Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Beste mede-tweakers,

Ik ben niet veel actief op het forum tweakers.net maar ik heb nu toch echt wat ervaringsdeskundigen nodig.

Mijn dilemma is als volgt: ik ben 24 jaar oud net een havo diploma op zak, hier houd het dan ook op. Wel wat banen gehad en ook een economische hbo opleiding gedaan maar deze niet afgerond.

Nu ben ik al vanaf mijn 12 met computers en alle toebehoren bezig. Van programmeren weet ik alleen nog niks. De opleiding die mijn aandacht heeft is applicatie en media ontwikkelaar bij de ncoi. Dit is een 2 jarig mbo 4 opleiding. Mijn vraag hierover is: is hierin instappen mogelijk voor iemand zonder programmeer ervaring? Hoe staat ncoi aangeschreven in de ICT wereld? En wat zijn de baan kansen met deze opleiding?

Heeft er iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:16
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Wat is je eigen motivatie? Ambieer je het om te gaan programmeren? En wil je echt programmeur worden, of wil je programmeertaal begrijpen zodat dit je ondersteund in je werk? De focus opleiding is een beetje van alles wat, maar lijkt nergens diep op in te gaan. Als je zelf een duidelijker doel voor ogen kan stellen, zou ik eerder een bijpassende HBO opleiding gaan doen.

Als je jezelf wil oriënteren en een beetje van alles wil proeven dan zou dat wel kunnen met de opleiding, maar daar zijn ook weer betere alternatieven voor dan echt deze opleiding gaan volgen...

En als je hoe dan ook wil beginnen met programmeren; doe dit dan ook. Hier heb je geen school voor nodig. Als je jezelf aanmeld bij visualstudio.com kan je 3 maanden gratis pluralsight gebruiken. Dat zijn degelijke instructievideo's van beginner tot expert. Een MBO docent (mijn ervaring) gaat dat niet overtreffen.

[ Voor 21% gewijzigd door Montaner op 31-01-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Programmeren is een van de weinige vakgebieden waar gewoon uitproberen enorm eenvoudig is. Dus probeer het gewoon eens voordat je in een opleiding duikt. Dat je "computer leuk vindt" zegt erg weinig.

https://niels.nu