Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 879395

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een galaxy tab s2 en laad deze met de originele oplader op. Dit duurt echter ongeveer 5 a 6 uur tot deze volledig vol is vanaf 30%.
Nu heb ik de snellader van mijn telefoon (s6) ook weleens gebruikt en dit gaat dan stukken sneller.

Originele lader heeft een uitgang van 5V en de snellader 5V tot 9V. Beide originele samsung Opladers.

Iemand ervaringen?
Iemand een mening of de snellader kwaad kan of niet?

Bedankt voor de reacties.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op tweakers.

Zolang het werkt lijkt me niet dat het kwaad kan. Maar kan je nog even aangeven welke opladers er precies bij zitten, wat voor laadstromen die hebben en welke Tab S2 je precies hebt.

Het kan namelijk zijn dat je Tab S2 gewoon Quick Charge ondersteund, maar hier standaard geen lader voor mee-levert.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 31-01-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Samsung galaxy tab s2. Serienummer SM-T183
Originele lader tablet is 5v = 2A
Fast charge origineel samsung galaxy s6 is 9v = 1.67 A tot 5v = 2A

Kon verder nergens vinden of fast charge ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 10:29
What happens als je die fast lader aansluit?
Gaat het dan ook sneller?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het laden gaat sneller. Maar of dit goed is voor de accu vraag ik mij af. Vandaar dit bericht. Bij de telefoon komt snel laden in beeld te staan bij de tablet niet maar word wel sneller opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 12:35
M'n vriendin doet dit ook met haar tab S1.

Tot nu toe geen verschil te merken bij gebruik, maar het laden gaat inderdaad een stuk snellen.

Ze wisselt het wel regelmatig af. De normale lader en de snel lader, net wat haar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Top bedankt mathy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:32

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Kan op zich geen kwaad (ik gebruik 9 v/d 10x ook zo'n snellader van Samsung om mobiele devices op te laden). In principe bepaalt de accu het inkomende voltage en ampèrage.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpj
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-04-2023
Ik probeer inzicht te krijgen over het snelladen van mijn galaxy Tab S2 T 819 maar er wordt van alles en nog wat geschreven door el og geen zelf benoemde deskundigen. Welke snellader is nu wel goed voor het gebruit bij deze tablet en is die dan wel veel sneller ? Graag een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

henkpj schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:27:
Ik probeer inzicht te krijgen over het snelladen van mijn galaxy Tab S2 T 819 maar er wordt van alles en nog wat geschreven door el og geen zelf benoemde deskundigen. Welke snellader is nu wel goed voor het gebruit bij deze tablet en is die dan wel veel sneller ? Graag een reactie.
De reactie boven jouw bijdrage van 6 jaar geleden beantwoord jouw vraag. Dat is in al die jaren niet anders geworden. Op het forum van Tweakers proberen we dergelijke oude draadjes geen schop te geven, maar wordt er bij voorkeur een nieuwe vraag gesteld. Uiteraard nadat er voldoende eigen zoekwerk heeft plaats gevonden naar het antwoord op de vraag. Dit draadje gaat daarom dicht.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.