Toon posts:

Waardeloos Slotket?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een halfjaartje geleden mijn compu in onderdeeltjes gekocht.

inclusief een i2000 Socket 370 Converter voor mijn Abit BE6-II slot 1 MoBo
er staat op: 100 MHZ FBS READY
(bij de funprice weg)

Het is me nooit gelukt mijn Celeron 466 op 75 Mhz FSB te laten lopen.
Ik heb laatst mijn CPU omgeruild met een Celeron 500 van een vriend. Deze kan ik ook niet opvoeren.
Maar mijn 466 wou wel op 566 mhz lopen in de cp van mijn vriend. bij hem was de 500 celeron ook op te voeren.

Mijn vraag is of dat aan die socket converter kan liggen?

Iemand anders problemen met dit soort kaaten?

Verwijderd

Als je twijfelt aan je converter: voor nog geen drie tientjes heb je een MSI-6905, die voldoet bij mij op mijn Abit BX6II prima (Cel 566@850).

Verwijderd

Topicstarter
oh, ik was van plan een A-bit slotket te halen.
Is die MSI-6905 beter dan?

Verwijderd

Geen idee, maar die MSI functioneert gewoon goed.

• wolffman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 13:02

wolffman

....

Rapefruit, wat is het probleem? kan je soms het voltage niet wijzigen. dat is namelijk het probleem bij mij in het bios kan ik instellen wat ik wil maar met asus probe kan ik ziet dat het voltage hetzelfde blijft.
zijn er meer mensen die dit gehad hebben?

Life is pleasant. Death is peaceful. It's the transition that's troublesome.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb dat probleem ook gehad. Mijn celly366 wou niet harder dan 366. Nu, met een ander slotket, loopt ie met gemak 550.

Voor de duidelijkheid: In beide gevallen stel ik alles in via mijn Abit-bios.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Tja dat blijft voor mij ook altidj een groot vraagteken die slotket dingetjes! Ik had gewoon een merkloos dingetje besteld voor 25 piek en die gebruik ik nu dus ook. Geen jumpertjes derop of nix, kan nu het voltage niet hoger krijgen dan 1,7V met me Abit BE6 bordje. Maar ik hoorde al van iemand anders met een BE6 die wel jumpertjes had op ze slotket en die kreeg de boel ook niet hoger dan 1,7V dus ik weet nie waar het nu aan ligt. Boeit me niet zo bar veel eigelijk aangezien ik mazzel blijk te hebben met me Cel566 die heerlijk draait op 893 mhz-jes!
Vreemd genoeg blijkt hij bij 850 mhz veel minder stabiel te zijn, blijft nog weleens hangen met scandisk of met Q2 starten enzo, of op andere momenten. Met 893 heb ik in 2 weken nog maar 1 hanger gehad terwijl ik op 850 er wel 1 in het uur had! 850 veel minder stabiel dan 893 bij hetzelfde voltage?? Wie dat begrijpt mag mij dat es haarfijn uitleggen!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Als je de FSB hoger hebt gezet, dan gaan de andere insteekkaarten ook sneller lopen. het kan zijn dat een van die andere insteekkaarten op een hogere snelheid net f beter loopt dan die andere snelheid.

mijn T.net systeemspecspagina

Pagina: 1