Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik gebruik de Logitech Options software om mijn Logitech K480 bluetooth keyboard te configureren op mijn werk laptop onder Windows 8.1.

Nu slaan zowel mijn ESET Endpoint Antivirus 5.0 als Malwarebytes 3.0 alarm - de Logitech Options software zou WebBar.B bevatten, hoewel er daar in de installer niets van te zien/merken was:

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/9vdzn1oil/Logitech_Web_Bar_B.png

Dus ik meteen Logitech Options eraf gehaald, de betreffende directories in ProgramData ook weggegooid, reboot, nieuwe scan en zowel ESET als MalwareBytes zijn helemaal happy.

Geweldig alleen nu werken de functie toetsen van mijn keyboard niet. |:(
(Correctie: ze werken wel maar alleen als ik de fn functie toets ook gebruik - mega irritant. In de Options software was daar een instelling voor maar zonder die software worden die functie toetsen per default gebruikt als media keys .... play, forward, pause, etc. )

Kijkende op de Logitech website, daar vind ik alleen reactie van een Logitech medewerker die zegt "nee hoor, er is niets mis met onze software. Het is de fout van de antivirus software."

Helaas, pindakaas - een oogje "dichtknijpen"gaat niet werken aangezien mijn laptop ook verbinding moet maken met bepaalde beveiligde omgevingen.

Is dit een bekend probleem met Logitech software? Zijn er alternatieven? Behalve dan mijn keyboard in de prullemand knikkeren.

[ Voor 10% gewijzigd door tazzman op 30-01-2017 22:40 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)