Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlaxx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 13:58
Hallo,

Ik heb onlangs een MSi RX 480 4GB aangeschaft en vroeg mij af of ik de juiste connector heb ingeprikt. De kaart werkt opzich prima maartoch. De videokaart heeft een 8-pin connector nodig en mijn voeding: pricewatch: be quiet! Straight Power E9 500W. beschikt over een 6+2 pin connector. Is deze ook te gebruiken of heb ik echt een 8 pin nodig?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Snorlaxx op 31-01-2017 22:44)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
Die is precies daarvoor bedoeld. Het is 6+2 omdat sommige kaarten maar een 6-pin hebben.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
Die is precies daarvoor bedoeld. Het is 6+2 omdat sommige kaarten maar een 6-pin hebben.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlaxx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 13:58
Nat-Water schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:48:
Bedankt voor het snelle antwoord! Fijn om te horen dat het gewoon goed zit zo _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
Ik ben volgens mij nog nooit een pcie connector tegengekomen die niet 6+2 is, het is ook een makkelijke manier om de connector van de cpu 8 pin te onderscheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

ETHART schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:47:
Ik ben volgens mij nog nooit een pcie connector tegengekomen die niet 6+2 is, het is ook een makkelijke manier om de connector van de cpu 8 pin te onderscheiden.
CPU 8-pin is vrijwel altijd 2x4-pin. Maar vroegâh waren er wel degelijk PCI-E kabels met een blok van 8. Maar die zijn onderhand allemaal minimaal 6 jaar oud of china plof :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

nelizmastr schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:07:
[...]

CPU 8-pin is vrijwel altijd 2x4-pin. Maar vroegâh waren er wel degelijk PCI-E kabels met een blok van 8. Maar die zijn onderhand allemaal minimaal 6 jaar oud of china plof :)
Ik heb volgens mij beide wel op sommige voedingen, dus een blok van 8-pin CPU (maar ook nog een aparte 4 pin CPU stekker erbij, dus eigenlijk 12 pins totaal) en 8-pin PCI-e stekkers.

Al staat er wel duidelijk PCI-e op die stekker van de PCI-e :P

*edit* PCI-e is toch 6+2... ding zat gewoon zo verrekte goed vast geklikt.
Maar CPU stekker heb ik wel een blok van 8, is geen 2x4, wel een losse 4 pin erbij.

[ Voor 12% gewijzigd door Nemesizz op 30-01-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Nemesizz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:25:
[...]

Ik heb volgens mij beide wel op sommige voedingen, dus een blok van 8-pin CPU (maar ook nog een aparte 4 pin CPU stekker erbij, dus eigenlijk 12 pins totaal) en 8-pin PCI-e stekkers.

Al staat er wel duidelijk PCI-e op die stekker van de PCI-e :P

*edit* PCI-e is toch 6+2... ding zat gewoon zo verrekte goed vast geklikt.
Maar CPU stekker heb ik wel een blok van 8, is geen 2x4, wel een losse 4 pin erbij.
Die heb ik nog niet eerder gezien, apart :)

Als het een hoog wattage voeding is kan ik het nog snappen. Heb zelf nooit meer dan 650W gehad :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

nelizmastr schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:31:
[...]

Die heb ik nog niet eerder gezien, apart :)

Als het een hoog wattage voeding is kan ik het nog snappen. Heb zelf nooit meer dan 650W gehad :)
offtopic:
Ene is een 550W , de ander een 650W voeding, dus ja wel iets boven gemiddeld qua wattage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enkele jaren oude Thermaltake Smart M450W had ook een 8 pins PEG connector naast de 6 pins PEG connector. Heel onhandig voor als je een videokaart hebt welke twee 6 pins PEG connectors nodig had.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1