Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertidow
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-02 08:26
Mijn vraag
Ik gebruik de S7 met standaard software en de standaard email app. Het betreft de Samsung mail app.

Voor mijn werk email werkt dit heel goed, voor Gmail tot voor kort ook. Echter heb ik eenmalig het aantal te synchroniseren emails op 'totaal' van Gmail gezet. Daarna heb ik het weer uitgezet, maar wat ik nu ook doe, Gmail (in de mail app) synchroniseert uitsluitend mails uit 2010 en markeert ze als ongelezen.

Kan ik dit oplossen zonder een factory reset? Ik heb de account al verwijderd enzovoorts, maar niets helpt. Er is voor Gmail ook geen optie om een synchronisatie periode van 3 maanden in te stellen, dat is er wel voor mijn andere accounts.

Relevante software en hardware die ik gebruik
S7 met standaard software.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google account verwijderen van telefoon en opnieuw toevoegen.
Mail account verwijderen en opnieuw toevoegen.

Alle hulp is zeer welkom!

Groeten Geert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Gebruik je de standaard email app? Of de Gmail app? Dat maakt nogal een verschil.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertidow
De standaard email app.
De Gmail app kan één van mijn werk account niet toevoegen en ik wil graag één goede app gebruiken.

Edit: work around toch nog op forum gevonden.
Voeg een account toe (test@test.com) en daarna op handmatig invullen. Dan kan je wel een IMAP toevoegen en je eigen Gmail toevoegen. Beetje gek dat het op een flag ship zo moet, maar enfin.

[ Voor 49% gewijzigd door Geertidow op 31-01-2017 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Vermoedelijk blijven er bij het verwijderen toch nog wat mails / accountgegevens achter, waardoor de instellingen en configuratie niet opnieuw gezet wordt.

Wellicht helpt het door alle accounts te verwijderen en vervolgens de cache van de app te verwijderen en te herstarten.

Daarna alle accounts opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertidow
Alles verwijderen, app uitschakelen en cache legen en opnieuw instellen werkt niet helaas. Toch maar weer de IMAP gedaan.