Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Mijn Onkyo past niet in mijn nieuwe tv-kast, kan ik de pootjes verwijderen en hoe doe ik dat?

Mvg Siny

Beste antwoord (via Verwijderd op 31-01-2017 13:36)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dat ligt er aan wat je eisen zijn. Op zich zijn er tegenwoordig hele slimme sounbars die een surround geluid kunnen nabootsen, maar ik zou je wel willen aanraden om er een sub bij te houden.

Wise enough to play the fool

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Luchtsleuven aan de onderkant? 》 NEE

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Je bedoelt daarmee dat wanneer je de pootjes zou verwijderen dat de versterker strak in je nieuwe kast zit?

Zo ja, dat lijkt mij niet bevordelijk voor de levensduur van het apparaat want het moet wel warmte kwijt kunnen... sleuven aan de onderkant zijn dan nog minder van belang dan de zonder twijfel aanwezige sleuven aan de bovenkant waar normaal gesproken de warmte door ontsnapt... want zo'n versterker wordt best wel warm van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:25
Je kan beter een slimline model zoeken, zoals hierboven al geschreven ze zitten er niet voor niets onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

keur0000 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:37:
Luchtsleuven aan de onderkant? 》 NEE
Ook al zouden ze daar niet zitten, als hij vervolgens ~0,5cm aan de bovenkant overheeft, is dit alsnog niet goed voor de levensduur van dat ding, hij moet z'n warmte ergens kwijtraken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:27
SinergyX schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:49:
[...]

Ook al zouden ze daar niet zitten, als hij vervolgens ~0,5cm aan de bovenkant overheeft, is dit alsnog niet goed voor de levensduur van dat ding, hij moet z'n warmte ergens kwijtraken.
Dat ding schiet met een beetje belasting waarschijnlijk ook om de haverklap in z'n thermische beveiliging op deze manier. Ik heb dat al zien gebeuren met versterkers die in een afgeloten ruime kast staan, laat staan als je hem gaat sandwichen tussen 2 plankjes :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:45
Idd niet doen.
Een gemiddelde reciecer zet nogal wat energie om in warmte. zeker nu er tegenwoordig ook nog HDMI gebeuren in die dingen zzit.
Gaat niet goedkomen, reciecer verouderd snel...of gaat steeds in protectie.

Ga op zoek naar een slim line van Yamaha marantz Pioneer of onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle adviezen. Ik heb besloten om alle dolbysurround speakers, interactieve subwoofer en de receiver te verkopen. Dit ivm de aanschaf van mijn nieuwe tv. Ik ben een leek maar heb wel gehoord dat als ik een soundbar aanschaf bij de tv ik alle componenten niet meer nodig heb!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dat ligt er aan wat je eisen zijn. Op zich zijn er tegenwoordig hele slimme sounbars die een surround geluid kunnen nabootsen, maar ik zou je wel willen aanraden om er een sub bij te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:11:
Bedankt voor alle adviezen. Ik heb besloten om alle dolbysurround speakers, interactieve subwoofer en de receiver te verkopen. Dit ivm de aanschaf van mijn nieuwe tv. Ik ben een leek maar heb wel gehoord dat als ik een soundbar aanschaf bij de tv ik alle componenten niet meer nodig heb!
En jij dacht dat een soundbar net zo goed presteert als wat je nu hebt staan? 8)7 En hoe ga je dan gewoon muziek afspelen?

Bezint eer ge begint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:11:
Soundbar heeft uiteraard een aantal voordelen, voornamelijk dat je niet meer allerlei speakers e.d. in huis hebt, maar het zal nooit hetzelfde degelijke geluid geven als een werkelijke surround set...

Als je toch wel gehecht bent aan de geluidskwaliteit dan wil ik je net zoals mcg_nl aanraden om voor een slankere receiver te kiezen met behoud van de speakers en subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Onkyo versterkers, zeker uit deze wat oudere lijn worden érg warm.
Hij heeft nu al te weinig ruimte, en nóg strakker in de kast zal gegarandeerd problemen geven.

Je zult echt een andere oplossing moeten zoeken, want dit gaat zo niet (lang) werken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik luister gewoon naar ziggo radio en kijk tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:36:
Ik luister gewoon naar ziggo radio en kijk tv!
Dat zou ik zelfs niet met een soundbar doen. Waaaaaaaardeloos. Maar dat is mijn bescheiden mening. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Niks mis met een mooie yamaha soundbar, of een leuk compact sonos setje :Y

* teacher kijkt naar zijn zuilen van 1.25meter..... :+

Acties: