PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
ik denk het wel mijn voeding week altijd maar een paar honderdste af
Ik heb nu net een nieuw mb en een duron en die geeft geen waarde voor de - voltages.
Maar as ie niet crashed hoeft het geen proobleem te zijn lijkt me
Ik heb nu net een nieuw mb en een duron en die geeft geen waarde voor de - voltages.
Maar as ie niet crashed hoeft het geen proobleem te zijn lijkt me
= TheGrimReaper op tweakers
Verwijderd
Ik denk het niet.
Dit heb ik ook met mijn celeron 466, je hebt zelfs iets teveel spanning.
Als de voeding overbelast raakt kan hij niet genoeg energie leveren , dus zou het voltage juist omlaag gaan, niet omhaag.
ik weet wel dat het erg complexe voedingen zijn, dus mischien doet het rare dingen als je teveel sap vraagt.
Dit heb ik ook met mijn celeron 466, je hebt zelfs iets teveel spanning.
Als de voeding overbelast raakt kan hij niet genoeg energie leveren , dus zou het voltage juist omlaag gaan, niet omhaag.
ik weet wel dat het erg complexe voedingen zijn, dus mischien doet het rare dingen als je teveel sap vraagt.
Mucios gracias
ik wacht wel even af dus
ik wacht wel even af dus
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
Indeed, schakelende pc voedingen zijn vrij complexe ontwerpen, maar het is inderdaad waar dat als je bijv. de 12volt leiding teveel belast (kijk bij specs van je voeding om te bepalen hoe zwaar de max. belasting mag zijn) de spanning op de 5volt leiding stijgt. (tot boven de maxwaarde gegeven in de specs) Een goede tip is gewoon, belast je voeding nietmeer dan aangegeven is volgens specs, en houdt de spanning met een redelijke spanningsmeter in de gaten.
Verwijderd
Het is heel simpel te zien als je je voeding overbelast:
Dan knalt gewoon je computer uit dmv een spontane reset. Dan is de de oplossing er minder kaarten of harddisks in je compu te doen of er een voeding bij te prikken en die bv alleen voor je harddisken en dvd/cd spelers te gebruiken.
Werkte bij mij in iedergeval wel.
Dan knalt gewoon je computer uit dmv een spontane reset. Dan is de de oplossing er minder kaarten of harddisks in je compu te doen of er een voeding bij te prikken en die bv alleen voor je harddisken en dvd/cd spelers te gebruiken.
Werkte bij mij in iedergeval wel.
ik geloof dat een voeding iets van 10% af mag wijken van de voltages. dit is natuurlijk minder als je een goede voeding hebt, maar kan wel erg afwijken als je zo'n voeding van een paar tientjes hebt...
mijn pc begon spontaan te resetten ging soms niet aan kon je wel 100x op de power butten rammen ondanks goede aarde stond de kast onder spanning en liep die vast of briek beeld als mijn geforce het moeilijk had en veel stroom ging vragen. enz enz Nieuwe 300watt voeding gekocht en alles werkt weer gewoon en je kan weer aan de kast zitten zonder een hartstilstand te krijgen.
Pagina: 1
)