[Win10] Eén scherm blijft zwart na standby

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Topicstarter
Sinds ik recent mijn Windows 10 installatie eens heb gereset (ipv volledige herinstallatie) heeft zich een vaag probleem ontwikkeld.

Als de schermen in standby zijn gevallen, wordt na weer wakker maken één van de twee aangesloten beeldschermen niet meer goed wakker.
Dat wil zeggen: het scherm an zich wordt wel wakker (powerled gaat aan, backlight gaat aan) maar het beeld blijft zwart.
Het scherm is op zich ook wel 'aanwezig'. Display settings toont beide schermen actief, en ik kan de muis erheen bewegen (hoewel ik dus niets zie, ook geen muiscursor)
Geopende vensters staan ook nog gewoon op dat scherm.
Om weer beeld te krijgen op het tweede scherm kan ik het volgende doen:

- Uit- en weer inloggen
- In device manager de videokaart disablen en weer enablen
- Systeem helemaal standby zetten en weer wakker maken
- In de display settings omzetten naar enkel scherm en dan weer terug naar 'Extend these displays'

Staat ie echter op het inlogscherm wanneer hij uit standby komt (bijv na niet direct inloggen na een reboot) dan is na inloggen het tweede scherm ook nog zwart. Kan het dan weer met bovenstaande acties verhelpen.

Wat ik al heb geprobeerd ter troubleshooting.
- Videodriver updaten
- Videodriver verwijderen en herinstalleren
- Tweede scherm als primair scherm instellen. Dan nog steeds wordt alleen scherm 1 wakker.

Het apparaat waar het om gaat:

- Intel desktop board DZ77BH-55K
- Intel Core i7 3770K
- MSI Geforce GTX660
- Primair scherm: LG 27EA83 (Aangesloten via DisplayPort)
- Secundair scherm: Dell U2410 (Aangesloten via DVI. HDMI ook geprobeerd; zelfde probleem)

- Windows 10 insider preview fast ring. Op moment van resetten van Windows was het build 15014. Inmiddels op 15019. Geen verschil. (En er staat ook niet iets soortgelijks bij de known problems in de blogs)

Ik snap het niet meer... Kan ik het echt niet fixen dan herinstalleer ik wel helemaal opnieuw, maar hoop dat iemand dit probleem misschien kent (en dan ook de oplossing kent :P)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Misschien de nieuwste driver voor je videokaart downloaden? Heb een vergelijkbare situatie meegemaakt op een PC met een Intel HD als GPU. Na het updaten van de drivers van de Intel HD was het probleem over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Topicstarter
Dat had ik al gedaan, maar zie net dat er afgelopen week weer een nieuwe driver uitgebracht is. (Had versie 376.33, nu is 378.49 uit)
Ga die idd maar eens installeren

edit:
Helaas helpt dat niet... Geupdate maar nog steeds zelfde issue :(

edit2:
Toen bedacht ik me dat er ook wel wat onnodige dingen geinstalleerd waren... 3D Vision drivers/software maar eens gedeinstalleerd...
Nu wordt het tweede scherm wel wakker... 8)7
Even aankijken of dat zo blijft

edit3:
Helaas.... maak hem vanmorgen wakker, weer alleen beeld op scherm 1 :(

[ Voor 57% gewijzigd door SambalBij op 31-01-2017 07:16 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself