• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-01 15:31
Goedendag.

We hebben inmiddels een 4K tv (sony bravia kd55sd8505). Nu zag ik dat je elke hdmi input een eigen beeldinstelling kan geven.

Nu zit ik met Hert volgende:
Ik heb een denon reciever hierop heb ik op dit moment de ps4 en de Apple tv op aangesloten

Maar omdat ik nu geen beeldopties voor de Apple tv en ps4 apart kan instellen dacht ik eraan om de ps4 en appletv rechtstreeks op de tv aan te sluiten en dan dmv hdmi arc het geluid door te streamen naar de reciever

Zit hier nog nadelen aan mbt dolby surround etc omdat deze dan via de tv naar de reciever gaat?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:34

CeesKees

I rest my Kees

Dat je meerdere kabels naar je tv moet trekken.

Maar waar om wil je per bron de beeld op ties ap art ins tel len?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Jboy1991
CeesKees schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:57:
Dat je meerdere kabels naar je tv moet trekken.

Maar waar om wil je per bron de beeld op ties ap art ins tel len?
Omdat de ps4 op HDR kan en de Apple tv niet. Wat als resultaat geeft dat de tv ook op HDR springt op moment dat wij via de Appletv kijken.

En meerdere kabelstrekken is geen probleem. Reciever staat onder de tv

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-01 22:58
Jboy1991 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:49:
Goedendag.

We hebben inmiddels een 4K tv (sony bravia kd55sd8505). Nu zag ik dat je elke hdmi input een eigen beeldinstelling kan geven.

Nu zit ik met Hert volgende:
Ik heb een denon reciever hierop heb ik op dit moment de ps4 en de Apple tv op aangesloten

Maar omdat ik nu geen beeldopties voor de Apple tv en ps4 apart kan instellen dacht ik eraan om de ps4 en appletv rechtstreeks op de tv aan te sluiten en dan dmv hdmi arc het geluid door te streamen naar de reciever

Zit hier nog nadelen aan mbt dolby surround etc omdat deze dan via de tv naar de reciever gaat?
Bij Hmdi arc worden DTS:X, Dolby Atmos, Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio niet ondersteund. Als je films kijkt die deze formats ondersteunen ga je dus wel wat missen. Mijn LG 55b6v herkent overigens de verschillende ingangen van mijn denon 2200 receiver waardoor ik gelukkig deze afweging niet hoef te maken.

• Jboy1991
anie schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:42:
[...]

Bij Hmdi arc worden DTS:X, Dolby Atmos, Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio niet ondersteund. Als je films kijkt die deze formats ondersteunen ga je dus wel wat missen. Mijn LG 55b6v herkent overigens de verschillende ingangen van mijn denon 2200 receiver waardoor ik gelukkig deze afweging niet hoef te maken.
Hmm hier was ik dus al bang voor
Dan zal ik het via optical out moeten verbinden?

En het herkennen doet Mn tv ook ( ik zie bijv hdmi 4 Apple tv
Hdmi 4 PlayStation 4

Alleen kan je deze dus niet apart nog instellen helaas

Kep overigens dezelfde reciever enorm goed ding

nog een edit:
Klopt het wel wat je zegt over die audio formaten?
Las op internet dat bij ARC de tv de bron is (logisch). Maar hoe zit het als de bron de apple tv is en de tv dan enkel als tussen apparaat functioneert ?

[ Voor 16% gewijzigd door Jboy1991 op 30-01-2017 21:13 ]

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-01 22:58
Jboy1991 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:49:
[...]

Hmm hier was ik dus al bang voor
Dan zal ik het via optical out moeten verbinden?

En het herkennen doet Mn tv ook ( ik zie bijv hdmi 4 Apple tv
Hdmi 4 PlayStation 4

Alleen kan je deze dus niet apart nog instellen helaas

Kep overigens dezelfde reciever enorm goed ding

nog een edit:
Klopt het wel wat je zegt over die audio formaten?
Las op internet dat bij ARC de tv de bron is (logisch). Maar hoe zit het als de bron de apple tv is en de tv dan enkel als tussen apparaat functioneert ?
Ik baseer mij op eerdere posts in dit forum en op deze pagina https://www.homecinemamag...om-het-niet-altijd-werkt/

Ik heb zelf niet de technische kennis waarmee ik het kan onderbouwen.

Volgens mij is het niet anders bij een optische kabel.. Hierbij baseer ik mij op dezelfde website, sowieso voor jou wel een interessante website denk ik.

https://www.homecinemamag...nsluiten-hdmi-of-optisch/
Pagina: 1