Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Voor de kinderen heb ik een tijdje terug deze tablet gekocht. De voornaamste reden was dat a) de vorige kapot is gegaan en b) deze goed uit de reviews komt. Maar nu hij een tijdje in gebruik is, beginnen sommige dingen mij toch wat te storen.

Bij deze een lijstje:
• Android 5 (dat wist ik vooraf ook natuurlijk, maar het kindermenu compenseert dit aardig), voor zover mij bekend ligt er geen update in de planning
• ik heb er 1 spelletje bij geinstalleerd, sinds die tijd klaagt het geheugen te vaak dat het vol is
• een SD-kaart kan alleen als opslag worden gebruikt, er komt een melding a la 'de fabrikant van de ROM heeft ervoor gekozen deze optie uit te schakelen' als je iets anders probeert
• apps kunnen, waarschijnlijk door het kindermenu, niet goed met Play Games communiceren

Ik ben aan het overwegen om hem te root'en, maar wil wel graag dat kindermenu behouden.

Heeft iemand ervaring met deze tablet?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Beste antwoord (via pven op 07-02-2017 14:23)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
Zo te lezen moet ik blij zijn dat ik mijn kids niet zo een heb gekocht maar gewoon een 'normale' tablet.
Ik verwacht niet een grote community met custom roms voor dit exemplaar.

Het apparaat heeft kennelijk maar 1 GB RAM en draait volgens mij al een OS met erg veel rommel wat ervoor zorgt dat er weinig geheugen overblijft voor zelf geinstalleerde apps. 1GB Ram en 8GB opslag, tezamen met een lage resolutie en veel bloatware... Mijn gevoel: oude budget hardware, oud OS waarbij de nadruk wordt gelegd op vooraf geinstallerde troep zodat mensen vergeten te kijken naar de specs.

Voor het bedrag van die Kurio koop je ook een degelijke tablet zoals een Asus Zenpad. Kindvriendelijke software is in de playstore genoeg te vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 881161

Goedemorgen pven,

Bedankt voor je bericht op Tweakers!

Wij willen graag je vragen beantwoorden en je klachten behandelen. Dat gaat het beste via onze consumentenservice. Zou je zo vriendelijk willen zijn om een bericht te sturen naar kuriosupportBNL@kurioworld.com met je naw-gegevens en telefoonnummer, dan hoor je z.s.m. van ons. Excuses voor het ongemak, maar zo kunnen we je het beste snel en persoonlijk helpen.

Groeten,

Kurio Benelux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank voor de reactie!

Als jullie net zo snel reageren als op mijn vorige aangemelde probleem, dan is het kansloos. Op 12 januari heb ik voor een ander probleem door jullie gevraagde gegevens aangeleverd, tot op heden heb ik geen enkele reactie ontvangen ...

Daarbij verwacht ik niet dat jullie mij gaan helpen om deze tablet te root'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 881161

Goedemorgen Pven,

Dat inderdaad niet, maar wellicht kunnen we wel je andere vragen beantwoorden en alsnog het probleem dat je eerder aangekaart hebt behandelen. Zou je de klantenservice hierover nogmaals willen benaderen? Alvast bedankt. Onze excuses voor het ongemak!

Groeten,

Kurio Benelux

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
Zo te lezen moet ik blij zijn dat ik mijn kids niet zo een heb gekocht maar gewoon een 'normale' tablet.
Ik verwacht niet een grote community met custom roms voor dit exemplaar.

Het apparaat heeft kennelijk maar 1 GB RAM en draait volgens mij al een OS met erg veel rommel wat ervoor zorgt dat er weinig geheugen overblijft voor zelf geinstalleerde apps. 1GB Ram en 8GB opslag, tezamen met een lage resolutie en veel bloatware... Mijn gevoel: oude budget hardware, oud OS waarbij de nadruk wordt gelegd op vooraf geinstallerde troep zodat mensen vergeten te kijken naar de specs.

Voor het bedrag van die Kurio koop je ook een degelijke tablet zoals een Asus Zenpad. Kindvriendelijke software is in de playstore genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Al dat voorgeinstalleerde spul was voor mij juist de reden om hem wel te kopen. Met name ook omdat ie goed dicht getimmerd is, en de kids zodoende niet al te rare dingen kunnen doen met de tablet. Een echt goed kindervriendelijk menu, of goede filtering voor youtube weet ik verder niet echt te vinden in de playstore. Tips zijn uiteraard welkom. :)

Ik zal eens naar een Asus Zenpad kijken, want het gebrek aan support bij deze tablet is niet fijn. (Zie hierboven als voorbeeld ...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
Youtube heeft al filtering volgens mij, moet je even zoeken op Youtube age restriction. Dit zal denk ik gekoppeld zijn aan het gebruikte Google account en de daarbij opgegeven geboortedatum.

Ook kun je veel info vinden als je zoekt op android age restriction. Verschillende hits met interessante ifo hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Daarnaast is er toch ook een kids instelling? Tenminste dat zie ik wel op me Adroid Tab. Trouwens de Ipad heeft ook zo'n instelling.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
kevinl schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:27:
Daarnaast is er toch ook een kids instelling? Tenminste dat zie ik wel op me Adroid Tab. Trouwens de Ipad heeft ook zo'n instelling.
iPad is NoGo hier ;)

Uh, waar zie je die kids-instelling? Die heb ik op de tablet of telefoon nooit gezien (of genegeerd :P).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52
Ik heb een Samsung galaxy tab a en die heeft een Kids stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
RedNas74 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:11:
Ik heb een Samsung galaxy tab a en die heeft een Kids stand.
Zit dat in Android, of in de extra Samsung-software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52
Het is extra samsung software. Hier staat iets meer info http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1087361

De app staat overigens ook in de play store, maar werkt waarschijnlijk alleen op samsung apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 17:52

Elwood Blues

87167191

Ik heb ook zo'n Kurio Tab 2 voor mijn kinderen, maar heb 95% van de bijgeleverde apps/spelletjes er weer afgegooid. Op die manier heb ik vooralsnog ruim voldoende ruimte voor apps naar keuze.

Dat verwijderen was wat omslachtig (eerst via de Play Store, daarna ook nog verwijderd via de meegeleverde 'updater' app omdat de ruimte niet direct vrijkwam) maar uiteindelijk kwam 't goed.

De schil om toegang en autorisaties voor de kinderen te beheren bevalt me wel, werkt adequaat en wijst zichzelf wel. Verder heb ik inderdaad 0 verwachtingen t.a.v. updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb de tablet inmiddels verkocht en heb een Asus Zenpad gekocht. Daar heb ik Google Play: Kids Place - Parental Control op gezet.

Die software van Kurio is inderdaad erg handig, maar ja: kijk eens naar support in dit topic, en gezien de reactie op mijn mail van meer dan een maand terug had ik er geen vertrouwen meer in.

Pagina: 1