Huurkopen woning

Pagina: 1
Acties:

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:05

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Beste Tweakers,

De laatste tijd ben ik op zoek naar een tweede woning die door middel van een huurkoopregeling van eigenaar wisselt. Ik heb hiervoor contact gehad met meerdere makelaars, maar deze zeggen eigenlijk al direct dat ze daar niet aan willen meewerken.

Als je zoekt op google naar huurkoopregeling, kom je vaak bij roerende zaken uit zoals auto's en boten. Toch zijn er op internet hier en daar wel wat verhalen te vinden over huurkoop woningen. Ik vraag me daarom af hoe dit te werk gaat, en of iemand hier ervaring heeft hoe je dit moet aanpakken.

Verder ben ik geinteresseerd in de looptijd van een dergelijke regeling (dus het aantal termeinen/maanden dat zoiets loopt)

Het is vanzelfsprekend dat ik voldoende kredietwaardig ben, anders zou ik er niet aan beginnen.

Groet, epic_gram :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
Is een hypotheek niet eigenlijk ook een soort huurkoop? Zie de hypotheeklasten en reserve gelden als huur en je bent er ook? :+

Ik snap het voordeel eigenlijk niet zo, niet voor koper maar ook niet voor verkoper. War zou je er aan hebben denk je?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Met ^^^

Waarom zou je dit willen als je hypotheek met HRA en maandelijkse aflossing hebt? Omdat je dan en er snel vanaf kan en de prijzen van een hypotheek betaalt?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 22:28
En eerst niets doen aan het onderhoud en daarna wel? Denk dat de bedragen te hoog zijn voor een huurkoopregeling (en daarmee ook de looptijd) voor banken.

Of je moet bijvoorbeeld 200k in 10 jaar kunnen aflossen.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:05

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Ja hypotheken zijn leuk, maar ik ben nu laatste jaars student en ik heb daardoor geen vast inkomen. Ik verwacht daarom geen hypotheek te kunnen krijgen.

Daarom was huurkoop een logische optie.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Voor jou misschien, maar welke garanties geef je de bank die je woning moet financieren? Of degene die moet verhuren en elke maand 1/360e eigendom van de woning af moet staan?

Je zal het toch in de huur zelf moeten zoeken. Waar staan die verhalen over huurkoop (behalve vakantiewoningen) dan?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Je bent op zoek naar een tweede woning, je bent voldoende kredietwaardig (naar eigen zeggen), maar denkt niet dat je een hypotheek kunt krijgen. Dat kan ik even niet met elkaar rijmen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 10:23
epic_gram schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:10:
.....

Het is vanzelfsprekend dat ik voldoende kredietwaardig ben, anders zou ik er niet aan beginnen.

Groet, epic_gram :)
epic_gram schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:34:
Ja hypotheken zijn leuk, maar ik ben nu laatste jaars student en ik heb daardoor geen vast inkomen. Ik verwacht daarom geen hypotheek te kunnen krijgen.

Daarom was huurkoop een logische optie.
Je hebt geen vast inkomen, hoe kun je dan kredietwaardig genoemd worden?
Als je namelijk kredietwaardig bent, dan krijg je gewoon een hypotheek.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Student en kredietwaardig past nietvin een zin. Ik zou gewoon beginnen waar iedereen begint. Eerst een baan ff werken en dan huis kopen. En ondertussen huren of antikraak lekker cheap. Ook paar jaar gedaan.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Toch ben ik wel benieuwd waarom TS denk dat hij kredietwaardig is

39

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:53
Señor Sjon schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:21:
Met ^^^

Waarom zou je dit willen als je hypotheek met HRA en maandelijkse aflossing hebt? Omdat je dan en er snel vanaf kan en de prijzen van een hypotheek betaalt?
HRA voor een tweede woning?

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

rjong5

?

Voor een tweede woning is de hypotheekrente niet aftrekbaar.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:08

Shunt

Boe

Verder zul je ook voor huur koop gewoon aan moeten tonen dat je een hypotheek van de grote van het huis moet kunnen dragen. Anders kom je niet eens in aanmerking.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 10:23
TS reageert al een poosje niet meer. Heeft denk ik even opgezocht wat het woord kredietwaardig betekent?

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 21:44
Ik vind het wel apart dat epic_gram aan een huis denkt te kunnen komen direct na zijn opleiding. Als hij geld had bestond dit topic niet dus kopen gaat hem niet worden.
Ook met huren wens ik hem veel succes. Ik zie veel mensen die net beginnen na hun opleiding en die dan boven de inkomensgrens zitten voor sociale huur, maar te weinig verdienen om aan de inkomenseisen van de particuliere huursector of hypotheek te voldoen.

Ik heb het idee dat TS zijn verwachtingspatroon van de woningmarkt wat bij moet stellen of dat inmiddels al heeft gedaan :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Pagina: 1