Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd heb ik een paar problemen met mijn iPhone 5s.

De batterij percentage van de telefoon schommelt heel erg. Soms daalt hij dan met 5-10% en als je de telefoon dan reboot stijgt het percentage weer omhoog. Het lijkt mij niet dat het aan de batterij ligt, want de telefoon is nog niet zo oud. Een softwareprobleem misschien?

Mijn vraag is of iemand hier ervaringen mee heeft en misschien ook een oplossing voor heeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Ik heb hetzelfde gehad met een 5 en daarbij was de accu kapot. Je kunt een keer een complete reset van het os doen om te kijken of dat het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Zou als ik jou was eerst even geforceerd herstarten met home + aan/uit-schakelaar (ingedrukt houden tot hij opnieuw opstart). Dan even kijken of het verbeterd is.

Mocht dat niet helpen, dan kun je altijd nog de batterij proberen te calibreren. Dat lijkt mij het probleem, dat de weergave en de daadwerkelijke capaciteit nu om wat voor reden dan ook niet meer kloppen met elkaar.
In de volgende link wordt uitgebreid uitgelegd hoe dat in z'n werk gaat:
http://www.appledystopia....calibrate-iphone-battery/

In het kort:
- telefoon helemaal leeg laten lopen tot hij zichzelf uitschakelt
- aantal uren met rust laten
- tot 100% laden
- een paar uur aangesloten houden
- geforceerde herstart door home + aan/uit ingedrukt houden tot apple logo op scherm verschijnt.
- proberen of het heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:02:
Ik heb hetzelfde gehad met een 5 en daarbij was de accu kapot. Je kunt een keer een complete reset van het os doen om te kijken of dat het oplost.
Met een complete reset wacht ik liever nog even, want dan ben ik weer alles kwijt. Ik probeer eerst wel al de andere opties.
SuBBaSS schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:16:
Zou als ik jou was eerst even geforceerd herstarten met home + aan/uit-schakelaar (ingedrukt houden tot hij opnieuw opstart). Dan even kijken of het verbeterd is.

Mocht dat niet helpen, dan kun je altijd nog de batterij proberen te calibreren. Dat lijkt mij het probleem, dat de weergave en de daadwerkelijke capaciteit nu om wat voor reden dan ook niet meer kloppen met elkaar.
In de volgende link wordt uitgebreid uitgelegd hoe dat in z'n werk gaat:
http://www.appledystopia....calibrate-iphone-battery/

In het kort:
- telefoon helemaal leeg laten lopen tot hij zichzelf uitschakelt
- aantal uren met rust laten
- tot 100% laden
- een paar uur aangesloten houden
- geforceerde herstart door home + aan/uit ingedrukt houden tot apple logo op scherm verschijnt.
- proberen of het heeft gewerkt!
Ik ga dit proberen. Ik zal het laten weten of dit heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:23:
[...]

Met een complete reset wacht ik liever nog even, want dan ben ik weer alles kwijt. Ik probeer eerst wel al de andere opties.

[...]

Ik ga dit proberen. Ik zal het laten weten of dit heeft gewerkt!
Je kunt eerst een iTunes backup maken. Dan raak je niks kwijt. (Wel op eigen risico)