is) wisten dat er een probleem mee was omdat alle monitoren uit die serie dat probleem met die connector hadden!

Erg slecht dus...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50
En het slachtoffer beschreven door MR. Atheist was ik dus
:'(

UNOX: The worst operating system

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik heb 4x mijn LG 55i kapot gehad ( bij alle 4 de keren raster verschonen door vervoer ). Iedere keer heb ik netjes een fatsoenlijke monitor terug gekregen. :)

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Ik wil niet veel zeggen, maar dat houdt on-site garantie nu eenmaal in! Kheb et zelf ook een keer gehad met een andere monitor: gewoon 3x om laten ruilen totdat ik een goede had (heeft nog steeds 2 paarse pixels, maar daar neem ik genoegen mee).

Verwijderd

Toch niet alleen maar probs met Iiyama's maar ook is van een ander merk

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
dat had ik dus ook met mijn samsung syncmaster 700 IFT, ik heb 5 (!) on-site wissels gehad, maar alle 5 bagger bagger bagger kromme belijning, heb de 6de en laatste maar gehouden, die was nog wel redelijk tot matig... pfff, volgende keer maar een sony ofzo...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

OF je koopt een Sony en als deze wat heeft dan laat je hem repareren door sony ( opsturen op eigen kosten ) om vervolgens de monitor minstens 3 weken kwijt te zijn. Als je hem dan weer terugkrijgt dan werkt die wel weer ff, totdat dezelfde kuren de kop op steken, dus weer opsturen etc.
Ook een manier :)

• Heintje
life's a bitch and then you buy a monitor...

Verwijderd

Merk ze is, misschien krijg je een keer je monitor weer terug *D

Btw, ik snap niet waar je over zeur, wees blij dat je geen 3 maanden hoef te w88

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Dit doet Belinea (Maxdata) ook hebben een stuk of 10 van die baggerdingen staan :r

Voorbeeld: monitor na 3 maanden stuk zeer wazig beeld ineens. Belina bellen, koerier komt de volgende dag "nieuwe monitor" brengen en de oude ophalen.

Het is echt al wel 4 keer voorgekomen dat de "nieuwe monitor" echt helemaal geel is :r en een ander gebrek heeft :(

Bij NEC krijg je tenminste een hagelnieuwe terug :)

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Nou ik zal je wat vertellen :

Ik heb LG zelf gesproken en :

Ik zei:ik wil graag weten hoe het zit met on-site,als mijn monitor stuk is krijg ik dan een nieuwe??

LG:ja je krijgt dan bij ophaling direkt een vervanging.

Ik: ja een nieuwe of een gebruikte??

LG:een gerepareerde monitor.

Ik:mijn monitor is onbeschadigt en die van een ander dan??

LG: Uhm.. ja daar heb je wel gelijk in.

Ik: ja en dan??

LG:Niet goed,dan krijg je een andere

Ik:ja maar zometeen is die ook onder de krassen,krijg ik dan een NIEUWE???

LG:ja daar zult u dan een regeling voor moeten treffen.

Ik:ok ik zal het onthouden,ik wil ALS mijn monitor stuk is geen gebruikte maar een NIEUWE!!

LG:ja we zullen dan kijken wat we kunnen doen

Ik: LATERZZ

Zie je hoe ze doen,

Als ik geen NIEUWE monitor krijg bij mijn eerste omruiling dan ga ik persoonlijk naar ze toe om zware ruzie te maken. >:) :(

(Mijn monitor heeft geen problemen,daarom zet ik er ook het woordje ALS bij)

Grt H. :P

Verwijderd

Terug gaan naar de winkel heeft toch geen zin,
Gezien dat LG zelf de garantie regelt....
Winkels kunnn niets voor je betekenen...
Ze kunnen hem alleen voor je opsturen.

• Heintje
Op dinsdag 03 juli 2001 23:01 schreef TheMAzTER het volgende:
Merk ze is, misschien krijg je een keer je monitor weer terug *D

Btw, ik snap niet waar je over zeur, wees blij dat je geen 3 maanden hoef te w88
Ik heb de serienummers genoteerd. Ik heb tot nu toe niet dezelfde gehad, maar weet zeker dat anderen door mij afgekeurde bakkies hebben staan. Maar ik heb wel het idee dat ik kritischer ben dan veel anderen.
En ik zeur niet, ik wil gewoon waar voor m'n geld. En 3 maanden wachten is niet leuk, maar zonder wachten direct een ander kneusje krijgen ook niet. Ik wacht liever 3 maanden op een monitor als ik de garantie krijg dattie perfect getuned is, dan 10 keer wisselen en het uiteindelijk maar opgeven.

Dat NEC verhaal is al een stuk beter...

• HermeS
  • Laatst online: 22-08 17:57
typisch iets Nederlands,
voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten!

goedkoop, en service zijn gewoon twee dingen die niet goed samen gaan, als je dat niet weet, dan heb je dat nu geleerd.

je kunt niet van een bedrijf met z'n krappe marge als LG verwachten dat ze bij een klein probleempje meteen een nieuwe monitor boor je mee gaan nemen ofzo, naaif. Dan had je niet krentigerig moeten zijn en een duure monitor moeten kopen die deze service wel leveren (zit in de prijs verwerk).

Verwijderd

LG is niet zo'n klein bedrijfje hoor! het is GIGANTISCH!

• Cap
  • Niet online

Cap

Bovendien kosten hun monitoren geen dubbeltje maar Iiyama-like prijzen (en hebben ook Iiyama-like specs en kwaliteit)...

typisch duh-tje dus...

Trouwens, moraal van het verhaal: ruil niet te snel je monitor in want:

1. geen 1 monitor is perfect, elke monitor heeft foutjes (of fouten). laat je niet gek maken en vergelijk goed met monitoren van vrienden en bekenden
2. de inruil monitor die je krijgt is een afdanker van een ander, alleen je eerste monitor is ongebruikt en zit in ongeopende doos
3. kans is best groot dat je wat betreft beeld niet beter maar slechter uit bent

• Heintje
...maar mijn 1e exemplaar was echt om te janken: een heel onscherpe plek middenbovenin het scherm. Dat zag er echt niet uit. Ik heb nu wel spijt dat ik m'n 2e heb om laten ruilen: die was uiteindelijk beter dan de 2 daarna.

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:27

Theuno

Da Devil Crew

Op dinsdag 03 juli 2001 10:31 schreef BoZ het volgende:
Vinden ze in de winkel dat je zeurt, dan heb je een probleem. Laat de monitor zien met het progje monitor tester van nokia. Dan kan je aangeven waar de monitor niet goed presteert.
Ik vroeg me even af waar ik dat progje vandaan haalde, ik heb gezocht op google en de site van nokia (telefoons) maar kan het niet vinden :(

Alvast Thnx.

Theuno.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik heb ze op een paginaatje staan

Hier

• slacksoff
  • Nu online
Op dinsdag 03 juli 2001 23:13 schreef HENNEP het volgende:
Nou ik zal je wat vertellen :

Ik heb LG zelf gesproken en :

Ik zei:ik wil graag weten hoe het zit met on-site,als mijn monitor stuk is krijg ik dan een nieuwe??

LG:ja je krijgt dan bij ophaling direkt een vervanging.

Ik: ja een nieuwe of een gebruikte??

LG:een gerepareerde monitor.

Ik:mijn monitor is onbeschadigt en die van een ander dan??

LG: Uhm.. ja daar heb je wel gelijk in.

Ik: ja en dan??

LG:Niet goed,dan krijg je een andere

Ik:ja maar zometeen is die ook onder de krassen,krijg ik dan een NIEUWE???

LG:ja daar zult u dan een regeling voor moeten treffen.

Ik:ok ik zal het onthouden,ik wil ALS mijn monitor stuk is geen gebruikte maar een NIEUWE!!

LG:ja we zullen dan kijken wat we kunnen doen

Ik: LATERZZ

Zie je hoe ze doen,

Als ik geen NIEUWE monitor krijg bij mijn eerste omruiling dan ga ik persoonlijk naar ze toe om zware ruzie te maken. >:) :(

(Mijn monitor heeft geen problemen,daarom zet ik er ook het woordje ALS bij)

Grt H. :P
ik denk dat za na dit soort telefoontjes helemaal geen nieuwe meer weggeven als je een kapotte brengt. ze denken meteen dat je hem zelf hebt gesloopt om een nieuwe te krijgen.

wie gaat nou in hemelsnaam een gesprek met de fabrikant aan om even te malden dat als zn monitor stuk gaat hij een nieuwe EIST. ook niet de oude gerepareerd ofzo nee... een nieuwe. ze zien je al aankomen.

grapjas.

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 21:56 schreef Heintje het volgende:
Even voor de duidelijkheid: er is dus niks kapot. De monitoren die ik to nu toe heb gehad hebben convergentieproblemen, kromme lijnen, scherpe en onscherpe gedeeltes., kleurverschillen (witte achtergrond van rood aan de klinkerkant naar geel aan de rechterkant) en combinaties van het bovenstaande.
Noem dat maar nix...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:46
De LG (773FT) van m'n ouders ging binnen korte tijd stuk en zij kregen een nieuwe en dan ook nog eens een beter model (775FT of 795FT oid.)

Verwijderd

Ik heb een hele andere ervaring met een RMA van een Sony monitor.
Het beeld zakte weg en er kwamen allerlei strepen in beeld.
Ik de winkel gebeld en daar retour gedaan.
Monitor werd opgestuurd en een nieuwe voeding werd erin gezet en dat binnen 2 weken.
Ze stuurden de monitor op via Van gent en Loos en namen de kosten op zich alleen iok mis de voet waar hij opstaat(jammer dan..)

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 23:13 schreef HENNEP het volgende:
heel verhaal over het gesprek tussen hem & de helpdesk.
Argh... nogmaals: dit is een hele normale gang van zaken! Dat houdt on site garantie nou eenmaal in, en dat had je kunnen weten toen je dat ding kocht! LG zit jou helemaal niet te naaien! Ze houden zich keurig aan de afspraken. Het enigste wat je nog kunt eisen is dat je geen oudere monitor terugkrijgt en dattie niet onder de krassen o.i.d. zit!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Op woensdag 04 juli 2001 00:05 schreef Cap het volgende:
Bovendien kosten hun monitoren geen dubbeltje maar Iiyama-like prijzen (en hebben ook Iiyama-like specs en kwaliteit)...

typisch duh-tje dus...

Trouwens, moraal van het verhaal: ruil niet te snel je monitor in want:

2. de inruil monitor die je krijgt is een afdanker van een ander, alleen je eerste monitor is ongebruikt en zit in ongeopende doos
Dat hoeft niet bij NEC krijg je gewoon een hele nieuwe in een ongeopende doos :)

Verwijderd

Ik heb nog een tip. Het heeft niet altijd zin om het serienummer te noteren om te kijken of je je oude monitor terug krijgt. Ze wisselen gewoon de kap om. Hebben ze bij mij ook gedaan bij iiyama. Ik had mijn initialen op het stickertje achterop de kap gezet. Krijg ik een brakke monitor terug, met mijn oude kap. Wat ze niet wisten is dat ik op een niet te verwijderen deel een klein tekentje had gemaakt. Ik vind het bedenkelijk dat je de monitor van een ander krijgt. Wie weet hoe oud dat ding is. Misschien heeft ie wel dag en nacht aangestaan. Ze moeten gewoon een slechte monitor omruilen voor een nieuwe, die je ook nog eens rustig kan bekijken. Gewoon zeggen dat je de hele dag achter dat ding zit en dat je gek wordt van dat onscherpe beeld. Voor 1000,- en meer mag je wel wat verwachten, te meer omdat er ook goede monitoren tussen zitten. Jij bent niet verantwoordelijk voor hun kwaliteitsverschillen.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb hierom heel veel ellende gekregen met teleplan. Ik zou een NIEUWE monitor krijgen, ik heb appart nog terug gebelt (nummermelder roelt!) en te vragen of ik een NIEUWE kreeg, en ja ik zou een nieuwe krijgen.

De monteur heeft mij echter niet een nieuwe gegeven. Hij was zelfs nog ouder en gehelemaal geel, omdat ie ergens in de zon had gestaan! Toen ik teleplan hier weer over belde, 'Ja meneer u heeft een splinternieuwe gekregen! ikke "jaja en daarom is ie ook geel en is ie 1,5 jaar geleden gemaakt zeker!' Ik begon hun te wijzen op de wettelijke regels voor defecte apparatuur. Toen kon ik opeens mijn oude bakkie weer terug krijgen. Maar ik heb hier nooit meer iets van vernomen. TELEPAN, F*CK YOU!!! :( :(

Overigens is het verwisselen een de behuizing een zeer criminele streek, ze lichten je gewoon op! Als jij de behuizing zou verwisselen met die van je buurman bijv. om nog aanspraak te kunnen maken op garantie, dan ....zouden ze daar ook maatregelen tegen nemen.

/dev/null

• PatMan
  • Laatst online: 07-08 23:31
Hmm, ik heb twee weken geleden LG gebeld omdat de convergentie van mijn exemplaar (915FT+) ook niet helemaal je van het is (bijv linkerkantlijn loopt bij een witte achtergrond van blauw via rood naar groen). Nou hadden ze er geen meer staan en moesten ze 'm bestellen (?). Betekent dit dan automatisch dat ik een "afdankertje" krijg of zou het toch om een nieuwe kunnen gaan? Ik begin nu toch wel te twijfelen of ik 'm om wil laten ruilen, ook al is de convergentie plaatselijk niet al te best...

Aan de andere kant, voor zo'n bedrag wil ik inderdaad ook wel wat goeds hebben!

• paella
  • Laatst online: 12:26
Ook bij HP vervangen ze met gerepareerde apparatuur. In de bepalingen van de garantie zal er vast ook wel iets over staan dat het niet noodzakelijkerwijs gloednieuwe vervanging kan zijn.

No production networks were harmed during this posting

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Heintje, is het misschien al een keer in je opgekomen dat deze monitoren gewoon niet goed te krijgen zijn ? Je geeft zelf al aan dat je heel erg kritisch ben. Geef dan even wat meer uit voor een Eizo of Sony.

Misschien is het ontwerp van de 915FT wel zo slecht dat er altijd problemen mee zijn, hetzij convergentie, het zij moiré etc....

Ik kan me hier best wel over opwinden, als ik een CTX aanschaf, dan verwacht ik ook CTX kwaliteit en geen Iiyama, Sony of Eizo.

LG maakt nu eenmaal kwalitatief mindere monitoren tegen een lagere prijs dan Sony en Eizo.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:33
Toen mijn Trust monitor kapot ging (ja, da's gelukkig al een hele tijd geleden :) ), kreeg ik gewoon een monitor terug van een compleet ander merk!

Bij m'n iiyama kreeg ik eerst 2x m'n eigen monitor terug (deed het helemaal niet, OSD deed het niet, monitor werd paars, beeld was superkrom), daarna gelukkig een compleet nieuwe (had eigenlijk bij de eerste keer al gemoeten, 't was een DOA). Nou ja, in ieder geval had ik 4 maanden en 3 weken na aankoop een goede monitor, waar ik nu erg tevreden mee ben.

• Heintje
Op woensdag 04 juli 2001 12:10 schreef PatMan het volgende:
Hmm, ik heb twee weken geleden LG gebeld omdat de convergentie van mijn exemplaar (915FT+) ook niet helemaal je van het is (bijv linkerkantlijn loopt bij een witte achtergrond van blauw via rood naar groen). Nou hadden ze er geen meer staan en moesten ze 'm bestellen (?). Betekent dit dan automatisch dat ik een "afdankertje" krijg of zou het toch om een nieuwe kunnen gaan? Ik begin nu toch wel te twijfelen of ik 'm om wil laten ruilen, ook al is de convergentie plaatselijk niet al te best...

Aan de andere kant, voor zo'n bedrag wil ik inderdaad ook wel wat goeds hebben!
Als ze er geen op voorraad hebben, betekent dat dus dat ze geen afdankertjes/gerepareerde modellen op voorraad hebben. Je zul even moeten wachten totdat het model dat ik een paar weken geleden heb teruggestuurd uit de 'reparatie' is. Als je die krijgt, trouwens, dan is die nog helemaal niet zo slecht vergeleken bij wat je nu hebt.

Majestic: ik begin te vrezen dat je gelijk hebt. Mijn eisen aan de specs liggen hoger dan bij LG, kennelijk, hoewel ik wel een aantal perfecte 795+jes heb gezien...

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 21:41 schreef slacksoff het volgende:

Euh :? volgens mij snap jij het woord garantie bij LG niet helemaal? als jij een kapotte monitor hebt en er zit garantie op dan behoor jij een nieuwe!!!! :) terug te krijgen... heb het al 2 keer van dichtbij meegemaakt dat dit gebeurt is...

BTW, waar heb je de monitor gekocht/besteld volgens mij moet het via de tussenpersoon geregeld worden zo'n garantie... of heb je direct bij LG/Getronics besteld

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 23:15 schreef Athlonman het volgende:
Terug gaan naar de winkel heeft toch geen zin,
Gezien dat LG zelf de garantie regelt....
Winkels kunnn niets voor je betekenen...
Ze kunnen hem alleen voor je opsturen.
ja maar die hebben weer een leverancier en deze leverancier heeft vaak weer een regeling/contract met LG... dus het komt er eigenlijk op neer dat je de monitor langs dezelfde (om)weg moet terugsturen als die voor dat die bij jou op het bureau stond afgelegd heeft 8-)

• Heintje
De eerste 8 dagen loopt geloof ik via de winkel (daar heb ik ook de eerste nog omgeruild), daarna is het direct zaken doen met LG.

Verwijderd

Mijn eerste LG 915+ had een afwijking aan de rechterkant, de onderkant liep omhoog en de bovenkant naar beneden in de laatste 3-4 centimeter. Ik bellen, tijdje moeten wachten (niet erg want het was niet storend) kreeg ik een nieuwe (ja, een echte nieuwe) terug. Daarbij liep het quadrant rechtboven echt bijna een centimeter buiten de beeldbuis als ik hem netjes afstelde, super irritant want je scrollbar valt gewoon weg aan de bovenkant. Mijn derde is een gerepareerd ding, De linkerkant heeft een minimale afwijking zowel boven als onder waar hij net buiten het beeld loopt. Het is gelukkig niet waarneembaar als je hem gewoon netjes afsteld (hoewel er met zo'n raster dus iets buiten het beeld loopt). De brightness schaal is echt totaal verneukt, nu kan zit gelukkig de juiste instelling nog wel in het bereik, maar hij staat nu echt extreem donker op de schaal maar is wat beeld betreft prima. Ik ben dus eigenlijk ook niet echt te spreken over de LG's behalve dat ik nu toch eigenlijk een bakkie heb dat echt perfect beeld geeft. Extreem strak en rustig met mooie kleuren en geen foute pixels. Ik heb er dus geen spijt van maar als je iedere keer gare bakken krijgt baal je wel flink.

• Heintje
He Xanadu01, zullen we ff serienummers uitwisselen. Ben benieuwd of ik er straks een van jou krijg :D.

Mail me svp. ff.

• Symphony-X
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik vind de LG 915FT+ een prachtige monitor; ik kijk er nu naar :)

Maar die lijnen aan de zij-, boven en onderkant zijn inderdaad niet allemaal exact recht te krijgen.. Ik vond het al zo vreemd.

Ik heb het nu zo afgesteld dat ik het niet vreselijk storend vind, maar dit hoort dus niet?

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Mijn eerste LG 915FT+ heb ik ook omgeruild, omdat ik wat convergentie problemen had. Ik heb toen gebeld en ik had binnen twee weken een nieuwe (ja, dat hoor je goed een splinternieuwe) binnen. Deze monitor is stukken beter dan mijn vorige, maar nog niet helemaal perfect. Ik denk dat ik deze hou, omdat de problemen niet storend zijn (erg kleine convergentie problemen in sommige delen).

Het is waar dat geen enkele monitor perfect is, maar het exemplaar dat ik nu bij mij thuis heb staan komt er aardig bij in de buurt :) Hoe zou het eigenlijk komen dat geen enkele fabrikant de convergentie van een monitor perfect krijgt?

Verwijderd

Ik heb ook 4x gerruild...
de laatste keer heb ik ze helemaal verrot gescholde en stond ik erop dat ik de directeur aan de lijn kreeg. Ik heb toen aan de directeur uitgelegd wat het probleem was.
Nu heb ik dus een ander type thuis staan.
eerst had ik een 78FT plus nu heb ik een 79FT plus

gewoon een grote bek opzetten bereik je vaak al een hele hoop mee :)

Verwijderd

Hmm ik heb met lg niet zo'n ervaring.. juist beter als met iiyama.. Netjes van lg een nieuwe monitor gehad.. Met iiyama ging dat veel minder. kreeg een brakke vervanger..
En dat met die lijnen die niet recht te krijgen zijn ik heb nog niet een monitor gezien die 100% zuiver is dus wat dat betreft kun je er beter maar niet aan irriteren..

Verwijderd

Ik begrijp niet dat er iemand is die
met deze pratijken genoegen neemt, ik had
ze allang gedagvaard. Je betaald voor nieuw, dan heb je ook recht op nieuw. Zonder enig geklier.

Zelf gebruik ik taiwan troep uit de container, nooit geen problemen mee, werkt
altijd. Zelfs systemen en monitors die uit het 166mmx tijdperk afstammen werken nog steeds 24/7.

No name, no shit!8-)

• HermeS
Op donderdag 05 juli 2001 02:13 schreef power het volgende:
Ik heb ook 4x gerruild...
de laatste keer heb ik ze helemaal verrot gescholde en stond ik erop dat ik de directeur aan de lijn kreeg. Ik heb toen aan de directeur uitgelegd wat het probleem was.
Nu heb ik dus een ander type thuis staan.
eerst had ik een 78FT plus nu heb ik een 79FT plus

gewoon een grote bek opzetten bereik je vaak al een hele hoop mee :)
hehe dat denk jij ja >:) , denk je dat ook werkelijk echt? , ze zitten daaro gewoon in z'n callcenter hok. noteren wat je problemenn zijn en zetten er meteen bij of je een zeikerd bent. en Als je begint teschelden willen ze je nog wel eens op de speaker zetten. echt lastige zeikerds die iemand hoger willen spreken (hier kunnen agents al hellemaal niet tegen omdat het hun ego krent het zelf niet afte kunnen handelen), tikken ff hun buurman aan, en die gaat voor directeurtje/supervisor spelen.

Maar de directeur van LG Nederland krijg je echt niet aan de lijn hoor.

• HermeS
Op donderdag 05 juli 2001 02:47 schreef the_lawyer_distroyer het volgende:
Ik begrijp niet dat er iemand is die
met deze pratijken genoegen neemt, ik had
ze allang gedagvaard. Je betaald voor nieuw, dan heb je ook recht op nieuw. Zonder enig geklier.

Zelf gebruik ik taiwan troep uit de container, nooit geen problemen mee, werkt
altijd. Zelfs systemen en monitors die uit het 166mmx tijdperk afstammen werken nog steeds 24/7.

No name, no shit!8-)
ik wist eerlijk gezegt niet dat er zoveel mensen met klachten waren. Dat komt er toch op neer dat er gewoon een hoop rotte monitors de ronde doen, die dan uiteindelijk bij mensen belanden die snel tevreden zijn.

Maar om op je posting terug tekomen, als je monitor na 1 jaar raar gaat doen, dan moeten ze volgens jouw meteen een nieuwe leveren??

lijkt mij eerder reeal dat je bv een nieuw nieuwe moet krijgen als je binnen 3/6maanden ofzo niet tevreden bent.

Verwijderd

Over dat NEC wel ee nieuwe levert _daar betaal je ook voor_ Scheelt je snel 400 piek.
Hetzelfde geld voor Sony en Eizo, deze merken hebben een bijkomend voordeel dat de fabrikant ervan een consistente kwaliteit kan leveren. Een merk als LG heeft veel meer variaties in kwaliteit. Nog een vraagje, ja het beeld was niet goed toen ik hem kreeg, ga dan eerst kijken voor je koopt!. Laat je niet blind een monitor opsturen. Persoonlijk vind ik het lame als je van de garantie gebruikt maakt alleen omdat je een nieuwe wil, zo verkloot je het voor de mensen die er wel recht op hebben.

• Heintje
Ik kon geen winkel vinden waar ik de monitor kon bekijken en kopen. Meestal is het zo dat ze niks uit de doos willen halen (als iedereen dat zou willen, meneertje, dan hield ik geen monitors meer over om te verkopen). De 2e monitor heb ik wel van te voren bekeken, maar je ziet in die situatie toch ook niet alles (bleek achteraf), omdat je bent beperkt door de configuratie en programmatuur van de computer in die winkel (vaak onboard video/verdelerkastje etc.). Het is het gewoon niet helemaal. T'is wel zo dat die monitor de beste van de 4 was. Daar is nu iemand anders (semi-)gelukkig mee. Toch nog een goede daad gedaan!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb ietwat moire effecten op mijn Philips 109S, maar als ik dit allemaal zo hoor, dan laat ik 'm maar mooi staan...

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 08:42 schreef HermeS het volgende:

[..]

ik wist eerlijk gezegt niet dat er zoveel mensen met klachten waren. Dat komt er toch op neer dat er gewoon een hoop rotte monitors de ronde doen, die dan uiteindelijk bij mensen belanden die snel tevreden zijn.

Maar om op je posting terug tekomen, als je monitor na 1 jaar raar gaat doen, dan moeten ze volgens jouw meteen een nieuwe leveren??

lijkt mij eerder reeal dat je bv een nieuw nieuwe moet krijgen als je binnen 3/6maanden ofzo niet tevreden bent.
Er bestaat in Nederland zoiets als product aansprakelijkheid. Indien je een monitor van bv fl 1500,00 koopt, dan mag je verwachten dat deze het langer dan een jaar doet, indien deze het na een jaar begeefd, dan mag je inderdaad een nieuwe eisen. Je hebt voor een nieuwe goede monitor betaald, en dan moet deze ook geleverd worden. Het word wat anders als een monitor bv fl. 150,00 kost, dan kun je verwachten dat deze van mindere kwaliteit is, tenzij de advertentie van de leverancier een andere indruk wekt.

• Heintje
Als topic-starter wil ik nog even melden dat ik nu dus een goeie heb. Zoals ik al meldde in een andere post: ik krijg de indruk dat ze geprobeerd hebben me een goeie te sturen, omdat hij niet helemaal naar fabrieksafstelling was teruggezet. Voor de mensen die hem hebben: de piepjes die bij de OSD-bediening horen stonden al uitgeschakeld (iets wat ik altijd als eerste doe).

Altijd uitgaand van het goede in de mens (en in LG): ze hebben hun best gedaan.....

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 23:27
Ik heb dus ook een Belinea... (de }:O die ik ben)

me beeld werd ineens heel erg rood... dus ik bedrijf opgebeld en hun zoude contact opneme met belinea... en de monitor werd snel vervange... so far so good... maar tot mijn verbazing kreeg ik dus inderdaad ook een 2e hands monitor (wat mij nooit verteld is... en nee... ik heb nooit gewete dat dat zo ging)...
anywho... bleek deze dus wat pixels te misse in het midden van me scherm en hij was ouder dan me vorige... dus ik weer gebeld en weer een andere... nou is deze NOG ouder dan nr 2... komt uit dec 99 en ik heb me pc in dec 00 gekocht... dus nu heb ik het bedrijf weer opgebeld over een oplossing... (want ik kwam er pas achter dat deze monitor op standby gaat als je um op 800x600 zet) en nu wil ik een een nieuwe van een ander merk... en dat is alweer 5 weke gelede... (ondertusse wel contact gehouwe.. maarja)... prima bedrijf... }:O

• Faico
  • Laatst online: 13-12-2025
Bij Philips is dat ook zo dat als je monitor vaag of stuk doet/is, dat je een gerepareerde monitor terug krijgt. Zelf had ik het ook : 2x een andere geleverd (dood pixeltje, maar ik had hem nog niet meegegeven omdat beide keren ik niet thuis was) en alle 2 waren ze zo beroerd (bij de 1e kon ik de knopjes dwars door de monitor drukken en bij de 2e was de beeldkwaliteit om te huilen) dat ik het een beetje zat was en dus maar mijn eigen gewoon heb gehouden.

• Heintje
Ik had weliswaar gemeld dat ik nu eindelijk een goede LG 915ft+ had, maar dat bleek na een dagje of twee toch tegen te vallen. Het contrast en brightness waren fucked-up en weer eens kromme lijnen (steeds weer andere).

Die ik nu heb (de 6e !!!!) is qua kleuren en hlderheid echt een van de allermooiste die ik ooit heb gezien. Wit is echt spierwit en loepzuiver. Alle teksten zijn razendscherp tot in de uiterste hoeken, en de kleuren zijn om af te likken zo mooi...alleen nu is het scherm aan de bovenkant wat ingedeukt :( zodat het lijkt alsof teksten aan een waslijntje hangen (overdreven gezien).

Het grootste dilemma is nu: hij is verder echt fantastisch; ruilen om alleen het waslijneffect is een optie, maar nu Teleplan voor LG werkt sinds augustus weet ik het zonet nog niet....

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 19:37

Flexx

This side up

Same met Iiyama. Is lekker goedkoop :r

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:22

steveman

Comfortabel ten onder

Nonderju!!!

ik heb vandaag net gemaild naar die gasten, die van mij is namelijk helemaal stuk, hij wil niet aan!

Hmm, terplekke waar zo'n aflevering figuur bijstaat controleren dus. ?

Als dit maar goed gaat...

Trouwens, hoe lang na je bericht had gegeven kwamen ze met een "nieuwe" aanzetten?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1