Wereldwijde verzendkosten voor kleine pakketjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiwi2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-05 20:21
Ik ben van plan om op eBay een aantal van mijn trading cards (Pokemon) te gaan verkopen, zowel als kaart in een hard plastic beschermde hoesje en als een professioneel gekeurde kaart, hierbij zal het gewicht waarschijnlijk net onder de 20 gram liggen in het ene geval en in het andere geval gok ik tussen de 100 en de 250 gram, maar dit moet ik nog uitzoeken.

In Nederland ben ik gewend om dit als briefpost te versturen, zo nodig in een bubbel envelop en wordt het niet aangetekend verzonden, zeker als het via Marktplaats verkocht wordt dan ligt het risico meestal bij de koper.

Nu ben ik van plan om ook op eBay international te gaan verkopen, dit is momenteel als particulier gezien vanuit het standpunt van een hobby, mogelijk wordt het in een later stadium (niet in het eerste jaar) bedrijfsmatig. Op eBay is er een hele sterke Buyer's Protection wat erop neer komt dat ik de duurdere kaarten (denk $50+ voor het gemak) per se met een Track en Trace code wil laten versturen, aangezien je alleen zo kan aantonen dat een zending daadwerkelijk ontvangen is.

Nu is mijn probleem dat PostNL echt abnormaal duur is, als ik het goed zie dan moet ik het aangetekend gaan versturen en als ik voor het gemak de Verenigde Staten pak als land om het naar te versturen dan wordt het € 16,95. Dat is bijna onmogelijk om te laten staan als verzendkosten wil ik mijn potentiële kopers niet afschrikken, dus dan zal ik het ergens in moeten calculeren.

Verder woon ik relatief dicht bij de Belgische en Duitse grens, zo'n 70km naar een plaatsje over de Belgische grens en zo'n 45km naar een plaats over de Duitse grens, dit kan wel eens relevant zijn.

Mijn vraag is hoe ik mijn briefpakjes het goedkoopste kan versturen? Googlen levert eigenlijk niet veel meer op dan PostNL, en het kan toch niet zo zijn dat er helemaal geen concurrentie is? Andere mogelijkheden zouden via de Belgische of Duitse post kunnen zijn, moet ik het dan altijd zelf daar in een postkantoor gaan afgeven of is er nog een middenweg waar ik het met de Nederlandse post naar België/Duitsland verstuur?

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn dan hoor ik ze wel en zal ik ze proberen te beantwoorden.

[ Voor 5% gewijzigd door skiwi2 op 30-01-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb even snel gekeken bij UPS en FedEx, maar die zijn beide vele malen duurder. UPS kwam boven de 100 euro uit en bij FedEx moet je al gauw rekenen op zo'n 60 euro. Ik denk niet dat je, bij verzending vanuit Nederland, veel goedkoper uit gaat komen dan die 17 euro die PostNL rekent.

Als je via BPost in België gaat verzenden kost het ongeveer 15 euro. Ik denk dat je, naar mijn idee, dan ook meer kwijt bent incl. reiskosten ernaartoe.

[ Voor 21% gewijzigd door Yorinn op 30-01-2017 23:42 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:45
In Duitsland kost internationaal verzenden van dergelijke enveloppen €3,70, plus €2,50 als je het aangetekend wil versturen met tracking: https://www.deutschepost....tkarte-international.html. In Nederland lijken ze pakketjes te verzenden voor zakelijke klanten: https://www.deutschepost....s-customers/about-us.html. Ik zou contact met ze opnemen om te kijken hoe dat werkt, en onder welke voorwaarden.

[ Voor 33% gewijzigd door Charango op 31-01-2017 00:34 . Reden: nieuwe informatie gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-06 13:56
Heb net gekeken op onze zakelijke Parcel International. Het begint bij 25,- voor NL->VS, New York, inclusief verzekerwaarde van 50,-. Envelop met max dikte van 2cm gekozen en verzending van deur tot deur.

Prijzen verbazen me niet, gezien een binnenlandse, aangetekende brief bij Postnl ook al een euro of 8 moet kosten. Het is allemaal redelijk duur.

Edit:
Naar Duitsland reizen om een pakket te versturen lijkt op die afstand niet aantrekkelijk. 2x 45km =90km. Laten we zeggen dat je auto (?) 7l/100km benzine verbruikt á 1,55e/l. Die rit kost je dan 9.77 euro.
En let op de kleine letters, kun je als niet in Duitsland wonende klant de verzekering aanspreken als er eens iets kwijt/stuk zou raken?

Ik denk dat je het in Nederland moet zoeken.

[ Voor 40% gewijzigd door Hijdaar95 op 31-01-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 12:26
Jij vraagt bewust voor "goedkoop", maar hamert ook op traceren en zekerheid. Daarom wil ik mijn ervaring vanuit kantoor delen (vaak versturen van contracten over de hele wereld). Wij zijn een jaar of 2 op DHL overgestapt. Zonder enig volume of onderhandeling betalen wij voor een zending iets van €40-€45, waar dan ook ter wereld. Het gaat dan om dikke pakken papier soms, dus qua gewicht zal dat bij jou zeker niet meer zijn. Mogelijk is er met grotere aantallen meer te onderhandelen, ik weet niet hoeveel jij verkoopt.

Ophalen gebeurt bij jou op locatie (thuis, kantoor) en afleveren is nagenoeg altijd binnen 48 uur, met volledige tracking log en het downloaden van details ontvanger inclusief handtekening.

De zakelijke afweging voor ons was PostNL/aangetekend (relatief voordelig, maar levertijd meerdere weken tot zelfs enkele maanden, onbetrouwbare tracking en zelf regelen op het postkantoor/PostNL-punt) tegenover een koeriersdienst als DHL (zo'n 3 tientjes duurder, maar gegarandeerd snelle aflevering en ophalen aan de deur). Die keuze was snel gemaakt omdat tijd ook geld is.

Mogelijk heb je hier iets aan bij je afwegingen! Je kan natuurlijk de ontvanger (een deel van) de kosten laten dragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 22:44
Je kan voor verzending €10,- rekenen en die €6 in de verkoopprijs meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ArnieNFW schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:09:
precies, verzenden (risico) en luxe opties (track n trace) is voor de kopers.
Als zij graag betalen voor een gouden koets, wie ben jij omdat te weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

ArnieNFW schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:09:
Lijkt me helemaal geen goed idee. Bij ebay loop je dan het risico dat de koper zegt het niet ontvangen te hebben en dan ben jij zowel je geld als je kaart kwijt.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
Je zal waarschijnlijk moeten werken via een tussenpersoon, denk aan B2C Europe oid. Ik weet dat je via Mailboxde.com ook kan verzenden (via de mail aanvragen). Je stopt je pakketjes in een doos en stuurt deze naar ze op, zij verzenden het dan vanuit Duitsland of Tsjechië (https://www.mailboxde.com...-from-germany-to-usa.html). Zo zijn er vast meer bedrijven die zoiets kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54
eBay heeft toch zelf een international shipping gebeuren?

http://pages.ebay.nl/help/buy/shipping-globally.html

Geen idee óf, en hoe 't werkt, maar wellicht interessant om naar te kijken; Wat ik begreep betaal je zelf shipping met je eigen shipper (PostNL?) nationaal naar een verzamelpunt van eBay, en zij handelen de rest af;

[ Voor 26% gewijzigd door FailFr8er op 31-01-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388974

Verzend niet naar de VS, en heb je al eens recensies gelezen over Kiala ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12
Verkopen via eBay klinkt leuk, ik heb hier ook al eens naar gekeken. Je zit met de fee van eBay, met verzending en met PayPal betalingen (waar jij als verkoper altijd je gelijk moet bewijzen). Hier heb ik ook wat zeldzame items liggen die op eBay voor vele malen meer geld verkocht worden dan in de Benelux. Voor een paar zeldzame items vond ik er behoorlijk veel risico en 'werk' aan zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 31-01-2017 13:06 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Jumpman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:05:
Verkopen via eBay klinkt leuk, ik heb hier ook al eens naar gekeken. Je zit met de fee van eBay, met verzending en met PayPal betalingen (waar jij als verkoper altijd je gelijk moet bewijzen). Hier heb ik ook wat zeldzame items liggen die op eBay voor vele malen meer geld verkocht worden dan in de Benelux. Voor een paar zeldzame items vond ik er behoorlijk veel risico en 'werk' aan zitten.
Dat laatste is niet zo moeilijk als je goed bijhoudt wat je doet; Foto maken van pakket met inhoud, verzendbewijs, enz. Zit wel wat werk aan, maar voor dure objecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
FailFr8er schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:10:
[...]

Dat laatste is niet zo moeilijk als je goed bijhoudt wat je doet; Foto maken van pakket met inhoud, verzendbewijs, enz. Zit wel wat werk aan, maar voor dure objecten...
Klopt, dit doe ik in Nederland ook altijd. Maar met een verzendbewijs en foto geeft PayPal je altijd gelijk? Daar zit mijn risico-angst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Jumpman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Klopt, dit doe ik in Nederland ook altijd. Maar met een verzendbewijs en foto geeft PayPal je altijd gelijk? Daar zit mijn risico-angst.
Ik ga mn hand er niet voor in 't vuur steken, maar als jij als verzender aantoonbaar kunt maken dat je 't daadwerkelijk verzonden hebt...

Punt is volgens mij dat je goed moet afspreken 'wie' er verantwoordelijk is voor het aankomen van de producten. Doorgaans is dat volgens mij de verkoper, maar dat zul je moeten nakijken in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
FailFr8er schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:15:
[...]

Ik ga mn hand er niet voor in 't vuur steken, maar als jij als verzender aantoonbaar kunt maken dat je 't daadwerkelijk verzonden hebt...

Punt is volgens mij dat je goed moet afspreken 'wie' er verantwoordelijk is voor het aankomen van de producten. Doorgaans is dat volgens mij de verkoper, maar dat zul je moeten nakijken in de voorwaarden.
Klopt, de verkoper is standaard aansprakelijk. Hoe houdbaar het is als je anders afspreekt Internationaal, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Jumpman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:17:
[...]

Klopt, de verkoper is standaard aansprakelijk. Hoe houdbaar het is als je anders afspreekt Internationaal, dat weet ik niet.
Daarom altijd T&T, kun je bewijzen dat 't aankomt of bewijzen dat 't niet aangekomen is; :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 22:44
cyberstalker schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:06:
[...]

Lijkt me helemaal geen goed idee. Bij ebay loop je dan het risico dat de koper zegt het niet ontvangen te hebben en dan ben jij zowel je geld als je kaart kwijt.
Ja, je moet natuurlijk wel een track & trace nemen. En dat kost €16+ aldus de topic starter. Vandaar de 6 + 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41

St@m

@ Your Service

Ik heb ook een tijdje een eBay winkel gehad en verkocht ook voornamelijk spullen die verstuurd konden worden in een envelop. Ik ben er uiteindelijk maar mee gestopt (was ook meer voor de leuk), want met de verzendkosten die je in Nederland betaald prijs je jezelf enorm uit de markt. Als ik iets laat overkomen uit Amerika (pakketje, geen envelop) betaal ik ergens tussen de 10 en 25 dollar. Uit Engeland tussen de 3 en 7 pond, uit Duitsland zo'n 7 euro (gewoon allemaal met T&T). Wil ik zelf een pakketje sturen (tussen de 2 en 5 kilo) naar Amerika ben ik 35 euro kwijt :D en naar EUR 1 al 20 euro.
Bijna niet te doen om dan concurrerend te zijn helaas. Dus heb veelal alleen echt zeldzame items verkocht.
Je bent qua verzendkosten al gauw 2 a 3x zo duur als de rest, helaas geen alternatieven.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 15:04
Beetje offtopic, maar negeer eBay alsjeblieft en kijk hier eens: https://en.pokemoncardmarket.eu - Lees zoveel slechte verhalen betreffende mensen die TCG's verkopen op eBay dat ik het risico niet zou nemen. Speel zelf geen Pokemon (Yu-Gi-Oh en Magic voor mij) en weet dus niet hoe actief PokemonCardMarket is, maar de zuster-sites zijn erg actief. Je zou daar ook een Nederlandse verkoper kunnen benaderen om te vragen welke dienst hij/zij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 23:44
Mijn broer filmde brievenbuspost altijd als ie het de brievenbus stopte. Adressering duidelijk zichtbaar op de envelop en flim en de birevenbus in. Dit zou je ook kunnen doen en direct direct daarna het filmpje upoaden en naar de koper sturen.

Wordt weliswaar niet goedgekeurd door eBay, maar de verkoper weet wel dat het verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 16:17
koektrommeltje schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:42:
Mijn broer filmde brievenbuspost altijd als ie het de brievenbus stopte. Adressering duidelijk zichtbaar op de envelop en flim en de birevenbus in. Dit zou je ook kunnen doen en direct direct daarna het filmpje upoaden en naar de koper sturen.

Wordt weliswaar niet goedgekeurd door eBay, maar de verkoper weet wel dat het verzonden is.
Dan kan je nog steeds een enveloppe met andere inhoud in de brievenbus gooien, tenzij je het proces van begin tot eind filmt heb je geen bewijs dat hetgeen wat je verkocht hebt opgestuurd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:14

mark-k

AKA markkNL

markisoke schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:11:
[...]

Dan kan je nog steeds een enveloppe met andere inhoud in de brievenbus gooien, tenzij je het proces van begin tot eind filmt heb je geen bewijs dat hetgeen wat je verkocht hebt opgestuurd hebt.
Zelfs dan geen bewijs, anders heeft Marvel nu wel heel veel bewijs van superhelden op aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 23:44
markisoke schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:11:
[...]

Klopt. Maar je kunt wel aantonen dat je IETS verstuurt hebt en als de koper beweert dat ie niets ontvangen heeft of je uitmaakt voor oplichter kun je aantonen dat jij in ieder geval wel wat verstuurd hebt.

Kan het nog steeds kwijtraken natuurlijk, maar als het een poging is om je op te lichten zullen ze 9 van de 10 keer wel indimmen.
Pagina: 1