Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop <15" eigen zaak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een goede lichte en snelle laptop voor mijn vrouw. Ze is voor zichzelf begonnen en moet haar laptop dag dagelijks meenemen. Waar hij aan moet doen:

- Snel opstarten en snel weergeven van Excel, Word, Outlook en Prezi.
- Minimaal 128 SSD
- < 2 kg
- < 15" (of in ieder geval onder de 2 kg ivm vele verplaatsingen)
- i3 of hoger
- Overzichtelijk
- +/- 500,- euro
- > 4 gb ram

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Office 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

https://www.laptopshop.nl...r-aspire-v3-372-3521.html maar ik hik tegen de i3 processor aan, die in deze laptop zit en de 4gb ram.

https://www.laptopshop.nl...00s-14isk-80q3007nmh.html hierin zit maar 4gb geheugen, is dit voldoende voor kantoorwerkzaamheden?

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-02-2017 08:13)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:05:
Hebben jullie ook voorbeeld laptop's? ik zie bij ook een i5 6200 en een 6100u bijv. Dat zegt mij helemaal niets.
In principe is elke i3 en elke i5 geschikt voor jou. Echter zal ik zeker voor een uit de 6de of 7de generatie gaan. (ik leg dadelijk uit hoe je de generatie kunt bepalen)

Zoals je blijkbaar al weet heeft intel verschillende lijnen voor verschillende eisen. Dus het verschil tussen de diverse lijnen leg ik even niet uit.

Voor jou zijn de core i3 en de core i5 van toepassing. Bij de core i3 en de core i5 begint de naam altijd met "intel core i3" of "intel core i5". Daarna heb je een cijfer die de generatie aangeeft. We zitten op het moment bij de 7de generatie (kaby lake), maar ik zal ook zeker naar de 6de generatie (skylake) kijken.
Het 2de, 3de en 4de cijfer geeft aan hoe krachtig een processor is. Hoe hoger hoe beter, maar let op: meestal is het verschil erg klein.

Na het 4de cijfer komt een letter. De meest voorkomende zijn U (voor ultra low voltage) en HQ (voor de krachtige quad cores). HQ is eigenlijk altijd beter dan U, omdat de HQ een hogere kloksnelheid (meer GHz) en meerdere cores heeft (4 t.o.v. 2). Maar dat betekent dus absoluut niet dat je eentje met HQ als achtervoegsel moet hebben.

Ik heb even een filter voor je ingesteld. Het filter filtert op prijs max €600, max 15 inch FULL HD scherm, skylake of kaby lake i3/i5, max 2.04kg en minimaal 4GB RAN en minimaal uitbreidbaar tot 8GB RAM. Je zou ook nog kunnen filteren op uitbreidbaar tot minimaal 4GB RAM, maar het is natuurlijk maar de vraag of 4GB RAM voldoende blijft.

Zelf zou ik voor de pricewatch: Lenovo IdeaPad 510S-14ISK (80TK00BQMH) gaan. Dat is inderdaad €100 euro over het budget, maar daar krijg je wel 256GB SSD, een numeriek toetsenbord en een ips scherm (veel mooier beeld) voor terug. Als dit te duur is, dan kun je voor pricewatch: Lenovo Ideapad 500S 80Q3007NMH gaan, maar die heeft een TN scherm (matige schermkwaliteit t.o.v. IPS) en 128GB SSD. Het is dus maar net wat je belangrijk vindt en of het voor jou de 50 euro waard is.

EDIT: Blijkbaar een fout in de pricewatch. Beiden hebben geen numpad

[ Voor 28% gewijzigd door hoi1234 op 01-02-2017 14:56 ]

Alle reacties

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
ik neem aan dat je budget excl btw is?
gezien hetgeen je vraagt voldoet nagenoeg elke laptop die je via de pricewatch kan opzoeken.

is accuduur nog belangrijk of heeft ze altijd een stopcontact in de buurt?
wat bedoel je met overzichtelijk? hoge schermresolutie of juist een helder scherm?

...

Verwijderd

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:54:
ik neem aan dat je budget excl btw is?
gezien hetgeen je vraagt voldoet nagenoeg elke laptop die je via de pricewatch kan opzoeken.

is accuduur nog belangrijk of heeft ze altijd een stopcontact in de buurt?
wat bedoel je met overzichtelijk? hoge schermresolutie of juist een helder scherm?
Bedankt voor je snelle reactie.

Het liefst incl btw en om het daarna terug vragen, maar ben daar nog niet helemaal in thuis.

Ook ben ik niet meer thuis in de processors, wat nou beter is tov elkaar. i3 tot i7 begrijp ik, maar wat daarna staat, geen idee..

De vrouw klaagt op haar samsung laptop dat hij niet overzichtelijk is, is dat een euvel van windows 10 of is dat de lay out van samsung?

het scherm zo hoog mogelijke resolutie

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:20:
[...]

Het liefst incl btw en om het daarna terug vragen, maar ben daar nog niet helemaal in thuis.

Ook ben ik niet meer thuis in de processors, wat nou beter is tov elkaar. i3 tot i7 begrijp ik, maar wat daarna staat, geen idee..

De vrouw klaagt op haar samsung laptop dat hij niet overzichtelijk is, is dat een euvel van windows 10 of is dat de lay out van samsung?

Samsung installeert geen bepaalde lay-outs, het zou aan Windows 10 kunnen liggen maar laptops met een schermresolutie van 1366 x 768 bijvoorbeeld werken ook niet altijd even prettig. Ik zou in ieder geval een laptop met een Full HD scherm zoeken.

Dit zou bijvoorbeeld wat kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 31-01-2017 11:26 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
een i7 is bij een van de krachtigste. Maar ik denk dat je vrouw prima uit te voeten kan met een i3 of de wat zwaardere i5 (zou zelfs overkill zijn).

samsung doet niets aan onoverzichtelijk scherm. Dat is meer de opbouw van windows 10. Dat wijkt af van windows 7 of andere versies die je vrouw wellicht gewend is vanuit het verleden.

wellicht is een surface pro ook iets voor je vrouw. tablet met toetsenbord en volwaardige specs van een laptop...

en anders wordt het meer een soort netbookje. Die kan prima voldoen aan de wensen alleen is schermgrootte dan mogelijk een issue.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:20:
[...]

[ Voor 6% gewijzigd door koentjuh1987 op 31-01-2017 11:45 ]

...

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie ook voorbeeld laptop's? ik zie bij ook een i5 6200 en een 6100u bijv. Dat zegt mij helemaal niets.

Acties:
  • Beste antwoord

• hoi1234
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:05:
In principe is elke i3 en elke i5 geschikt voor jou. Echter zal ik zeker voor een uit de 6de of 7de generatie gaan. (ik leg dadelijk uit hoe je de generatie kunt bepalen)

Zoals je blijkbaar al weet heeft intel verschillende lijnen voor verschillende eisen. Dus het verschil tussen de diverse lijnen leg ik even niet uit.

Voor jou zijn de core i3 en de core i5 van toepassing. Bij de core i3 en de core i5 begint de naam altijd met "intel core i3" of "intel core i5". Daarna heb je een cijfer die de generatie aangeeft. We zitten op het moment bij de 7de generatie (kaby lake), maar ik zal ook zeker naar de 6de generatie (skylake) kijken.
Het 2de, 3de en 4de cijfer geeft aan hoe krachtig een processor is. Hoe hoger hoe beter, maar let op: meestal is het verschil erg klein.

Na het 4de cijfer komt een letter. De meest voorkomende zijn U (voor ultra low voltage) en HQ (voor de krachtige quad cores). HQ is eigenlijk altijd beter dan U, omdat de HQ een hogere kloksnelheid (meer GHz) en meerdere cores heeft (4 t.o.v. 2). Maar dat betekent dus absoluut niet dat je eentje met HQ als achtervoegsel moet hebben.

Ik heb even een filter voor je ingesteld. Het filter filtert op prijs max €600, max 15 inch FULL HD scherm, skylake of kaby lake i3/i5, max 2.04kg en minimaal 4GB RAN en minimaal uitbreidbaar tot 8GB RAM. Je zou ook nog kunnen filteren op uitbreidbaar tot minimaal 4GB RAM, maar het is natuurlijk maar de vraag of 4GB RAM voldoende blijft.

Zelf zou ik voor de pricewatch: Lenovo IdeaPad 510S-14ISK (80TK00BQMH) gaan. Dat is inderdaad €100 euro over het budget, maar daar krijg je wel 256GB SSD, een numeriek toetsenbord en een ips scherm (veel mooier beeld) voor terug. Als dit te duur is, dan kun je voor pricewatch: Lenovo Ideapad 500S 80Q3007NMH gaan, maar die heeft een TN scherm (matige schermkwaliteit t.o.v. IPS) en 128GB SSD. Het is dus maar net wat je belangrijk vindt en of het voor jou de 50 euro waard is.

EDIT: Blijkbaar een fout in de pricewatch. Beiden hebben geen numpad

[ Voor 28% gewijzigd door hoi1234 op 01-02-2017 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitgebreide info mbt de i3 en i5. Ik heb via de mediamarkt de -aspire-v3-372-36mk aangeschaft met 14 dgn regeling. Ik kon alleen niet achterhalen welke i3 erin zit. Wat vind jij vd laptop?

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
deze?
pricewatch: Acer Aspire V3-372-36MK

Intel Core i3-6157U (6th gen)

lijkt me prima voor kantoorwerkzaamheden

[ Voor 11% gewijzigd door Metaalhoofd op 02-02-2017 11:18 ]

Star Citizen Referral Code

• hoi1234
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:16:
Bedankt voor de uitgebreide info mbt de i3 en i5. Ik heb via de mediamarkt de -aspire-v3-372-36mk aangeschaft met 14 dgn regeling. Ik kon alleen niet achterhalen welke i3 erin zit. Wat vind jij vd laptop?
Als je vrouw er blij mee is, is het toch goed? Denk er alleen aan dat 128GB opslag zo vol zit. Als je trouwens echt wilt weten welke i3 erin zit, kun je even naar deze pc en dan rechtermuisknop op eigenschappen. Dan kun je zien welke i3 erin zit.

[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 02-02-2017 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Metaalhoofd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:27:
deze?
pricewatch: Acer Aspire V3-372-36MK

Intel Core i3-6157U (6th gen)

lijkt me prima voor kantoorwerkzaamheden
Thx!

Btw die vd link idd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoi1234 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:21:
[...]

Als je vrouw er blij mee is, is het toch goed? Denk er alleen aan dat 128GB opslag zo vol zit. Als je trouwens echt wilt weten welke i3 erin zit, kun je even naar deze pc en dan rechtermuisknop op eigenschappen. Dan kun je zien welke i3 erin zit.
Het principe als de vrouw er blij mee is... klopt.
Maar op langere termijn moet hij ook nog voldoen en met een matige laptop heb je na 6 mnd geen plezier er meer van ;)
Pagina: 1