Niet aanvaarden videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.163 views

Vraag

• boethen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-11-2022
Een kennis van me heeft een probleem met zijn computer, alles verloopt normaal totdat hij aan zijn inlogscherm komt, dan is alles zwart (het beeld valt weg)

Hij vroeg me om zijn pc te formatteren zodanig dat hij met een nieuwe start kan beginnen.

Ik heb zijn pc dan geformatteerd en alles verliep vlotjes zolang ik zijn onboard graphics gebruikte (zijn videokaart heb ik uit de pc gehaald). zodra ik de videokaart opnieuw aansloot kreeg ik geen beeld meer uit de onboard graphics en ook niet uit de videokaart? Als ik de voeding voor de videokaart uittrek (de kaart zit wel nog in de PCIE slot) en de pc opnieuw opstart dan heb ik wel beeld met de onboard graphics.

-Ik heb een andere videokaart aangesloten waarvan ik zeker ben dat deze nog werkt maar hier hetzelfde probleem.

- Ik had geprobeerd de drivers van de videokaart te installeren, dit kon ik niet doen omdat de voeding voor de videokaart niet aangesloten was. (als ik de voeding voor de videokaart aansluit heb ik geen beeld dus kan ik ook niets installeren...).

- Daarna heb ik de pc aangezet en tijdens het opstarten de voeding van de videokaart aangesloten in de hoop dat hij de videokaart wel zou herkennen (beeldkabel zit nog steeds in de onboard graphics), eens de pc is opgestart probeer ik de drivers opnieuw te installeren maar tevergeefs, hij ziet geen videokaart.

- Dan heb ik een oude videokaart die geen extra voeding nodig heeft (enkel inpluggen in de PCIE slot) ingestoken, maar hier opnieuw hetzelfde probleem.

- Nu heb ik de bios gereset door de batterij eruit te halen en volledig laten leeglopen van stroom.
Hierna heb ik nog steeds hetzelfde probleem... 8)7 8)7 8)7

- Nu wil ik de bios updaten misschien dat dit dan zou helpen maar de update die voorzien is wil niet werken...

De pc waarover we spreken is een: Acer Predator G3620 met windows 10 (origineel had windows 8.1)
Hier zit wel een andere videokaart in, hij had deze een tijdje geleden een upgrade gegeven en had nog nooit eerder problemen hiermee.. (welke videokaart er momenteel inzit zal ik later laten weten maar speelt volgens mij geen grote rol aangezien dit met allemaal de kaarten hetzelfde probleem is)

Als iemand hier een oplossing op zou weten dan zou me dit enorm helpen. _/-\o_ _/-\o_

Als dit niet kan opgelost worden vrees ik dat hij zal moeten kosten maken en een nieuw moederbord kopen.

Alle reacties

• LaurensConjardo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
hoi,

Heb je in de Bios wel de GPU op PCIe gezet i.p.v op IGPU? :+
Zo niet zet deze dan op PCIe. Dan zou de GPU het moeten doen.
En wat zijn de exacte specs van de Acer Predator G3620?

Gr,

Laurens

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 15:16
Het klinkt een beetje alsof de videokaart inderdaad niet geaccepteerd word door het moederbord. Ik denk niet dat de voeding de kaart niet kan trekken qua wattage, want de PC valt niet uit wat ik begrijp uit je verhaal, hij geeft alleen geen beeld.

Wat wel even interessant is zijn de specs van deze Acer G3620, want er zijn echt tig versies van. Welk moederbord en welke kaart probeer je er in te stoppen ?

Misschien dat het zo simpel is als een bios upgrade, maar mogelijk dat ook het moederbord de kaart niet accepteert, door bijv de verkeerde PCI versie ?

Iets meer info over het systeem + kaart is hier echt even nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door Gillded op 30-01-2017 20:40 . Reden: typo ]

• boethen
Bedankt Laurens, maar ik kan in de bios geen instellingen van GPU of PCIe ... verzetten, het staat er gewoon niet tussen.

• boethen
Gilded, ook bedankt :)

info over het systeem:
- intel core i5 3470 3.20ghz
- 8gb DDR3
- 1t + 16gb ssd cache
Bios Version P11-B1
-system serial number: DTSJPEH0112500064D1800
-base board serial number: DBSMV11001240028056301

de nieuwe videokaart is XFX R7800 Series Ghost thermal technology
Black DD Radeon 7870 1050M 2GB D5
maar het rare is dat deze voor een tijd wel heeft gewerkt in het systeem.
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten. Als je iets toe te voegen hebt aan een post voor je reacties van anderen hebt, gebruik de 'wijzig'-knop :o

[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 31-01-2017 10:50 ]

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 15:16
Oke, als het goed is zitten er dus fan's op deze kaart, gaan deze wel draaien als je de pc aanzet, of blijven deze ook stil ? Als deze niet gaan draaien word je kaart dus niet aangestuurd. Mogelijk dat je voeding dan niet sterk genoeg is/de kabel defect. Heb je toevallig nog andere power aansluitingen op deze voeding zitten, of heb je heel toevallig een optie om een andere voeding gebruiken ?

• boethen
Wel er zitten dus wel degelijk fan's op de kaart en deze gaan draaien als alles is aangesloten.
Ik heb geen andere voeding, enkel in mijn vaste pc, maar om deze uit te halen..

Maar kan dit dat de voeding plots de kaart niet meer aankan, want dit heeft wel gewerkt.

en als ik een videokaart aansluit die geen extra voedingskabels nodig heeft dan is het juist hetzelfde probleem

[ Voor 21% gewijzigd door boethen op 30-01-2017 21:26 ]

Verwijderd

Is het een HD 7850, 7870 of 7870XT?

Wat was de vorige videokaart?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Als ik de pricewatch mag geloven was het een GT640. Dikke kans dat de voeding een 7870 of XT niet trekt of de pc zelfs een vendor lock voor Nvidia heeft.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• boethen
abc,

het is een HD 7870

en de vorige was een GT645 volgens de sticker op de behuizing. ik heb die kaart niet in levende lijve gezien, dit was al vernieuwd

• boethen
nelizmastr,

dit heb ik op andere forum's ook gelezen, maar deze kaart heeft gewerkt.
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten. Als je iets toe te voegen hebt aan een post voor je reacties van anderen hebt, gebruik de 'wijzig'-knop :o

[ Voor 48% gewijzigd door dion_b op 31-01-2017 10:50 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klinkt als een driver welke niet goed is voor je kaart óf een kaart welke je scherm aan probeert te sturen met een onmogelijke resolutie (voor dat scherm).
Start Windows eens op in Veilige Modus en kijk eens of je dan wel verder komt: F4 tijdens 't booten, of F5 als je wél de NIC driver wil laden zodat je wel 't netwerk en/of internet op komt.

https://support.microsoft...tart-your-pc-in-safe-mode

Als je in Safe Mode wél verder komt dan is de kortste (lees: snelste) slag het simpelweg volledig verwijderen van die kaart in het apparaatbeheer incl. alle drivers. Na een reboot wordt alles vervolgens weer opnieuw gedetecteerd en (minimaal) ingesteld áls er een geschikte driver gevonden wordt in 't OS.

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 30-01-2017 21:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Een voeding kan van de een op andere dag kapot gaan. Om dat uit te sluiten zal je met een andere voeding moeten testen.

Welk merk en type voeding zit erin? En heeft deze de benodigde 2x 6 pins PCI-e voor de HD 7870 of wordt er een verloop gebruikt van bijvoorbeeld 8 pins naar 2x 6 pins of 6 pins naar 2x 6 pins?

• boethen
Wimmel,

als de kaart is aangesloten kan ik niets doen want ik zie niets zelf geen bootscherm.

Ik heb windows al eens opgestart via de onboard graphics en ingesteld dat bij de volgende boot hij in veilige modus opstart. dan afgesloten en de kaart opnieuw aangesloten en opnieuw laten booten, maar nog steeds geen beeld.

• boethen
ABC,

het is een standaard voeding, er staat FSP group inc op.

en deze heeft een 6pin en een 8pin, de 8pin kan je gebruiken als een 6pin.

maar als ik een videokaart aansluit die deze voeding niet nodig heeft, een videokaart van een ouder pc (de kaart werkt 100% zeker) heb ik hetzelfde probleem, dus volgens mij ligt dit niet aan de voeding.

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 31-01-2017 10:50 ]

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
PCI slot dat kapot is?

• boethen
Bluebear,

heb ik idd ook zitten denken, maar is er een manier om dit zeker te zijn?

Volgens mij moet dit uitgemeten worden maar dat kan ik niet zelf, ik zou niet weten hoe.

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-01 11:11
Wat voor wattage heeft de voeding eigenlijk? Of heb ik daar overheen gelezen?

Overigens vermoed ik een bios update... heb al meerdere borden gehad die geen r7/r8/r9 videokaarten pakten zonder update... zal wellicht bij een 7870 ook het geval kunnen zijn?

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• boethen
Mr-E,

Ik weet het niet vanbuiten welke wattage deze heeft, ik zal dit deze avond bekijken en posten.
Maar de kaart heeft gewerkt dus hij kan het wel trekken, of ben ik verkeerd?

Wel de bios update kan idd de oplossing zijn maar die wil maar niet lukken.
Op de site van acer waar je de drivers kan afhalen, zijn er ook verschillende bios opgrades.

Als ik de nieuwste bios upgrade wil uitvoeren dan springt cmd open en sluit terug na nog geen halve seconde en dat is het, maar er veranderd niets aan de bios...

Als ik dan een iets oudere upgrade wil uitvoeren dan is het juist hetzelfde probleem, alleen blijft cmd iets langer open staan waardoor ik de kans krijg om een printscreen te trekken en zo kan lezen wat er in cmd staat, iets van can't find the EZ flash.... (als je die complete error wil kan ik je deze ook deze avond bezorgen, zal na 19u zijn).

let wel, deze upgrades staan er niet bij voor windows 10, alle drivers/updates zijn t.e.m. windows 8.1.
Maar volgens mij heeft dit niet veel belang voor de bios upgrade.

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-01 12:26
Lees je even in hoe je een bios update kan doen.

Dit kan over het algemeen niet vanuit windows. Maar moet met bijv. een bootable usb stick.

linkje: http://www.pcadvisor.co.u...update-your-bios-3428662/

[ Voor 46% gewijzigd door GromuhlDjun op 31-01-2017 16:35 ]

• boethen
Mr-E schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:04:
Wat voor wattage heeft de voeding eigenlijk? Of heb ik daar overheen gelezen?

Overigens vermoed ik een bios update... heb al meerdere borden gehad die geen r7/r8/r9 videokaarten pakten zonder update... zal wellicht bij een 7870 ook het geval kunnen zijn?
het is een 500w voeding.

• boethen
GromuhlDjun schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:33:
Lees je even in hoe je een bios update kan doen.

Dit kan over het algemeen niet vanuit windows. Maar moet met bijv. een bootable usb stick.

linkje: http://www.pcadvisor.co.u...update-your-bios-3428662/
De bios update die ik vind heeft een readme file. Ik volg al deze stappen zoals ze zeggen.
Maar ik krijg een error "18 - Error: Unable to start a Secure Flash session."

Ik heb dit al opgezocht maar het brengt me nergens.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

lees ik het nu goed dat het systeem inclusief deze card wel gewerkt heeft maar nu niet of ?

dan is het eerste vermoeden toch de voeding.

• boethen
Ray schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:35:
lees ik het nu goed dat het systeem inclusief deze card wel gewerkt heeft maar nu niet of ?

dan is het eerste vermoeden toch de voeding.
Idd het systeem heeft gewerkt met deze kaart.
Maar als ik er een andere kaart insteek die geen extra voeding (6pins of 8pins) nodig heeft dan heb ik hetzelfde probleem.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

dan kan het nog heel goed de voeding zijn die gewoon al de pci poort niet trekt. pas ook op een ander systeem hetzelfde gehad.

het mobo werkt dus wel op de onboard gpu, de kans dat alleen de pci poort kapot is is erg klein. dit zou je nog kunnen testen als je bv een pci lan kaartje hebt liggen bijvoorbeeld

blijft de voeding over

[ Voor 14% gewijzigd door Ray op 31-01-2017 22:31 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56

BCC

Je hebt wel de monitor goed aangesloten neem ik aan :)?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:35
Zet eens secure boot uit in de bios, en probeer het dan eens opnieuw met de gpu.
Dit zou moeten werken denk ik ;)

1 Completely shut down your computer.

2 Power on the system. As soon as the first logo screen appears, immediately press Delete to enter UEFI / BIOS.

3 Use the right arrow key to select Authentication.
With Secure Boot highlighted, press Enter and then the down arrow to select Disabled.

4 Use the right arrow key to select Boot Options.

5 With Launch CSM highlighted, press Enter and use the down arrow to select Always.
Some models have a Boot Filter option in the menu. If this option is present, change it to Legacy.

6 Press Enter.

7 Press the F10 key to save changes and restart the system.

Let us know! :)

[ Voor 73% gewijzigd door dylan111111 op 31-01-2017 22:42 ]

• boethen
Ray schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:30:
dan kan het nog heel goed de voeding zijn die gewoon al de pci poort niet trekt. pas ook op een ander systeem hetzelfde gehad.
Wel Ik zal kijken ofdat ik aan een andere voeding kan geraken.
Ik laat iets weten als ik het heb kunnen testen.

• boethen
BCC schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:37:
Je hebt wel de monitor goed aangesloten neem ik aan :)?
Ja ik heb met verschillende kabels en verschillende monitoren getest. :p

• boethen
dylan111111 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:37:
Zet eens secure boot uit in de bios, en probeer het dan eens opnieuw met de gpu.
Dit zou moeten werken denk ik ;)

1 Completely shut down your computer.

2 Power on the system. As soon as the first logo screen appears, immediately press Delete to enter UEFI / BIOS.

3 Use the right arrow key to select Authentication.
With Secure Boot highlighted, press Enter and then the down arrow to select Disabled.

4 Use the right arrow key to select Boot Options.

5 With Launch CSM highlighted, press Enter and use the down arrow to select Always.
Some models have a Boot Filter option in the menu. If this option is present, change it to Legacy.

6 Press Enter.

7 Press the F10 key to save changes and restart the system.

Let us know! :)
Ik hoop dat het zo simpel is :) .
Vanavond als ik het heb kunnen testen weet je meer.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goed, nu breekt m'n klomp.

Ik heb meerdere keren aangegeven dat je niet meerdere keren achter elkaar moet posten, maar je blijft het doodleuk doen. Dat leest irritant en is bovendien asociaal tegenover andere users omdat het dit topic steeds onterecht omhoog schopt in de topiclist. Genoeg is genoeg. Dicht.

Zie ook:
Het algemeen beleid #verbodenanders
Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen

[...]

Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.