Toon posts:

Aansluitschema tv, horizon box, mediaspeler en soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat ik dit op de juiste plek plaats,..

Wie kan mij helpen met het beste aansluitschema voor de volgende apparaten:

Televisie
Soundbar
Horizon Box
Media speler

In principe moeten de apparaten nog gekocht worden, en is het dus heel flexibel, echter zit er wel een maximum budget aan, dus ik kan bijvoorbeeld geen soundbar van 1300 euro kopen. Ik zorg ervoor dat televisie en soundbar in ieder geval over 1 HDMI ARC gaan beschikken. De Horizon Box beschikt (voor zover van belang) over 1 HDMI en 1 SPDIF.

Belangrijk voor mij is dat de digitale radio (vanuit de Horizon Box) over de soundbar beluisterd kan worden, dus zonder dat de tv aan hoeft. Ik wil een soundbar voornamelijk om het geluid van de tv te verbeteren, niet om een bioscoop geluid te evenaren en voor digitale radio.

Ik heb gelezen dat ik het beste 1 apparaat als centrale hub kan gebruiken, om daar dan zoveel mogelijk apparaten op aan te sluiten, maar dan kom ik volgens mij aardig in de knoei met het aantal aansluitingen.

Mijn eerste idee:
tv >>> soundbar via HDMI arc
soundbar >>> horizon box via SPDIF (om radio te kunnen luisteren zonder dat de tv aanhoeft?)
horizon box >>> tv via HDMI
tv >>> mediaspeler via HMDI

Ben ik dan op de juiste weg? Als er meer info nodig is, dan hoor ik het. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:43
Er zijn echt héél veel verschillende soundbars van ook (ruim) onder de 1300 euro. Belangrijk om te weten is of je wel of geen sub erbij wilt hebben. Tevens is het zo dat bij veel modellen via een app naar internetradio geluisterd kan worden, denk hierbij aan Sonos, Bose, Heos, Samsung etc. Dan hoef je geem mediabox aan te zetten voor digitale radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Remzor, dat klopt. Ik denk eerder aan een budget van maximaal 250 euro. Waarom maakt het voor de aansluiting aan of er een (draadloze) sub bij zit? Ik heb begrepen dat het voor het geluidseffect beter is als er een sub bij zit, maar als dit niet binnen budget valt zal het er eentje zonder worden. Het voornemen is dus wel een soundbar mét sub. Als je tips hebt voor een goede, betaalbare soundbar, dan zijn die natuurlijk welkom.

Op het moment kijk ik naar de volgende soundbars:
Philips HTL3160B
Samsung HW-K450
Panasonic SC-HTB485
LG SH4

Ik ga er vanuit dat voor internetradio via een app dit dan bijvoorbeeld via de telefoon aangestuurd moet worden. Het is voor mij belangrijk dat ik de radio aan kan hebben op momenten dat ik niet thuis ben, dus vandaar dat ik de mogelijkheid wil hebben om de digitale radio via mijn ontvanger af te kunnen spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 13:47 ]