Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Wall-E95
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-10 16:06
Hallo,
Mijn pc heeft een probleem waarbij ik de oorzaak lastig te achterhalen vind. In de volgende filmpjes staan de problemen die ik ervaar:

YouTube: Battlefield grafisch probleem
YouTube: Gta grafisch probleem
YouTube: Organ grafisch probleem

Dit leek mij in eerste instantie een GPU probleem, echter na deze verwijderd te hebben bleek het probleem nog hetzelfde. Volgende stap voor mij was een herinstallatie van windows. Echter het probleem bleef nog hetzelfde. Laatste stap die ik kon proberen is kijken of een van de twee RAM-latjes defect was. Echter onafhankelijk van elkaar heb ik deze getest en bij beide bleef het probleem bestaan.
De CPU heb ik getest met prime95, en na deze test kwam er een error (zie afbeelding). Nu is mijn pc kennis niet zo groot dat ik deze uitslag begrijp. Weet iemand wat het probleem kan zijn en of het daadwerkelijk aan mijn CPU ligt.
error prime 95

Beste antwoord (via Wall-E95 op 05-04-2017 17:02)

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:06
Die voltages zijn allemaal prima en de ingebouwde Windows geheugentest is ook prima (althans dat is mijn ervaring)

Hoogst waarschijnlijk een gare CPU of moederbord.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Eerst eens je volledige specs posten svp. ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Grenco
Is je systeem overclocked? Zijn je systeem voltages en temperaturen in orde?

De uitslag van Prime95 is namelijk vergelijkbaar met een CPU die te ver is overclocked.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Verwijderd

Hoe heb je het geheugen getest?

• Wall-E95
Allereerst mijn pc:
Moederbord: Asus Z170 pro gaming
RAM: Kingston HyperX Fury 16GB (2X 8GB)
Voeding: Corsair RM550x
CPU: i7 6700k
Koeler: Scythe Mugen 4
GPU: GTX 1070 MSI gaming
SSD: Samsung 850 EVO 500GB
Monitor: Asus VX279Q 27"
Als overclock heb ik alleen de standaard kleine oveclock van mijn bios gebruikt.
Voltages vind ik lastig zeggen of deze kloppen, maar deze zijn niet door mijn handmatig aangepast.
Het geheugen heb ik getest met de in windows ingebouwde test en ik heb deze 5keer uitgebreid laten lopen.

UPDATE: ik heb mijn bios alles op 'default' gezet. Hierbij is mijn memory voltage op 1.208V en mijn CPU op 1.312V met een temperatuur van 22graden. Onderin mijn hardware monitor van mijn bios staat Voltages maar wat deze betekenen is mij een raadsel.

[ Voor 19% gewijzigd door Wall-E95 op 30-01-2017 19:50 ]

• Grenco
Voltages en temperatuur lijken mij goed. Wat doen je 12V en 5V voedingslijnen?

• Wall-E95
Bij 12V in bios staat 12.192V en bij 5V staat 5.000V. Ook staat er 3.3V bij, deze is 3.280V

Acties:
  • Beste antwoord

• Grenco
Die voltages zijn allemaal prima en de ingebouwde Windows geheugentest is ook prima (althans dat is mijn ervaring)

Hoogst waarschijnlijk een gare CPU of moederbord.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Is er toevallig een BIOS update beschikbaar?
Heeft het eerder wel goed gewerkt?

Verwijderd

Test het geheugen eens een nachtje met memtest

• Wall-E95
Het was na drie maal mijn CPU opsturen toch mijn CPU die niet goed bleek te zijn. Reden gegeven voor dit probleem was: CPU diagnostic fail op MMXSE instructie. Dit zegt mij verder niet zoveel. Het goede nieuws is dat met een nieuwe CPU nu alles prima werkt!
Pagina: 1