Desktop PC voor renderen en gamen (budget 1250)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibanezsz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-02 09:44

Ibanezsz

Ik weet het eigenlijk ook niet

Topicstarter
Beste Tweakers, op dit prachtige forum vraag ik om jullie deskundigheid. Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen bij het samenstellen van mijn eerste eigen build.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit nieuwe systeem wil ik graag video's produceren in PowerDirector14 en foto's bewerken met Lightroom. Af en toe game ik graag en omdat ik hoge kwaliteit waardeer game ik graag op ultra 60fps. Games als GTA V, Assassin's Creed, Tomb Raider, Sniper Elite en Far Cry zullen voornamelijk gespeelt worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik vind een maximum budget zetten erg lastig. Ik ga er gemakkelijk overheen. Met de goede argumenten kan ik tot 1400 euro gaan. Het liefst zit ik rond de 1100/1200.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik. Misschien niet het beste maar dat is iets voor later.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vind het belangrijk dat het systeem er goed uitziet. Een configuratie met een wit/grijs/zwart thema vind ik persoonlijk te mooiste.
Als het om hardware gaat vind ik een snelle SSD belangrijk. Ik heb al getwijfeld over een M.2 SSD van samsung maar in de praktijk merk je het effect van deze SSD nauwelijks. Een extra HDD voor massa opslag kan later komen. Op dit moment heb ik al mijn beeld materiaal op een 4TB externe HDD staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken die bij aanspreken zijn Intel, NVIDIA, Corsair, ASUS en MSI. Ik heb geen ervaringen met computer componenten van deze fabrikanten maar ik hoor geen slechte dingen :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een eis is dat het systeem stil moet zijn. Dit omdat de PC in dezelfde kamer komt als waar mijn bed is. Als hij een nachtje aan blijft voor het renderen heb ik liever geen hijgend paard op mijn kamer.

Ga je overklokken?
Voor nu ben ik nog niet van plan om te gaan overklokken. Echter ben ik leergierig en wil ik dit graag gaan proberen wanneer ik er de kennis voor heb.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een lijst samen gesteld met onderdelen die naar mijn idee perfect zullen zijn voor deze build. De grootste twijfel ligt bij de GPU. Ik wil graag op ULTRA gaan gamen en omdat ik voorlopig met een 1080 monitor zal gamen wil ik dat deze GPU gemakkelijk dit kan runnen met anti-aliasing. Ik ben nog in het bezit van een MSI GTX760 2GB (gebruikt in de oude PC van mijn vader). Naar mijn mening is deze kaart prima maar zal deze natuurlijk niet aan mijn eisen voldoen. Ik hoop deze nog te kunnen verkopen voor 70 euro.

Hier de lijst met onderdelen die ik bij elkaar gezocht heb.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 375,-€ 375,-
1Asus ROG Strix Z270F Gaming€ 192,50€ 192,50
1MSI Radeon RX 480 ARMOR 8G OC€ 249,90€ 249,90
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 79,90€ 79,90
1Cryorig H7€ 35,99€ 35,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16W€ 133,95€ 133,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,95€ 163,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.327,14

Alvast bedankt voor het lezen van deze post! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Weinig op aan te merken, zolang de video's die je produceert geen bijzonder hoge resolutie hebben (groter dan 1080p). Je kunt nog geld besparen op de voeding pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M. Verder is pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 voor 20 euro even snel, al denk ik dat je deze gekozen hebt voor de kleur.

edit: Een i7 is natuurlijk een keuze met een meerprijs, net als overklokken. Zolang je deze keuze bewust maakt, is dat niet erg.

[ Voor 11% gewijzigd door lactaxative op 30-01-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibanezsz

Ibanezsz

Topicstarter
lactaxative schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:45:
Weinig op aan te merken, zolang de video's die je produceert geen bijzonder hoge resolutie hebben (groter dan 1080p). Je kunt nog geld besparen op de voeding pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M. Verder is pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 voor 20 euro even snel, al denk ik dat je deze gekozen hebt voor de kleur.

edit: Een i7 is natuurlijk een keuze met een meerprijs, net als overklokken. Zolang je deze keuze bewust maakt, is dat niet erg.
Bedankt voor je reactie!
Ik twijfel nog enorm over de videokaart. Mijn voorkeur gaat uit naar een nvidia maar deze kaart heeft volgensmij wel de beste prijs/kwaliteit verhouding. Echter is de coreklok veel lager bij de RX480 dan bij de GTX1060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
Wikipedia: Megahertz myth
http://www.hardwarecanuck...80-updated-review-23.html

Een beetje een luie reactie dit, maar dit lijkt me duidelijker dan als ik nu een heel verhaal ga vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lactaxative schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:05:
Wikipedia: Megahertz myth
http://www.hardwarecanuck...80-updated-review-23.html

Een beetje een luie reactie dit, maar dit lijkt me duidelijker dan als ik nu een heel verhaal ga vertellen.
Deze review kijkt alleen naar games. Tenzij ik iets heb gemist is AMD hardware encoding in PowerDirtector nog steeds beter dan nVidia. Lightroom (en Premiere) lijken dan weer meer issues met AMD te hebben.Maar GPU acceleratie in lightoom is sowieso nog beperkt.

Wat is belangrijker voor OP? Games, PowerDirector encoding, Lightroom?

Enige wat ik met zekerheid kan zeggen: Hij wil geen GTX1060 - 3GB hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibanezsz

Ibanezsz

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:14:
[...]

Deze review kijkt alleen naar games. Tenzij ik iets heb gemist is AMD hardware encoding in PowerDirtector nog steeds beter dan nVidia. Lightroom (en Premiere) lijken dan weer meer issues met AMD te hebben.Maar GPU acceleratie in lightoom is sowieso nog beperkt.

Wat is belangrijker voor OP? Games, PowerDirector encoding, Lightroom?

Enige wat ik met zekerheid kan zeggen: Hij wil geen GTX1060 - 3GB hebben ;-)
Eigenlijk zijn alle 3 dingen even belangrijk voor mij. Ik zal er hoe dan ook op vooruit gaan op elk van dit gebied. De vraag ik alleen welke gpu dan het beste bij mij past. Games zoals Tomb Raider runnen meestal beter op nvidia dan op AMD heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibanezsz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:28:
[...]

Eigenlijk zijn alle 3 dingen even belangrijk voor mij. Ik zal er hoe dan ook op vooruit gaan op elk van dit gebied. De vraag ik alleen welke gpu dan het beste bij mij past. Games zoals Tomb Raider runnen meestal beter op nvidia dan op AMD heb ik gehoord.
Verschilt per spel, maar AMD gebruikt wel duidelijk meer stroom.

Bekijk wat benchmarks van spellen die je speelt, maar let wel op dat je recente reviews pakt. AMD heeft de performance de afgelopen maanden flink verbeterd, terwijl nVidia een laten we zeggen zeer bescheiden vooruitgang heeft geboekt in de drivers. nVidia is meestal nog wel iets sneller, dus het zal wel van de prijs afhangen dan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
Dus in Director is AMD beter, in games is AMD gemiddeld beter, de toekomstige driveroptimalisatie van AMD wordt beter verwacht en in Lightroom is een GPU niet zo relevant.

Mooi, fijn dat we het eens zijn over de keuze dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibanezsz

Ibanezsz

Topicstarter
lactaxative schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:48:
Dus in Director is AMD beter, in games is AMD gemiddeld beter, de toekomstige driveroptimalisatie van AMD wordt beter verwacht en in Lightroom is een GPU niet zo relevant.

Mooi, fijn dat we het eens zijn over de keuze dan.
Je prefereert AMD dus? Ik vraag me ook af of het investeren in een 1070 het waard is voor in de toekomst. Ik wil zeker later gaan werken met hoge resolutie schermen en meerdere tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
Ibanezsz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:52:
[...]

Je prefereert AMD dus? Ik vraag me ook af of het investeren in een 1070 het waard is voor in de toekomst. Ik wil zeker later gaan werken met hoge resolutie schermen en meerdere tegelijk.
In de toekomst zullen kaarten voor hogere resoluties relatief goedkoper liggen dan de overprijsde 1070 en 1080. De verwachting (lees: hoop) is dat dit deze zomer gebeurt, wanneer AMD zijn Vega kaarten uitbrengt. Op het moment investeren voor hogere resoluties in de toekomst is dus alleen maar af te raden.

Overigens vind ik kijken naar specifieke games voor jou niet zo relevant, aangezien je al een lijstje van 5 voornamelijk single player games geeft. Binnen de levensduur van je grafische kaart, veranderen de games die je speelt waarschijnlijk meerdere keren. Alleen in het geval dat iemand WoW of BF1 of een andere game waar je lang aan blijft plakken speelt vind ik specifieke game prestaties belangrijk. Assassin's Creed, leuk en aardig, maar het lijkt me een prestatie hier meer dan 20 uur aan kwijt te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door lactaxative op 31-01-2017 16:59 ]

Pagina: 1