Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werk/Game PC, ongeveer €900

Pagina: 1
Acties:

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 19:14
Hoi lieve Tweakers,

Ik ben van plan om een PC in elkaar te zetten voor mijn vriendin, en voordat alles aangeschaft wordt wil ik graag nog even een second opinion van jullie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In eerste instantie een werk/studeer PC voor alledaags gebruik met twee monitoren, waarvan één 1080p en één 1440p. Daarnaast moet hij ook games kunnen runnen. Dit zijn niet de minste games, de Witcher 3 is bijvoorbeeld een spel die wel een beetje moet kunnen lopen. Echter hoeft het niet 60+ fps op ultra op 1440p, want dat gaat gewoon niet lukken met het budget. Doordat het gamen tweede komt is de bedoeling om niet veel meer dan nu aan graphics uit te geven.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag niet veel duurder worden dan dat het nu is. Door naar Kaby Lake te stappen en wat andere aanpassingen is de prijs al wat omhoog geschoten. Tenzij het natuurlijk voor heel veel betere bang for buck zorgt natuurlijk. De €900 is inclusief de al aangeschafte componenten, dus nu nog ongeveer €690

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Door de stijgende geheugenprijzen is er al een SSD en 8GB geheugen aangeschaft even terug:

pricewatch: Crucial CT8G4DFD8213
en
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB

Tegen die tijd dachten we nog voor een mobo te gaan met 2 RAM sloten, achteraf gezien was 2x4GB beter geweest maar ach, zoveel zal dat ook niet schelen.

Verder gaan twee monitoren mee (1080p & 1440p), overige randapparatuur moet nog aangeschaft worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik nu samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 193,10€ 193,10
1Gigabyte GA-B250M-DS3H€ 79,90€ 79,90
1Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G€ 199,50€ 199,50
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master Silencio 352€ 59,50€ 59,50
1TP-Link TL-WN881ND€ 14,50€ 14,50
1Logitech K120 (Qwerty NL)€ 13,03€ 13,03
1Logitech Corded Mouse M500€ 24,99€ 24,99
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,42

Ik heb dit moederbord gekozen omdat het redelijk goedkoop is, maar nog wel een M.2 slot heeft om in de toekomst misschien nog een NVME SSD in te gooien. Verder denk ik dat het alles biedt wat nodig zal zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, wat maar het beste geeft met een goede kwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mATX kast. Stilte is geen enorm probleem, als het maar niet irritant veel geruis is.
Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou het fijn vinden als mijn samenstelling overgekeken kan worden. Als iemand nog goede suggesties heeft voor meer bang/buck hoor ik het graag!

Alvast heel erg bedank!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Je kunt hiermee huidige AAA games op 1080p high spelen. De 470 is een prima keuze, ik denk dat je hem teveel afdingt. Vergeet niet dat een 480 slechts 10-15% sneller is. Sterker nog, de 470 heeft een significant hogere bang for buck.

Hier is eigenlijk heel weinig op aan te merken, je hebt je huiswerk goed gedaan.

Ik zou wel even kijken naar hoe het wifi geregeld is in haar huis, de reviews van de ontvanger zijn niet bijzonder goed of eigenlijk gewoon ronduit slecht. Als de PC ver van de router af komt te staan, levert dit mogelijk problemen op. Ik heb persoonlijk een pleureshekel aan wifi, dus kan eigenlijk slecht van advies voorzien. Ik heb de pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 wel ingebouwd voor anderen en nooit klachten gehoord, gezien de reviews die ik lees over jouw keuze is het misschien beter het zekere voor het onzekere te nemen.

• thescorpi0n
Bedankt voor de reactie!

In principe is het idee dat hij gewoon met een internetkabel aangesloten wordt (Ik deel jouw haat voor wifi ;) ). Die extra adapter is meer voor de zekerheid voor wanneer dat even niet werkt, of wanneer hij in de toekomst verplaatst wordt naar een plek waar het niet is. Eigenlijk is het niet eens nodig, maar ach, voor 15 euro kan het vast niet echt mis. Maar bedankt voor het advies, het was mij nog niet opgevallen. Ik denk dat je zeker gelijk hebt dat die jij aangeeft een betere keuze is, maar met het feit erbij dat het meer als een soort valnet erin staat is het denk ik beter om deze er in te laten. Had ik er misschien even bij moeten vermelden.

• thescorpi0n
Hallo iedereen,

Sorry voor de bump, maar ik zag net dat op de Duitse versie van Amazon ook de MSI versie voor ongeveer dezelfde prijs te krijgen is (€199): https://www.amazon.de/MSI...781&sr=8-1&keywords=rx470

Ik kan van de gigabyte niet heel veel reviews vinden, weet iemand welke van de twee beter is om te kopen? En heeft iemand eerdere ervaring met bestellen van amazon.de?

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
thescorpi0n schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:07:
Hallo iedereen,

Sorry voor de bump, maar ik zag net dat op de Duitse versie van Amazon ook de MSI versie voor ongeveer dezelfde prijs te krijgen is (€199): https://www.amazon.de/MSI...781&sr=8-1&keywords=rx470

Ik kan van de gigabyte niet heel veel reviews vinden, weet iemand welke van de twee beter is om te kopen? En heeft iemand eerdere ervaring met bestellen van amazon.de?
denk dat de msi ietwat beter is. Gigabyte is een prima merk, maar ze zijn eigenlijk echt een nvidia merk

• thescorpi0n
youridv1 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:22:
[...]

denk dat de msi ietwat beter is. Gigabyte is een prima merk, maar ze zijn eigenlijk echt een nvidia merk
Bedankt voor de input! Ik neig ook naar de MSI. Enige waar ik nog een beetje mee zit is het moeten terugsturen naar Duitsland als er iets stuk gaat of niet goed is, vraag me af of dat geen gezeik wordt en niet heel duur zou worden als dat zou gebeuren.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
thescorpi0n schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:47:
[...]

Bedankt voor de input! Ik neig ook naar de MSI. Enige waar ik nog een beetje mee zit is het moeten terugsturen naar Duitsland als er iets stuk gaat of niet goed is, vraag me af of dat geen gezeik wordt en niet heel duur zou worden als dat zou gebeuren.
In Nederland mag je altijd alles terug sturen binnen twee weken. In Duitsland heb je dit recht niet. Natuurlijk heb je wel gewoon garantie, maar zul je eventueel de verzendkosten moeten betalen. De kans dat je een kapotte kaart bestelt is niet heel groot.

De MSI zal vermoedelijk wel iets stiller zijn.
Pagina: 1