Hallo allen,
Ik ga binnenkort in een nieuwe woning trekken, en heb enkele vragen mbt de netwerksetup die ik er moet opbouwen. Ik heb in bijlage een bestand gevoegd hoe ik het zie, maar alle suggesties zijn uiteraard welkom. Naast de aangeduide bekabeling zwerven er natuurlijk her en der nog wireless toestellen rond in het huis, zoals dat in 2017 gaat
Enkele vragen die in me opkomen:
Bijlage
Ik ga binnenkort in een nieuwe woning trekken, en heb enkele vragen mbt de netwerksetup die ik er moet opbouwen. Ik heb in bijlage een bestand gevoegd hoe ik het zie, maar alle suggesties zijn uiteraard welkom. Naast de aangeduide bekabeling zwerven er natuurlijk her en der nog wireless toestellen rond in het huis, zoals dat in 2017 gaat
Enkele vragen die in me opkomen:
- Zijn er bepaalde instellingen die ik moet doen in de Telenet router?
- De access points per verdieping, wat koop ik hier best? Routers of access points? Bepaalde instellingen die ik moet hanteren?
- Zijn er apparateren die een fixed IP adres moeten krijgen?
- Kan ik alle netwerknamen (Telenet router + 3 access points) hetzelfde zetten, zodat ik probleemloos over de verdieping kan switchen?
- Moet ik iets speciaals instellen aan de Synology om er overal aan te kunnen?
- De Foscam camera, best bedraad of draadloos? Is er impact op het netwerk indien ik voor 1 van de 2 opties ga?
- Kan de digicorder ook aangesloten worden op Access Point 1 om geen switch te moeten zetten in de garage?
- Heeft het zin om een router/access point te kopen van >300Mbps, gezien Telenet toch max 200 haalt?
Bijlage
[ Voor 35% gewijzigd door IndigoX op 31-01-2017 08:00 ]