Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liekele1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-01 01:20
Afgelopen zaterdag deze ASUS Transformer T101HA gekocht bij de mediamarkt. Het is een 2-in-1 laptop/tablet.
Direct bij het eerste keer opstarten gaf hij aan dat de Windows software gaat updaten. Hierbij werd Windows 10 geïnstalleerd. Omdat deze tablet maar 30GB schijf heeft en hierdoor bijna vol zat heb ik direct schijfopruiming gedaan om de vorige windows files te verwijderen.
Maar al snel hierna kwam ik erachter dat de slaaptstand niet goed werkt. Als de tablet ongeveer langer dan 20 minuten in de slaapstand heeft gezeten wordt deze niet meer wakker. Enige mogelijkheid is om de power knop 8 seconden ingedrukt te houden zodat de tablet uit is. Daarna kun je hem weer laten opstarten. Maar dit is niet handig voor een tablet. Dat je hem steeds zo moet resetten.
Ik ben er direct weer mee naar de mediamarkt gegaan, maar die zeiden dat het aan Windows 10 ligt en dat ik het maar terug moest draaien en stuurden me weer weg. Maarja door die schijfopruiming heb ik die bestanden niet meer.

Dingen die ik heb geprobeerd zijn:
- heb alle Windows 10 updates geïnstalleerd
- alle drivers van de asus website geïnstalleerd ( https://www.asus.com/2-in...-Transformer-Book-T101HA/ )
- BIOS geupgrade naar nieuwste versie
- Geprobeerd de Inter(R) Management Engine Interface driver te updaten, maar deze staat niet bij apparaatbeheer.
- powercfg /h off leek heel even te werken, kon de tablet na 2.5 uur direct weer wakker krijgen, dus ik blij. Maar een half uur later deed ie het toch weer niet en vanochtend ook niet.

Dit is best een irritant probleem, weet dat meer mensen problemen hebben met Windows 10 en slaapstand. Maar hoop dat misschien iemand nog een idee heeft.

Beste antwoord (via Liekele1 op 06-02-2017 09:04)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Liekele1 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:49:
Ik heb eerder deze avond de ATK en echt alle drivers van die ASUS website geïnstalleerd.
Maar het heeft allemaal niet mogen helpen. Komt nog steeds niet uit de slaapstand.
Heb je voor dat je dit deed ook de ATK en Chipset drivers verwijderd via Configuratiescherm?

Ik heb zelf ook een T100 en die deed ook hele vreemde dingen wanneer de drivers niet goed geïnstalleerd waren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Hoe haal je de tablet uit slaapstand? Via het toetsenbord of via de aan/uit knop?

Verder is het belangrijk om de juiste ATK en Chipset drivers te installeren. Als deze niet goed werken krijg je hele vreemde problemen.

Staan er bij Apparaatbeheer nog drivers open?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liekele1
Ik heb het zowel met openklappen en een toets van toetsenbord geprobeerd. En als dat niet wil ook de aan/uit knop. Als ik hem nu dichtklap en na een minuut weer open klap gaat het goed. Alleen raakt hij in een coma na ongeveer 20 min.

Die drivers heb ik inderdaad al geprobeerd van die website.
Alleen de ATK heb ik niet geprobeerd. Die zou ik nog kunnen proberen vanavond.

Er staan verder geen drivers open bij Apparaatbeheer. Alles is geïnstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Liekele1 op 31-01-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liekele1
Ik heb eerder deze avond de ATK en echt alle drivers van die ASUS website geïnstalleerd.
Maar het heeft allemaal niet mogen helpen. Komt nog steeds niet uit de slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:02

P_Tingen

omdat het KAN

Zou het nog helpen om windows te resetten naar de beginstand?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Liekele1 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:49:
Heb je voor dat je dit deed ook de ATK en Chipset drivers verwijderd via Configuratiescherm?

Ik heb zelf ook een T100 en die deed ook hele vreemde dingen wanneer de drivers niet goed geïnstalleerd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liekele1
rens-br schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:40:
[...]

Voordat ik de ATK kon installeren moest ik die eerst verwijderen via Configuratiescherm. En de Chipset driver kon ik zo installeren door die setup.bat te starten. Maar het valt nog te proberen om die eerst helemaal te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Liekele1 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:13:
[...]
Voordat ik de ATK kon installeren moest ik die eerst verwijderen via Configuratiescherm. En de Chipset driver kon ik zo installeren door die setup.bat te starten. Maar het valt nog te proberen om die eerst helemaal te verwijderen.
En probeer al de stappen ook eens in veilige modus, dan weet je ook zeker dat er niks in de weg zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liekele1
Het is inmiddels gelukt!!

Mijn laatste actie was, alle ASUS software verwijderen incl. ATK en chipset drivers. Reboot.
Vervolgens alleen de ATK en de Chipset drivers geïnstalleerd.

Nu doet de tablet wat ie moet doen.

Nog bedankt voor jullie tips!
Pagina: 1