Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
In maart ga ik 3 weken rondreizen in Florida waarvan 1 week met een cruiseschip :). Nu is de vraag wat zijn de must see en must do als je nu eenmaal in Florida zit.

Hier een lijstje wat ik zelf al gevonden/gepland heb.

- Miami
- Key West
- Zwemmen met zeekoeien
- snorkelen
- Orlando
- Attractie parken
- Kanoen
- Everglades boot tour
- Glass boot tour

Natuurlijk is er nog veel meer te vinden op internet. Echter heb ik maar 2 weken de tijd om alles te doen en wil juist de must do en must see hebben. Vooral van mensen die er zelf zijn geweest.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
Mijn enige ervaring met Florida is het Wikipedia: Kennedy Space Center, zeker aan te raden als je daar van houdt. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Daar zit ik momenteel zelf erg over te twijfelen. Lijkt me super om te zien. Hoe dichtbij kun je komen of kun je daar een tour doen? Het is natuurlijk wel een must see als je daar bent.

Ik ben wat voorzichtiger geworden met zulke dingen aangezien ik al 2x ben opgelicht in Amerika. Op internet en de reclame was super mooi, maar eenmaal bij aankomst bleek bij die 2 dingen het heel anders te zijn. Iets wat 15 minuten zal duren werd een tour van 6 uur... (uit eindelijk niet gedaan, maar toch zonde van je verwachting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
g0tanks schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:11:
Mijn enige ervaring met Florida is het Wikipedia: Kennedy Space Center, zeker aan te raden als je daar van houdt. :)
Zeker als je een lancering mee kan pikken.
SpaceX gaat KSC binnenkort weer gebruiken. Zou eigenlijk deze week al zijn, maar de 1e lancering is uitgesteld.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
RocketKoen schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:25:
[...]

Zeker als je een lancering mee kan pikken.
SpaceX gaat KSC binnenkort weer gebruiken. Zou eigenlijk deze week al zijn, maar de 1e lancering is uitgesteld.
8 en 16 maart zijn er een lancering. 16 maart kan ik mogelijk nog wel mee pikken :) Eens kijken of die datum in men reis schema past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 11:04
Ik weet niet precies hoe je naar Key West gaat, maar mijn ervaring was het rijden naar Key West is echt een must-do! Uiteindelijk op Key West beland te zijn viel dit toch wel erg tegen maar de tocht er naar toe is echt tof en stop vooral op een paar eilandjes om ze te bekijken en daar te genieten van het uitzicht, standen en de zee want deze zijn lang niet zo mooi op Key West zelf.

Everglades is ook een must-see, maar ga er wel gepland heen met zoals je zelf al aangeeft een boot tocht ( met zo'n rivierboot is heel gaaf ). Het is een groot gebied en je weet anders niet waar je heen moet of wat je moet doen. Zoek dit vooraf goed uit!

Orlando zelf is ook super gaaf maar ook hier plannen wat je gaat doen. Disney World bijvoorbeeld is niet 1 park maar heel veel parken ( wij hebben alleen het Magic Kingdom gezien ). Je hebt nog veel meer parken, Epcot, Animal Kingdom, Studio's en nog wat waterparken, ze zijn allemaal een dagtaak! ( oh ja en bijna 100 dollar per stuk )

Kennedy Space Center is zeer indrukwekkend en die moet je echt doen! Je hebt daar een bustocht naar de launchplekken en de hal waar de apollo raket opgesteld "ligt". Super gave intro-show over de lancering!

Miami zijn we op de terugweg van Key West geweest en even geparkeerd op "de straat" ( lees: Ocean Blvd. ) het kostte ons drie keer opnieuw over de straat rijden, maar vervolgens hadden we voor een paar dollar een parkeerplek ( ipv tientallen dollars bij de privé parkeerplaatsen ). Pak een terrasje en je kijkt je ogen uit wat daar allemaal wel niet voorbij loopt en de auto's die er voorbij rijden! *must-do als je van auto's houdt*

Als me nog wat te binnen schiet zal ik het ook nog even typen.

[ Voor 30% gewijzigd door HammieDuDe op 30-01-2017 15:44 ]

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 10:50
Tip koop alvast via Duitsland/Engeland een 14 dagen combi kaart voor universal/bush gardens/sea world/ en een zwempark
Kost je ongeveer 300 euro maar je bespaart er wel mee en je mag zovaak als je wil in dir 14 dagen naar die parken toe. https://www.attraction-ti...rlando-6-park-flexiticket
Disneyland is niet te doen qua prijs/tijd.
Ga een dagje naar keywest (pak hotel daar inverband rijtijden) en doe als je terug rijd op key largo de glasbodem tour bij pennnekamp(wel even bellen voor plaatsen en hou het weer in de gaten alleen doen bij zon en weinig wind) http://pennekamppark.com/glassbottom-boat/
Miami route art deco rijden (zelf doen geen tour) wel de tour langs de rijkeluis huizen met de waterbus (is speciale attractie).
Spaar bonnenboekjes bij restaurants en gift shops voor goedkope tourtjes.
Bezoek idd everglades doe daar een propelorboottour.
Plan heel goed je route je hebt 2 weken maar dat is eigenlijk te kort, als je echt alles wil doen moet je rekenen op 3 weken aangezien je net elke dag iets wil doen (energie enz).
Ga ook eens naar grootte winkelcentrums en pak wat outletjes onderweg mee in Orlando zitten er veel

Tip huur een niet te dure auto als je met zen alleen/2e bent en niet veel koffers hebt en negeer de upgrade praatjes bij de balie, let ook op dat ze niet stiekem de benzine afspraak bij uitrijden aanpassen naar leeg inleveren voor bepaald bedrag dit mag je weigeren.(kan goedkoper zijn liggend aan de literprijs).

[ Voor 51% gewijzigd door franssnarf op 30-01-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
erwin26 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:21:
Ik ben wat voorzichtiger geworden met zulke dingen aangezien ik al 2x ben opgelicht in Amerika. Op internet en de reclame was super mooi, maar eenmaal bij aankomst bleek bij die 2 dingen het heel anders te zijn.
Waar was dat?

Charter fishing is heel gaaf. Op weg naar Key West kom je langs een aantal havens waar dat kan. Het is wel vrij prijzig (en de fooi komt daar nog bovenop). Met een groep van vier waren we 125 dollar p.p. kwijt voor een middag, maar dan waren we wel als enige op zo'n boot en kregen we de vis mee.

Bij de Everglades kun je ook zelf kanoën tussen de alligators. Dat is onvergetelijker dan een boottour.

Zorg voor goed muggenspul. Ik had deet mee, maar dat hielp niet overal in de Everglades. :X

Zoek wat rijke buurten uit om doorheen te rijden. Bij Orlando vond ik Winter Park wel mooi. Dat kun je ook combineren met een diner bij 4 Rivers Smokehouse; als je daar na een hoofdgerecht nog een nagerecht op kunt, ben je een echte Amerikaan :)

Zorg dat je weet hoe je de tol kunt betalen. Een paar jaar geleden kon dat alleen met kwartjes.

[ Voor 16% gewijzigd door GlowMouse op 30-01-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
GlowMouse schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:39:
[...]

Zorg voor goed muggenspul. Ik had deet mee, maar dat hielp niet overal in de Everglades. :X
Haha ja idd, gewoon even een Wallmart binnenlopen en de 99% Deet kopen, die hielp bij ons wel aardig goed ( we gingen juni/juli a.k.a. muggentijd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
HammieDuDe schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:32:
Ik weet niet precies hoe je naar Key West gaat, maar mijn ervaring was het rijden naar Key West is echt een must-do! Uiteindelijk op Key West beland te zijn viel dit toch wel erg tegen maar de tocht er naar toe is echt tof en stop vooral op een paar eilandjes om ze te bekijken en daar te genieten van het uitzicht, standen en de zee want deze zijn lang niet zo mooi op Key West zelf.

Everglades is ook een must-see, maar ga er wel gepland heen met zoals je zelf al aangeeft een boot tocht ( met zo'n rivierboot is heel gaaf ). Het is een groot gebied en je weet anders niet waar je heen moet of wat je moet doen. Zoek dit vooraf goed uit!

Orlando zelf is ook super gaaf maar ook hier plannen wat je gaat doen. Disney World bijvoorbeeld is niet 1 park maar heel veel parken ( wij hebben alleen het Magic Kingdom gezien ).

Kennedy Space Center is zeer indrukwekkend en die moet je echt doen! Je hebt daar een bustocht naar de launchplekken en de hal waar de apollo raket opgesteld "ligt". Super gave intro-show over de lancering!

Als me nog wat te binnen schiet zal ik het ook nog even typen.
Met de auto :) het lijkt me super om daar te rijden. Dat is een goeie tip om onderweg te stoppen op die kleine eilandjes. Daar zat ik zelf ook aan te denken en mogelijk daar te gaan snorkelen.

Ik ga zo'n rivierboot pakken overdag en zit na te denken voor in de nacht. Ik zit aan te twijfelen om misschien daar een paar dagen tour te pakken dat je er echt diep in gaat. Maar reviews op internet zeggen dat het pas echt waard is als je veel tijd hebt (wat ik niet heb). Momenteel heb ik op de planning staan dat ik er eigenlijk langs af rij en op die weg zitten (volgens google) heel veel bedrijven met zo'n bootje :). Nu nog zoeken welke de beste uit de bus komt haha.

Disney ga ik niet heen, ben al in Parijs paar keer geweest en ken het wel een beetje. Natuurlijk zit er wel verschil tussen park, maar het thema blijft het zelfde. Sea world staat op de planning. Misschien nog een dagje zwemmen in zo'n park en dan twijfel ik nog over paar anderen. Vooral kwa prijs/combi mogelijkheden.

Bedoel je Orlando de stad is super of de parken? Daar lees je nogal grote verschillen op internet. Ene bedoeld alleen de parken andere bedoeld parken en de stad.

KSC komt er dan ook bij:) Tof om te horen dat je zo dicht bij kan komen. En vooral van mensen die er wel eens zijn geweest of iemand kennen. Voor het gevoel stuk fijner dan hun reclame.
Tip koop alvast via Duitsland/Engeland een 14 dagen combi kaart voor universal/bush gardens/sea world/ en een zwempark
Kost je ongeveer 250 euro maar je bespaart er wel mee en je mag zovaak als je wil in dir 14 dagen naar die parken toe.
Disnyland is niet te doen qua prijs/tijd.
Ga een dagje naar keywest (pak hotel daar inverband rijtijden) en doe als je terug rijd op key largo de glasbodem tour bij pennnekamp(wel even bellen voor plaatsen en hou het weerin de gaten alleen doen bij zon en weinig wind)
Daar ga ik na kijken 250 euro voor 14 dagen voor meerdere parken is echt niet duur. 1 dag kaart voor zo'n park is al bijna meer :S Combi vond ik ook vrij duur bij de amerikaanse websites.
Disnt valt inderdaad af (ben ook al in Parijs geweest).

Key largo glasbodem tour klinkt erg leuk om te doen :). Ik had dicht in de buurt van everglades zon tour gevonden, maar deze ziet er stukken beter uit. Overnachten gaat helaas niet door tijd gebrek.
Waar was dat?

Charter fishing is heel gaaf. Op weg naar Key West kom je langs een aantal havens waar dat kan. Het is wel vrij prijzig (en de fooi komt daar nog bovenop). Met een groep van vier waren we 125 dollar p.p. kwijt voor een middag, maar dan waren we wel als enige op zo'n boot en kregen we de vis mee.

Bij de Everglades kun je ook zelf kanoën tussen de alligators. Dat is onvergetelijker dan een boottour.

Sky walk bij de Grand cannon. 2 uur rijden door woestijn gebied om vervolgens te horen dat je een tour moet doen van 6 uur om op de sky walk te mogen. Terwijl elke reclame/internet zei dat je op de skywalk kon zonder enige tour etc. En bij de western (die stenen) moest je 15-20 dollar per persoon betalen om dichterbij te komen. Echter stond je er nog ver van af. Terwijl er toen reclame werd gemaakt dat je heel dichtbij kon komen zonder enige betalingen. Sinds dien probeer ik reviews te lezen/achter halen van mensen die daadwerkelijk daar zijn geweest.

Ik ga kijken naar Charter fishing als dat iets voor mij is. Zelf ben ik niet van het vissen, maar wie weet is dat wel tof om te doen :). Weet niet hoe ik het red kwa tijd daar, maar dat kan ik nog altijd bekijken.

Dat klinkt stukken beter dan zo'n boot. Lekker met je kano er tussen. Ik ga kijken of zo'n bedrijfje op mijn route dat ook heeft.

Daarvoor zijn we goed gewaarschuwd en gaan we zeker meenemen of daar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
erwin26 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:30:
[...]

8 en 16 maart zijn er een lancering. 16 maart kan ik mogelijk nog wel mee pikken :) Eens kijken of die datum in men reis schema past.
Die lanceerdata zijn nogal flexibel. Ze worden regelmatig op het laatste moment uitgesteld omdat het weer tegen zit of een bepaalde test niet is geslaagd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
RocketKoen schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:00:
[...]

Die lanceerdata zijn nogal flexibel. Ze worden regelmatig op het laatste moment uitgesteld omdat het weer tegen zit of een bepaalde test niet is geslaagd.
Goeie tip, dan moet ik kijken als ik daar in de buurt ben of ze gaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
erwin26 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Ik ga zo'n rivierboot pakken overdag en zit na te denken voor in de nacht. Ik zit aan te twijfelen om misschien daar een paar dagen tour te pakken dat je er echt diep in gaat. Maar reviews op internet zeggen dat het pas echt waard is als je veel tijd hebt (wat ik niet heb). Momenteel heb ik op de planning staan dat ik er eigenlijk langs af rij en op die weg zitten (volgens google) heel veel bedrijven met zo'n bootje :). Nu nog zoeken welke de beste uit de bus komt haha.

Bedoel je Orlando de stad is super of de parken? Daar lees je nogal grote verschillen op internet. Ene bedoeld alleen de parken andere bedoeld parken en de stad.

[...]
Ik doelde meer op de parken, want de stad hadden we helaas heel slecht gepland en hebben we maar een beetje rondgereden en waarschijnlijk de plank flink misgeslagen qua bezienswaardigheden.

Wij waren zelf 2 weken in Florida ( met als standplaats Fort Meyers ) en vanuit daar dagtrips en meerdaagse trips gedaan. Dit was echt te kort. We hadden ook graag Miami ook nog omhoog gereden richting Daytona, maar goed...

Bij de Everglades zijn we met Everglades City Airboat Tours geweest, dat was wel heel erg gaaf. Maar goed, een kleine 45 min later stonden we weer op de kant en toen hebben we nog wat rond gereden. ( zelf alligators checken vanuit de auto 8)7 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Thanks :) Ik pak dan de stad 1 dag, aangezien bijna iedereen over de parken heeft wil ik daar liever langer blijven. Gelukkig heb ik al heel veel grote steden gezien in Amerika en is dit niet mijn eerste reis haha.

Dat vind ik vaak zonde om een vaste plek te hebben. Ik tour altijd rond in Amerika om juist zo veel mogelijke dingen te zien. Fort Meyers rij ik doorheen of langs (licht aan de tijd en drukte als ik eenmaal ben). Daytona is vanaf dat punt inderdaad ver rijden. Ik sla denk dat puntje over. Momenteel wil ik vanuit Orlando meteen naar Miami. Ik begin in Miami en ga dan naar onderen en dan richting Orlando en dan snel terug naar Miami om men boot te halen. Voor mijn gevoel is er weinig te zien boven Orlando op Daytona na.

Was 45 minuten genoeg of raad je aan om wat langer te gaan? ik zit te denken om 2-3 uur te gaan als dat mogelijk is.Wel super vet dat je ze uit de auto kon zien. Zelf hou ik echt van de natuur en wilde dieren. Dus lijkt me echt tof om ze te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
HammieDuDe schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:41:
[...]

Haha ja idd, gewoon even een Wallmart binnenlopen en de 99% Deet kopen, die hielp bij ons wel aardig goed ( we gingen juni/juli a.k.a. muggentijd )
Het percentage geeft niet de effectiviteit aan, maar hoe lang het effectief blijft.
Dus 20% beschermt een uur netzozo goed als de 99% versie, echter de eerste moet je vaker op doen.

Daarnaast is deet nu ook weer niet helemaal gezond, meer smeren dan nodig zou ik vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zelf nog het geluk gehad een spaceshuttle launch te zien,wel vanaf een stad ergens aan het water 15km er vanaf ofzo (nog steeds een geweld op die afstand,vooral de vertraging van het geluid/schokgolf), met launch data kom je niet echt in de buurt,wij zijn daarna zelf nog naar het museum geweest en omdat de launch daarvoor was kon je ook gewoon de tours doen op het terrein.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Key West zou ik persoonlijk overslaan. Ik ben er geweest en de weg er naartoe is een drama. Veel 2 baanswegen waar je niet harder dan 60mph kunt. Ik ben 2x in Florida geweest en heb de hele staat gezien, gehad en veel dingen bezocht.

Wat ik wel zou bezoeken:

Kennedy space Center (Spaceshuttle Atlantis staat er met een enorm gave voorstelling, must see!) Boek ook de tour naar het Vehicle Assembly Building
Miami
Kissimmee (kun je zelf vliegen met vliegtuigen, geweldige ervaring)
Orlando (Orlando Eye, Disney)
Blackpoint Wildlife Refuge
Daytona Beach
Everglades (moerasboten mogen niet in de Everglades zelf, ik heb een kano gehuurd en dat was ook echt een superervaring. Roggen en kroko's glijden vlak langs je. Op bepaalde punten zijn er dolfijnen)
Skyway Bridge (enorm hoge brug, bij het oprijden krijg je gewoon last van je oren)
Politie museum in Titusville. Daar kun je goed zien dat agenten als helden worden gezien. Ik vond het erg indrukwekkend. Zelfs diensthonden hebben er een memorial.

Zo zijn er nog tientallen dingen die je kunt doen en bekijken. Op elke hoek is wel iets te doen en te zien. Ik ben zelf erg van de natuurparken en musea.

Oh, en boek een lekkere auto. Ik had een Mustang Cabrio en als het lekker weer is is dat geen betere beleving dan dat!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2017 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Drie weken Florida, wat tof! Je hebt al een hoop goede suggesties gekregen, maar hier nog een aantal tips.

In het algemeen:

- Check of er leuke festivals (bijv. muziekgerelateerd, maar kan ook iets lekker Amerikaans zoals een aardbeienfestijn zijn) zijn: https://www.everfest.com/florida. Wij kwamen op onze laatste Amerikareis bij "De watermeloendagen" van een minidorpje terecht en vonden dat vrij hilarisch.
- Ga niet voor de grote ketens qua restaurants, maar kijk van tevoren (of ter plekke) of je iets leuks kan vinden op Yelp.
- Boek niet al je overnachtingen van tevoren zodat je flexibiliteit behoudt; je kan op de dag zelf vaak via www.hotwire.com dikke kortingen krijgen op hotelovernachtingen. Wel van tevoren boeken: Miami en Key West, want dat kan anders een behoorlijk duur grapje worden.
- Over overnachtingen gesproken: check van tevoren ALTIJD de reviews van het hotel dat je gaat boeken en zoek dan ook vooral even op "bugs"; ik heb twee keer bed bugs gehad in Florida en daar word je geen gelukkig mens van.

Specifieker voor Florida:

- Everglades: je kan hier inderdaad kanoën tussen de krokodillen, maar dat kan je elders in Florida ook prima (en goedkoper) doen. De Everglades zijn qua landschap niet heel boeiend, zeker vergeleken met andere Amerikaanse natuurparken. Zo'n airboat is wel echt een attractie; supertoeristisch maar leuk om een keer te doen. Als je daar dan toch bent, kan je op dezelfde dag de alligator farm zien (ben je met een uurtje wel klaar).
- Even terug naar het kanoën tussen de gators: dat kan ook in het donker (bijv: https://www.floridastatep...tent/moonlight-canoe-trip). Ik vond het vrij eng maar alle mannen in het gezelschap vonden het helemaal fantastisch.
- In Crystal River kan je zwemmen met manatees. Je kan daar in de buurt ook tuben, ook zeker een aanrader.
- Jetski huren op Key West (of elders - kan zoals alle genoemde watersporten vrijwel overal).
- Over Key West gesproken: de rit erheen is al geweldig, maar ik vond het stadje zelf ook erg leuk. Bereid je voor op rare hippies en vrijgezellenfeesten.Tip: café The Coffee Plantation wordt beheerd door Theo, een Nederlander (en dus met goed brood, toch een unicum in de States). Culturele aanrader: het Ernest Hemingway Home and Museum.
- Ook al eerder genoemd: het Kennedy Space Center. Als er een lancering is, inderdaad zeker meepakken. Meestal kan je last minute nog wel tickets krijgen, maar hou er dan wel rekening mee dat je dan ergens op een veld ver weg van de lancering staat. Eerder kopen = betere plekken, al worden de lanceringen inderdaad vaak verplaatst. Ook als je geen lancering kan zien, is de tour absoluut de moeite.
- Voor als je ook richting het space center gaat: een stukje naar het noorden ligt St Augustine, het oudste Europese stadje van de Verenigde Staten. Het Pirate & Treasure Museum is een bezoek waard, net als de oude stadsmuur.
- Mocht je richting Pensacola/Panama City gaan vanaf de westkust, is het leuk om langs Cedar Key te gaan, een oud vissersdorpje met een aardig museum state park. Sowieso is het dorpje een aanrader als je van seafood houdt.
- Orlando: ik vond Disney juist wél erg leuk. Het is inderdaad duur, maar je kan een combiticket voor meerdere Disneyparken kopen. Je kan bijvoorbeeld Magic Kingdom en Epcot (de Amerikaanse interpretatie van allerlei landen, heerlijke kitsch) op 1 dag doen. Ik vond Hollywood Studios zelf niet echt de moeite.
- Fort Lauderdale is de Monaco van Florida - leuk om dure bootjes te kijken. Verder niet veel te doen, dus eigenlijk alleen leuk op doorreis.
- Mocht je Tampa willen bezoeken: Ybor City (het historische district) is wel de moeite, vooral als er een evenement is (bijv. in het weekend).
- Voor het geval je in de buurt van Gainesville komt: zeker leuk om de campus van de universiteit te bezoeken (al heb ik daar gestudeerd, dus wellicht ben ik bevooroordeeld). Als je een sportwedstrijd kan meepakken, zeker doen. De Gators (het team van de universiteit) staat zeker met American football vaak bovenaan.
- De stranden aan de oostkust zijn niet echt de moeite; die aan de westkust natuurlijk wel.

Alvast heel veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
Misschien een beetje een half offtopic berichtje, maar ik ben 3 weken in Orlando geweest en wat je echt een keer moet gaan doen is een hamburger eten bij Five Guys :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52
RocketKoen schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:00:
[...]

Jep wij hadden het geluk dat we met de tour langs gingen er een satelliet zou worden gelanceerd. Na 2 keer uitstellen was de launch window voorbij en dus helaas niks te zien.

Maar het museum zelf is gewoon prachtig te zien. Hoe gigantisch de raketten in werkelijkheid wel niet zijn!

[ Voor 10% gewijzigd door Xepos op 30-01-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:08

Chrisjuh_15

Facta non verba

Pak inderdaad een airboat tour in The Glades mee op zo'n Gator Farm. Heel toffe ervaring! Daarnaast moet je ook gewoon een keertje bij Hooters eten, puur voor de fun! ^_^

Ik heb afgelopen zomer ook een tour gedaan door Miami Downtown en Little Havana met de omringende gebieden. Erg tof om daar rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:43
Vergeet niet dat je van Disney niet alleen Magic Kingdom hebt, maar ook Animal Kingdom en Epcot, dit zijn wel heel andere parken dan die in Parijs. Wat ik veel deed is Animal Kingdom, Epcot of Hollywood Studios overdag en dan 's avonds naar Magic Kingdom.

Vergeet daarnaast de waterparken niet, ik ben in de twee waterparken geweest van Disney; vooral Typhoon Lagoon is echt een aanrader! Wet 'n Wild is inmiddels dicht maar binnenkort opent Volcano Bay (het waterpark van Universal).
Universal Studios is, zeker als je van Harry Potter houdt een aanrader. Persoonlijk vond ik Islands of Adventure leuker.

Tickets voor de parken vind je het goedkoopst op https://www.undercovertourist.com.
RedHat schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:16:
Misschien een beetje een half offtopic berichtje, maar ik ben 3 weken in Orlando geweest en wat je echt een keer moet gaan doen is een hamburger eten bij Five Guys :9~
I second that!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
KSC is al voorbij gekomen. Maar vergeet ook niet The Astronaut Hall of Fame. Ongeveer 3 mijl voordat je het KSC visitor-complex oprijdt kom je er langs (rechts). Niet alleen als je een 'trekkie' bent, maar ook voor ander bezienswaardigheden zeker de moeite waard.

Toen ik er voor het laatst was was er nog een historische tour over Cape Canaveral waar je langs alle historische sites werd gebracht. Een van de lanceerplatformen is nog gebruikt in de film 'Armageddon'. Er hangt ook een plaquette van de filmcrew die je ook ziet in de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 08:54

Polariteit

Fietsende fotografeur

St. Augustine is wel nice, 1 van de oudste plaatsen van de VS.

Everglades is ook wel gaaf 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
Het is inmiddels meer dan 20 jaar geleden dat ik er was, maar wat ik toen heel tof vond was een Dinnershow (met westernthema). Wij hadden destijds een huis in Kissimmee gehuurd, dus die shows moeten in Orlando geweest zijn. Je had ze met allerlei thema's.

De Disney parken zijn redelijk een must. Magic Kingdom daar is veel groter dan Parijs. Epcot is heel grappig, studio's vond ik mwah. Animal kingdom bestond nog niet. ;)

Universal studios was vooral heeeeeel lang wachten en Sea world was mooi, maar zou ik persoonlijk nu overslaan ivm de orca shows.

Een sportwedstrijd bezoeken hoort er natuurlijk bij. Voor mij was dat destijds het WK94, dat is misschien nu wat lastig. :9

Have fun!

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Malfunctions schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:58:
Een sportwedstrijd bezoeken hoort er natuurlijk bij.
Ik ga in maar en heb honkbal (spring training, meerdere teams), basketballs (Miami Heats) en ijshockey (Tampa Lightnings geloof ik) op het programma staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:10:

- Ook al eerder genoemd: het Kennedy Space Center. Als er een lancering is, inderdaad zeker meepakken. Meestal kan je last minute nog wel tickets krijgen, maar hou er dan wel rekening mee dat je dan ergens op een veld ver weg van de lancering staat. Eerder kopen = betere plekken, al worden de lanceringen inderdaad vaak verplaatst. Ook als je geen lancering kan zien, is de tour absoluut de moeite.
- Voor als je ook richting het space center gaat: een stukje naar het noorden ligt St Augustine, het oudste Europese stadje van de Verenigde Staten. Het Pirate & Treasure Museum is een bezoek waard, net als de oude stadsmuur.
In 1999 met mijn ouders in Florida geweest, en bij Daytona Beach een na laatste dag dat we er waren een space shuttle de lucht in zien gaan. Wisten het niet een dat er een lancering zou zijn (~week ervoor dat ding versleept zien worden richting platform.... 8)7 ).

Wikipedia: STS-93 die heb ik live gezien _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Mocht dit toevallig uitkomen, altijd meepakken. je weet niet wat je beleef, zelfs op ~30 km afstand hemelsbreed.

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 30-01-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tortelli schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:54:
[...]
Mocht dit toevallig uitkomen, altijd meepakken. je weet niet wat je beleef, zelfs op ~30 km afstand hemelsbreed.
Heb inmiddels meerdere shuttle lanceringen mogen aanschouwen, van verschillende afstanden en het is inderdaad een must deze.
Echter de huidige lanceringen zijn toch wel iets minder spectaculair, puur vanwege het gewicht/formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

g0tanks schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:11:
QFT. Was er in 2003 en het achtereinde van een Saturn V zien is wel erg baas. En dat is maar 1 van de attracties... _/-\o_

Oh ja, ik was in de zomer in FL, qua temps niet echt aan te raden. Zelfs na een dikke onweersbui blijft de thermometer lekker op 35 graden staan, luchtvochtigheid altijd 90%+. Het is waarschijnlijk prettiger om in een kouder jaargetijde FL te bezoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door TNW op 30-01-2017 23:03 ]

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Meerdere keren in Florida geweest voor endurance races (12 uur van Sebring) en ken daardoor behoorlijk wat locals. St. Augustine, Everglades en KSC zijn al genoemd, zeer de moeite waard. Ben zelf nooit zuiderlijker dan Miami geweest, dat staat nog wel op de to do list voor de volgende keer.

Als je de local brew en het Heineken zat bent, zoek een 'Total Wine & more', veel europese bieren voor een schappelijke prijs.
Loop NOOIT per ongeluk een Golden Corral binnen! Was een beginnersfoutje.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
[/quote]
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:48:
Key West zou ik persoonlijk overslaan. Ik ben er geweest en de weg er naartoe is een drama. Veel 2 baanswegen waar je niet harder dan 60mph kunt. Ik ben 2x in Florida geweest en heb de hele staat gezien, gehad en veel dingen bezocht.

Wat ik wel zou bezoeken:

Kennedy space Center (Spaceshuttle Atlantis staat er met een enorm gave voorstelling, must see!) Boek ook de tour naar het Vehicle Assembly Building
Miami
Kissimmee (kun je zelf vliegen met vliegtuigen, geweldige ervaring)
Orlando (Orlando Eye, Disney)
Blackpoint Wildlife Refuge
Daytona Beach
Everglades (moerasboten mogen niet in de Everglades zelf, ik heb een kano gehuurd en dat was ook echt een superervaring. Roggen en kroko's glijden vlak langs je. Op bepaalde punten zijn er dolfijnen)
Skyway Bridge (enorm hoge brug, bij het oprijden krijg je gewoon last van je oren)
Politie museum in Titusville. Daar kun je goed zien dat agenten als helden worden gezien. Ik vond het erg indrukwekkend. Zelfs diensthonden hebben er een memorial.

Zo zijn er nog tientallen dingen die je kunt doen en bekijken. Op elke hoek is wel iets te doen en te zien. Ik ben zelf erg van de natuurparken en musea.

Oh, en boek een lekkere auto. Ik had een Mustang Cabrio en als het lekker weer is is dat geen betere beleving dan dat!
KSC gaat hem worden :) veel positieve reacties op nu. Vehicle Assambly building ziet er erg leuk uit :) ik ga kijken of dit in mijn schema past.
Kissimmee klinkt leuk om zelf te kunnen vliegen, helaas past dit net niet op mijn route. (of ik moet andere dingen afzeggen).
Orlando gaat hem sowieso worden :). De parken in en de stad zelf eens bekijken.
Blackpoint Wildlife Refuge, ziet er erg leuk uit en hou vooral van de natuur en dieren. Daar ga ik zeker na kijken of ik hier nog ruimte voor heb.
Daytona ligt helaas net te ver van mijn route af. Kost me al snel 2 dagen om daar eventjes heen te gaan en weer terug.
Everglades staat op men lijstje, ik twijfel nu of ik zo'n boot moet pakken of kano of gewoon beide.
Skyway Bridge is een zeer goeie tip en ga ik zeker overheen rijden.

Dat klopt er is zat te zien, helaas heb ik zelf 2 weken om in Florida te zijn dus kan niet alles zien :(.

Met auto's boeken in Amerika heb ik een rare ervaring. Ik boek een auto, maar bij aankomst krijg ik toch een heel andere auto dan die ik had geboekt. Telkens een veel betere, mooiere auto gehad dus dat was niet erg haha. Dit keer heb ik gewoon een normale autotje gekozen en ik zie wel wat ik krijg haha. Cabro is leuk, maar twijfel of dat ideaal zal zijn in maart?
Drie weken Florida, wat tof! Je hebt al een hoop goede suggesties gekregen, maar hier nog een aantal tips.

In het algemeen:

- Check of er leuke festivals (bijv. muziekgerelateerd, maar kan ook iets lekker Amerikaans zoals een aardbeienfestijn zijn) zijn: https://www.everfest.com/florida. Wij kwamen op onze laatste Amerikareis bij "De watermeloendagen" van een minidorpje terecht en vonden dat vrij hilarisch.
- Ga niet voor de grote ketens qua restaurants, maar kijk van tevoren (of ter plekke) of je iets leuks kan vinden op Yelp.
- Boek niet al je overnachtingen van tevoren zodat je flexibiliteit behoudt; je kan op de dag zelf vaak via www.hotwire.com dikke kortingen krijgen op hotelovernachtingen. Wel van tevoren boeken: Miami en Key West, want dat kan anders een behoorlijk duur grapje worden.
- Over overnachtingen gesproken: check van tevoren ALTIJD de reviews van het hotel dat je gaat boeken en zoek dan ook vooral even op "bugs"; ik heb twee keer bed bugs gehad in Florida en daar word je geen gelukkig mens van.

- Everglades: je kan hier inderdaad kanoën tussen de krokodillen, maar dat kan je elders in Florida ook prima (en goedkoper) doen. De Everglades zijn qua landschap niet heel boeiend, zeker vergeleken met andere Amerikaanse natuurparken. Zo'n airboat is wel echt een attractie; supertoeristisch maar leuk om een keer te doen. Als je daar dan toch bent, kan je op dezelfde dag de alligator farm zien (ben je met een uurtje wel klaar).
- Even terug naar het kanoën tussen de gators: dat kan ook in het donker (bijv: https://www.floridastatep...tent/moonlight-canoe-trip). Ik vond het vrij eng maar alle mannen in het gezelschap vonden het helemaal fantastisch.
- In Crystal River kan je zwemmen met manatees. Je kan daar in de buurt ook tuben, ook zeker een aanrader.
- Jetski huren op Key West (of elders - kan zoals alle genoemde watersporten vrijwel overal).
- Over Key West gesproken: de rit erheen is al geweldig, maar ik vond het stadje zelf ook erg leuk. Bereid je voor op rare hippies en vrijgezellenfeesten.Tip: café The Coffee Plantation wordt beheerd door Theo, een Nederlander (en dus met goed brood, toch een unicum in de States). Culturele aanrader: het Ernest Hemingway Home and Museum.
- Mocht je richting Pensacola/Panama City gaan vanaf de westkust, is het leuk om langs Cedar Key te gaan, een oud vissersdorpje met een aardig museum state park. Sowieso is het dorpje een aanrader als je van seafood houdt.
- Orlando: ik vond Disney juist wél erg leuk. Het is inderdaad duur, maar je kan een combiticket voor meerdere Disneyparken kopen. Je kan bijvoorbeeld Magic Kingdom en Epcot (de Amerikaanse interpretatie van allerlei landen, heerlijke kitsch) op 1 dag doen. Ik vond Hollywood Studios zelf niet echt de moeite.
- Fort Lauderdale is de Monaco van Florida - leuk om dure bootjes te kijken. Verder niet veel te doen, dus eigenlijk alleen leuk op doorreis.
- Mocht je Tampa willen bezoeken: Ybor City (het historische district) is wel de moeite, vooral als er een evenement is (bijv. in het weekend).
- Voor het geval je in de buurt van Gainesville komt: zeker leuk om de campus van de universiteit te bezoeken (al heb ik daar gestudeerd, dus wellicht ben ik bevooroordeeld). Als je een sportwedstrijd kan meepakken, zeker doen. De Gators (het team van de universiteit) staat zeker met American football vaak bovenaan.
- De stranden aan de oostkust zijn niet echt de moeite; die aan de westkust natuurlijk wel.

Festivals heb ik gecheckt. Het grootste festival te wereld is bezig in Miami. Echter heb ik besloten om daar niet heen te gaan. Een overnachting van 20 dollar werd 200 dollar. De prijzen stijging in dat weekend was niet te doen meer helaas. Van die kleine festivals/feesten zijn inderdaad leuk en ga ik eens kijken of er paar op de route liggen.

Yelp is een goeie tip nog niet gebruik in Amerika. Meestal was het dit ziet er leuk uit en lokaal hier ga ik heen haha.

Momenteel heb ik paar nachten vast gelegd en plan ik de overnachtingen daar. Zoals jij al zegt misschien wil je ergens dagje langer blijven of niet. Dat is een heel goeie tip over de bed bugs, want dat wil je dus echt niet hebben. Dan pak ik liever een duurdere hotel/motel etc.

Momenteel heb ik op de planning staan om een kano route te doen op een heel heldere rivier. Deze ga ik kosten wat het kost ook doen haha. Maar bedoel jij dat je ook ergens kan kanoen buiten everglades waar ook krokodillen zijn? De landschap twijfelde ik inderdaad ook beetje over bij de Eveglades. Ik heb het idee het is een must do, maar 1 malig dan heb je het wel gezien of je moet echt diep in de Everglades gaan. Zo'n boot of kanoen daar ga ik doen.

https://www.floridastatep...tent/moonlight-canoe-trip Deze tip _/-\o_ dit ga ik echt proberen op mijn planning te krijgen. Lijkt me zo vet om te doen. Ik had het idee om met zo'n airboot te gaan, maar dit is veel beter :O.

Ik ga zwemmen met Mantees (noem ze zeeikoeien haha). Volgens mij zelfs nog de locatie die jij benoemd. (snorkel en gopro staan al klaar).

Jetski is inderdaad leuk, als ik een vrije middagje heb dan hou ik dat in men achterhoofd.

Cafe klinkt leuk vooral, omdat het een Nederlander is. Als mijn tijd mee zit ga ik zeker eventjes langs zijn cafe. Kan ik dus nog eventjes lachen bij Keywest als er rare hippies rond lopen haha. Geeft natuurlijk wel het ideale vakantie gevoel.

De lancering hangt helaas van het weer af. Als ik in de buurt ben en ze gaan echt lanceren dan ga ik een ticket kopen :). Als dit niet lukt dan wordt het een leuke tour, want rij er sowieso 1 dag langs en tot nu toe ben ik wel 2-3 dagen in de buurt van.

St Augustine klinkt super leuk, maar helaas ligt dat ook te ver omhoog. (nadeel aan 2 weken Florida en 1 week cruiseschip).

Cedar Key ligt ook helaas te ver van mijn route. Gelukkig ben ik niet echt van seafood.

Disneyland ga ik liever niet heen. Ben al paar keer in Parijs geweest en heb het gevoel dat het veel op elkaar lijkt. Dan ga ik liever naar een andere pretpark. Seaworld staat eigenlijk vast voor mij (vooral voor de Orka show). Holleywood studios sla ik denk over. Trok mij niet echt als ik die foto's zie.

Fort Lauderdale rij ik misschien op een van de laatste dagen door heen om het eventjes te bekijken. Dat is nog een twijfel. Wel leuk om die dure dingen te zien.

Tampa is momenteel eventjes doorheen rijden en dan weer verder. Misschien dat ik nog eventjes langs ga Ybor City.

Gainesville ligt helaas te ver van mijn route af. Een echte amerikaanse sport wedstrijd is zeker leuk om mee te maken. Dat komt bij mijn volgende reis denk ik haha.

De oostkust is niet mooi? Ik dacht altijd van wel, maarja TV en internet maken alles mooier dan het is vaak. Thanks voor de tip dan ga ik liever dagje minder aan de ooskust zitten dan dagje langer aan de west kust :).

Thanks dat gaat sowieso goedkomen.
RedHat schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:16:
Five Guys staat op mijn planning :) Zijn er zat in Florida gelukkig.
Chrisjuh_15 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:21:
Pak inderdaad een airboat tour in The Glades mee op zo'n Gator Farm. Heel toffe ervaring! Daarnaast moet je ook gewoon een keertje bij Hooters eten, puur voor de fun! ^_^

Ik heb afgelopen zomer ook een tour gedaan door Miami Downtown en Little Havana met de omringende gebieden. Erg tof om daar rond te lopen.
De airboat tour of kano of beide gaat het sowieso worden :). Gator farm klinkt ook erg leuk en duurt vaak niet al te lang dus makkelijk te plannen. Hooters haha daar heb ik nog niet gegeten en ben al paar keer in Amerika geweest.

Dat is een goeie tip om Miami Downtown te bezoeken en Little Havana. Dit ga ik zeker doen heb overings 3-4 dagen voor Miami totaal staan.
Fuwor schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:25:
Vergeet niet dat je van Disney niet alleen Magic Kingdom hebt, maar ook Animal Kingdom en Epcot, dit zijn wel heel andere parken dan die in Parijs. Wat ik veel deed is Animal Kingdom, Epcot of Hollywood Studios overdag en dan 's avonds naar Magic Kingdom.

Vergeet daarnaast de waterparken niet, ik ben in de twee waterparken geweest van Disney; vooral Typhoon Lagoon is echt een aanrader! Wet 'n Wild is inmiddels dicht maar binnenkort opent Volcano Bay (het waterpark van Universal).
Universal Studios is, zeker als je van Harry Potter houdt een aanrader. Persoonlijk vond ik Islands of Adventure leuker.

Tickets voor de parken vind je het goedkoopst op https://www.undercovertourist.com.

[...]

I second that!! _/-\o_
Dat is waar er zijn ook andere parken die in Parijs niet zijn. Hollywood parken trok mij niet echt en sla ik denk toch over samen met Disney.

Als het nieuwe waterpark open is wouw ik daar zeker heen gaan. Helaas gaat deze begin zomer open en ben ik er in maart. Het waterpark van Disney ziet er zeer leuk uit! Ik ga kijken of ik een mooie combie kan vinden tussen de parken. Nadeel is dat de ene van Merk a is en de andere van Merk b.

Thanks voor de link :)
Malfunctions schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:58:
Het is inmiddels meer dan 20 jaar geleden dat ik er was, maar wat ik toen heel tof vond was een Dinnershow (met westernthema). Wij hadden destijds een huis in Kissimmee gehuurd, dus die shows moeten in Orlando geweest zijn. Je had ze met allerlei thema's.

De Disney parken zijn redelijk een must. Magic Kingdom daar is veel groter dan Parijs. Epcot is heel grappig, studio's vond ik mwah. Animal kingdom bestond nog niet. ;)

Universal studios was vooral heeeeeel lang wachten en Sea world was mooi, maar zou ik persoonlijk nu overslaan ivm de orca shows.

Een sportwedstrijd bezoeken hoort er natuurlijk bij. Voor mij was dat destijds het WK94, dat is misschien nu wat lastig. :9

Have fun!
Dinnershow zijn leuk om te doen, maar denk dat het me te prijzig gaat worden. Doe ik liever in Nederland dan. Wel leuk om te wonen in Florida lijkt mij :).

Disney wordt hem helaas niet voor mij. Voor het gevoel is het zelfde als Parijs (thema's etc). Natuurlijk is het groter en anders en heb je andere parken, maar ga dan liever naar iets wat ik totaal nog niet ken haha. Universal studios heeft inderdaad lange wachtrijen als ik het zo overal kan lezen. Dat is een nadeel, maar wie weet heb ik geluk haha. Hoezo zal je het overslaan?

WK94 is voor mij heel lastig haha. Ik kan nog wel een super bowl keertje meemaken haha.

LangTall schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:41:
Meerdere keren in Florida geweest voor endurance races (12 uur van Sebring) en ken daardoor behoorlijk wat locals. St. Augustine, Everglades en KSC zijn al genoemd, zeer de moeite waard. Ben zelf nooit zuiderlijker dan Miami geweest, dat staat nog wel op de to do list voor de volgende keer.

Als je de local brew en het Heineken zat bent, zoek een 'Total Wine & more', veel europese bieren voor een schappelijke prijs.
Loop NOOIT per ongeluk een Golden Corral binnen! Was een beginnersfoutje.
Dat is een goeie tip van Total Wine & more. Heineken komt nu al men neus uit en butlight moet ik nog proberen. Dat is nu wel iets voor mij op per ongeluk Golden Corral binnen te lopen haha.

Bedankt iedereen voor de goeie en leuke tips :D heb mijn reisschema al beetje aangepast en nog steeds bezig om het aan te passen :)

[ Voor 3% gewijzigd door erwin26 op 31-01-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 08:54

Polariteit

Fietsende fotografeur

[quoteMet auto's boeken in Amerika heb ik een rare ervaring. Ik boek een auto, maar bij aankomst krijg ik toch een heel andere auto dan die ik had geboekt. Telkens een veel betere, mooiere auto gehad dus dat was niet erg haha. Dit keer heb ik gewoon een normale autotje gekozen en ik zie wel wat ik krijg haha. Cabro is leuk, maar twijfel of dat ideaal zal zijn in maart?[/quote

Je weet dat je een auto boekt uit een bepaalde klasse en NIET een bepaalde merk/pe auto?

En jou ervaringen klinkt alsof ze die klasse niet meer op voorraad hadden...

Maart denk ik wel mooi weer zijn, wij zijn in Januari, april en september geweest.
Januari: 20grd
April: 32 grd
September 35 grd

Regen is vooral in de zomer een groot issue, de winter is het droge seizoen. Zou die cabrio dus gewoon nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
erwin26 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:21:

[...]

Maar bedoel jij dat je ook ergens kan kanoen buiten everglades waar ook krokodillen zijn?
Ik heb geen idee van de aligators-/krokodillendichtheid, maar je kunt ze op meer plekken zien. Langs de weg naar Cape Canaveral kun je er veel zien. Je moet er wel op letten, want je rijdt ze vrij makkelijk voorbij zonder ze te zien.
Seaworld staat eigenlijk vast voor mij (vooral voor de Orka show).
Dat zou juist een reden moeten zijn om er niet naar toe te gaan. Seaworld in San Diego heeft de show al geschrapt (hoewel de Orka's nog steeds in hetzelfde bassin zwemmen, dus het is meer een PR-stunt geweest).
Tampa is momenteel eventjes doorheen rijden en dan weer verder. Misschien dat ik nog eventjes langs ga Ybor City.
Bij Tampa is ook een mooi aquarium.

Had je mijn eerdere edits nog gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
GlowMouse schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:03:
[...]

Ik heb geen idee van de aligators-/krokodillendichtheid, maar je kunt ze op meer plekken zien. Langs de weg naar Cape Canaveral kun je er veel zien. Je moet er wel op letten, want je rijdt ze vrij makkelijk voorbij zonder ze te zien.

[...]

Dat zou juist een reden moeten zijn om er niet naar toe te gaan. Seaworld in San Diego heeft de show al geschrapt (hoewel de Orka's nog steeds in hetzelfde bassin zwemmen, dus het is meer een PR-stunt geweest).

[...]

Bij Tampa is ook een mooi aquarium.

Had je mijn eerdere edits nog gezien?
Als ik ze niet zie in de Everglades ga ik ze langs de weg wel zoeken/rustig rijden haha.

Dat is voor mij juist een reden om er heen te gaan, voordat de show er niet meer is. Ik snap wat je bedoeld het wordt gezien als dierenleed. En het kan goed een PR-stun zijn, maar ook zonder die stun zal ik toch al willen gaan. Voor mij is amper een andere mogelijkheid om ze nog te kunnen zien.

Ik heb je eerdere edits gezien (volgens mij op gereageerd, tenminste heb geprobeerd op iedereen te reageren). Aquarium zijn ook zeer mooi, maar zie liever in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Als Crystal Lake teveel uit de route ligt, kan je er ook voor kiezen met een kajak de manatees te bezoeken rond Fort Myers. De bedoeling was eerst met ze te gaan varen in Estero Bay, maar door de harde wind en een koudefront is de locatie meer stroomopwaarts verplaatst, waar de zeekoeien in het koelwater van een energiecentrale lagen te badderen. Vond het desondanks wel de moeite waard.

Het relatief koude weer in november was er ook de oorzaak van dat we tijdens de airboattour in de Everglades alleen maar wasbeertjes hebben gezien en de alligators alleen maar op de weg van/naar Everglades City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, de krokodillendichtheid is vrij hoog :D Wat ook betekent dat je altijd even moet checken op gators voor je in een zwembad springt, want ze vinden het nog wel eens leuk om te gaan pootjebaden (gebeurde bij ons in elk geval regelmatig). Ik heb op meerdere plekken gekanood waar krokodillen waren, met name in meertjes. Kan dus ook zeker buiten de Everglades! Die airboats heb je dan weer niet op veel plekken, dus dat is daar wel unieker.

Oostkust is niet perse minder mooi dan de westkust, maar qua stranden wel - aan de westkust vind je de witte stranden die je je waarschijnlijk voorstelt bij Florida. Ik vond zelf de westkust eigenlijk mooier, is qua cultuur ook wat meer te doen.

Trouwens, als het lukt zou ik in Key West minimaal 2-3 dagen doen; ik had toen 2 dagen gepland en ben 4 dagen gebleven omdat ik het er zo leuk vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:41
Ik heb zelf veel info gehaald van het Florida Forum voor mijn reis van afgelopen jaar.
Hier staat ook best wel veel info op en vooral veel reisverslagen als je alvast een beetje nieuwsgierig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
Everglades is zeker een aanrader, Miami vond ik zelf maar Meh..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52
De rijen in Universal waren op 19 januari erg erg kort! Meeste duurde lang omdat je gewoon door de wachtrij moest wandelen zeg maar 5 min. Alleen bij de Hulk rollercoaster en minions, dat was dan tegen de avond aan moesten we rond de 10-15 minuten wachten.

Bij onze airboat tocht van 30 min hadden we rond de 10-15 alligators gezien. Volgens de kapitein is het nu het paarseizoen bezig en zijn de mannetjes bezig om hun territorium te claimen, dus meer in het meer dan langs de oevers.

[ Voor 23% gewijzigd door Xepos op 31-01-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Dit. Ik kom jaarlijks in Florida, en dit is een van de dingen die ik ieder jaar weer probeer te doen. Dit is echt een aanrader en mag je eigenlijk niet overslaan. Manatee's zijn enorm gaaf en altijd heel nieuwsgierig naar mensen. Helaas raken er om die reden ook veel gewond door te snel varende boten :(
Magic Kingdom in Orlando is in ieder geval leuker dan die in Parijs. Het personeel geeft je (op de bekende Amerikaanse wijze) het gevoel dat je belangrijk voor ze bent en ze maken er dus iets magisch van.

En uiteraard moet je Coral Gables bezoeken en overnachten in The Biltmore. Gewoon omdat het kan. Als je de kamers prepaid (nog tot een dag vantevoren) reserveert en betaalt, dan kun je over het algemeen wel zo'n US$ 100 per nacht korting regelen.

Kennedy Space Center en Cocoa Beach (waar Jeannie vandaan komt!) kun je uiteraard combineren en de rest is in het topic wel zo'n beetje genoemd.

[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 31-01-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanibel island is ook nog wel leuk voor een dagje relaxen.

Orlando stad viel mij mee, ik had verwacht dat het niets zou zijn omdat iedereen naar de parken gaat. Maar zeer leuke uitgaansgelegenheden, leuke cafe;s.

Airboat zou ik niet weer doen viel erg tegen net als key west. Dat laatste is gewoon net als disney, extreem commercieel. Maar wel leuk om een keer te bekijken. Een hotel daar zou ik niet doen, neem een goedkoop motelletje in bijv marathon en rij in minder dan een uur naar key west.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Miami heeft een Intercoastal Waterway waarop het goed zeilen is.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
erwin26 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Als ik ze niet zie in de Everglades ga ik ze langs de weg wel zoeken/rustig rijden haha.

Dat is voor mij juist een reden om er heen te gaan, voordat de show er niet meer is. Ik snap wat je bedoeld het wordt gezien als dierenleed. En het kan goed een PR-stun zijn, maar ook zonder die stun zal ik toch al willen gaan. Voor mij is amper een andere mogelijkheid om ze nog te kunnen zien.

Ik heb je eerdere edits gezien (volgens mij op gereageerd, tenminste heb geprobeerd op iedereen te reageren). Aquarium zijn ook zeer mooi, maar zie liever in actie.
Ik zou voor je de tickets koopt de docu Blackfish eens bekijken. Wellicht dat je dan van gedachten verandert. Orka's horen niet thuis in de kleine bassins waar Seaworld ze in heeft gepropt.

Ik zou iig absoluut niet meer naar een van hun parken gaan totdat ze die beesten weer vrij hebben gelaten. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Melniek schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:16:
Als Crystal Lake teveel uit de route ligt, kan je er ook voor kiezen met een kajak de manatees te bezoeken rond Fort Myers. De bedoeling was eerst met ze te gaan varen in Estero Bay, maar door de harde wind en een koudefront is de locatie meer stroomopwaarts verplaatst, waar de zeekoeien in het koelwater van een energiecentrale lagen te badderen. Vond het desondanks wel de moeite waard.

Het relatief koude weer in november was er ook de oorzaak van dat we tijdens de airboattour in de Everglades alleen maar wasbeertjes hebben gezien en de alligators alleen maar op de weg van/naar Everglades City.
Heb sinds gisteren een VIP tour geboekt om te zwemmen met de manatees :). Goed om te horen dat het de moeite waard is ongeacht de kou/wind etc.

Dat is wel echt minder dan heb ik toch het voordeel dat ik later ga in een iets warmere periode :).
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:11:
Yes, de krokodillendichtheid is vrij hoog :D Wat ook betekent dat je altijd even moet checken op gators voor je in een zwembad springt, want ze vinden het nog wel eens leuk om te gaan pootjebaden (gebeurde bij ons in elk geval regelmatig). Ik heb op meerdere plekken gekanood waar krokodillen waren, met name in meertjes. Kan dus ook zeker buiten de Everglades! Die airboats heb je dan weer niet op veel plekken, dus dat is daar wel unieker.

Oostkust is niet perse minder mooi dan de westkust, maar qua stranden wel - aan de westkust vind je de witte stranden die je je waarschijnlijk voorstelt bij Florida. Ik vond zelf de westkust eigenlijk mooier, is qua cultuur ook wat meer te doen.

Trouwens, als het lukt zou ik in Key West minimaal 2-3 dagen doen; ik had toen 2 dagen gepland en ben 4 dagen gebleven omdat ik het er zo leuk vond.
Dat is een zeer goeie tip, want ik ben gewend gewoon er in te springen zonder na te denken. Dat is wel goed om te horen dat mogelijkheden te zijn om tussen de krokodillen te kanonen. Ik ga zeker kanonen weet nog niet of er krokodillen zitten, maar daar ga ik wel opzoek naar.

Goed om te horen dat er eigenlijk alleen het strand echt verschilt tussen beide kanten. De witte stranden zien er inderdaad zeer mooi uit en dat laten ze het vaakst zien. Oostkust is denk ook meer commercial geworden. Ben benieuwd naar de witte stranden.
Carthrax schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:45:
Ik heb zelf veel info gehaald van het Florida Forum voor mijn reis van afgelopen jaar.
Hier staat ook best wel veel info op en vooral veel reisverslagen als je alvast een beetje nieuwsgierig bent.
Thanks ga ik eventjes rond neuzen :)
Malfunctions schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:27:
[...]

Ik zou voor je de tickets koopt de docu Blackfish eens bekijken. Wellicht dat je dan van gedachten verandert. Orka's horen niet thuis in de kleine bassins waar Seaworld ze in heeft gepropt.

Ik zou iig absoluut niet meer naar een van hun parken gaan totdat ze die beesten weer vrij hebben gelaten. :N
Documentaire heb ik gezien, maar twijfel aan documentaires erover in het algemeen. Er zijn ook andere documentaires over sea world en die beweren weer dat het groot genoeg is voor de orka's en genoeg te doen is. Ik weet niet wat ik moet geloven. Eentje zegt te klein de andere zegt groot genoeg. Zolang er voor mij geen duidelijk bewijs is ga ik er heen. (klinkt misschien hard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie wat te besteden heeft als het om fijne hand gerolde top sigaren gaat:

Afbeeldingslocatie: https://islandsmokeshop.com/mm5/graphics/00000001/outside.jpg

Island Smoke Shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
erwin26 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:53:
Documentaire heb ik gezien, maar twijfel aan documentaires erover in het algemeen. Er zijn ook andere documentaires over sea world en die beweren weer dat het groot genoeg is voor de orka's en genoeg te doen is. Ik weet niet wat ik moet geloven. Eentje zegt te klein de andere zegt groot genoeg. Zolang er voor mij geen duidelijk bewijs is ga ik er heen. (klinkt misschien hard)
Ik hoor graag van je welke documentaires dat zijn. Ik vond Blackfish echt eye-opening voor wat betreft het gedrag van die beesten. Dat die bassins te klein zijn snapte ik zo ook wel.

Ben ook benieuwd wat voor een hard bewijs je zou denken te kunnen verwachten. Alles vanuit SeaWorld is natuurlijk gekleurd, hetzelfde geldt voor alles wat door tegenstanders gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Iedereen bedankt voor de reacties :) De reis is bijna volledig gepland op een klein dingetje na. What to do in Orlando? Heb nog 1 dag over waar ik nog niks voor heb gepland en dan ben ik in Orlando. Ik ga al naar de parken. Een zwempark lijkt me zeer leuk om te bezoeken echter is de nieuwe nog niet open en blijft alleen Disney over. Disney zwempark de moeite waard of toch iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

erwin26 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:53:
Niet hard, gewoon 'n stukje eigenbelang. Jij wil orca's zien, en sluit je ogen voor 't simpele feit dat ze in duizenden kilometers vrij water horen te zwemmen, veel ouder worden in de vrije natuur en veel ongezonder zijn in gevangenschap (kijk maar naar het gebit of de vin). Dat mag hoor. Cognitieve dissonantie wordt dat genoemd ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
Hoi' ik heb zelf een rondrit van ongeveer een maand gemaakt door Florida. Ik heb ook een online dagboek bijgehouden. Zal het straks even opsnorren. Voor mij enkele must sees : Kennedy Space Center, everglades, Key west, Seaworld, als je niet naar Disney wil ga dan naar universal. Zeker de moeite waard met name het Harry Potter gedeelte. Boek een leuke airboat Tour maar er is een hele gave fiets route in de everglades met een geweldig uitzicht punt.. Ik heb daar letterlijk op een paar meter van een aligator gestaan. ( heb de pics to prove it ). Ga 'suppen' in Key west. ( geboekt bij lazy Dog adventures). Kan zo nog wel uren doorgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Ik kom zelf geregeld in Florida en heb ook een website voor wat je een beetje kan doen in de omgeving van Orlando (meeste wel toeristisch): Klikkerdeklik

Ben ook nog geen week geleden teruggekomen. Altijd heerlijk weer in februari, 29 graden gezien en ook 's avonds een keer 22 graden. :o

Key West, Miami, Naples, Tampa, KSC, Tallahassee, St. Augustine... ik heb het allemaal wel gezien (soms een paar keer). Zwemmen met zeekoeien is leuk, maar als je dat in Crystal River doet, is het water ondanks de naam vrij troebel en zie je ze laat. Mazzel als ze in de Three Sister Spring zitten, daar is het water wel kraakhelder.

Bij KSC ben ik al wat jaartjes niet meer geweest, wel toen er nog een Spaceshuttle op LC 39B stond en dan stond je er nog wel een paar honderd meter af (zo niet een kilometer). Vanuit Orlando nog vorig jaar wel een raketlancering gezien, Zelfs op 75km afstand oid nog goed te zien, erg gaaf zelfs op die afstand.

Pretparken in Orlando in maart kan ik je ten zeerste AFRADEN vanwege de hele maand Spring Break. Ben er vorig jaar ook van genezen, we gingen in maart naar Universal, het was PROPvol; eigen YouTube-filmpje, maar wil je echt gaan, check dan de crowd calendar van Undercover Tourist; https://www.undercovertourist.com/orlando/crowd-calendar/
Er stonden rijden van dik 2 uur, soms 2.5u voor een attractie die 1 minuut duurde. Als zo'n park nou niets kostte was dat niet zo erg. Ik heb 300 dollar weggesmeten om met z'n 2tjes twee Universal parken te doen.

Maar qua temperatuur en weer zit je in maart prima. Lage luchtvochtigheid vergeleken met de zomer en dus prima temperaturen over het algemeen. Als je nog naar Daytona wilt gaan, check wel even wanneer de Bike Week is (die is in maart), als je dat leuk vind, zeker kijken, anders zou ik dat misschien een beetje vermijden, want ook daar is het dan erg druk. :+

Heb je Discovery Cove bij Orlando al in je planning? Dat is erg leuk om te doen en dan kan je eventueel ook met dolfijnen zwemmen. Al kan dat op meerdere plekken. Op weg naar Key West kan dat bijv. op Islamorada bij Theater of the Sea. Discovery Cove heeft een bezoekerslimiet, dus regel toegang vooraf online. Volgens mij krijg je dan ook gratis toegang tot Sea World (of ze moeten het hebben aangepast).
Het kost wat, maar het is een leuke dag en al het eten en drinken zijn inclusief. Enige wat exclusief is, is het zwemmen met dolfijnen. de 'Grand Reef' is echter wat klein, maar de grotere roggen (naast de kleintjes) die langs je zwemmen zijn wel weer spectaculair. :) Hier nog een filmpje van Discovery Cove.

Wat betreft de waterparken vna Disney; Typhoon Lagoon is in onderhoud t/m 11 maart, Blizzard Beach vond ik zo-zo. De Lazy River bij Typhoon Lagoon is relaxter en die wavepool is vrij heftig voor die golven. Tenminste, Disney is lief voor de kindjes enzo, maar dat golfslagbad niet.

[ Voor 4% gewijzigd door JK op 15-02-2017 19:06 . Reden: toevoeging Disney zwemparken ]

• erwin26
Ardana schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:38:
[...]

Niet hard, gewoon 'n stukje eigenbelang. Jij wil orca's zien, en sluit je ogen voor 't simpele feit dat ze in duizenden kilometers vrij water horen te zwemmen, veel ouder worden in de vrije natuur en veel ongezonder zijn in gevangenschap (kijk maar naar het gebit of de vin). Dat mag hoor. Cognitieve dissonantie wordt dat genoemd ;)
Dat klopt, maar als je zo overal bij denkt dan kom je niet ver in je leven. Meeste mensen vinden het zielig voor die Orka's maar ondertussen stappen ze gewoon een dierentuin in. Zelfde verhaal zegmaar. Natuurlijk is het zielig voor die beesten. Alleen mijn keuze is toch om te gaan.
triple__vince schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:04:
Hoi' ik heb zelf een rondrit van ongeveer een maand gemaakt door Florida. Ik heb ook een online dagboek bijgehouden. Zal het straks even opsnorren. Voor mij enkele must sees : Kennedy Space Center, everglades, Key west, Seaworld, als je niet naar Disney wil ga dan naar universal. Zeker de moeite waard met name het Harry Potter gedeelte. Boek een leuke airboat Tour maar er is een hele gave fiets route in de everglades met een geweldig uitzicht punt.. Ik heb daar letterlijk op een paar meter van een aligator gestaan. ( heb de pics to prove it ). Ga 'suppen' in Key west. ( geboekt bij lazy Dog adventures). Kan zo nog wel uren doorgaan...
Online dagboek bijhouden van zo'n reis is volgens mij best leuk om te doen! Die dingen die jij opnoemt ga ik allemaal doen :) Ik ga me best doen voor een leuke airboat tour haha ik ga sowieso daar een airboat tour doen :). Dat klinkt ook wel leuk tussen de everglades kunnen fietsen vooral als je dan van die beesten tegen komt. Suppen is leuk om te doen, vooral als je door een mooie natuur/water heen gaat! Ik ga daar na kijken of dat misschien mogelijk is om dat te doen. Ben je toevallig naar de grootste MacDonalds ter wereld geweest in Orlando?
JK schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:04:
Ik kom zelf geregeld in Florida en heb ook een website voor wat je een beetje kan doen in de omgeving van Orlando (meeste wel toeristisch): Klikkerdeklik

Ben ook nog geen week geleden teruggekomen. Altijd heerlijk weer in februari, 29 graden gezien en ook 's avonds een keer 22 graden. :o

Key West, Miami, Naples, Tampa, KSC, Tallahassee, St. Augustine... ik heb het allemaal wel gezien (soms een paar keer). Zwemmen met zeekoeien is leuk, maar als je dat in Crystal River doet, is het water ondanks de naam vrij troebel en zie je ze laat. Mazzel als ze in de Three Sister Spring zitten, daar is het water wel kraakhelder.

Bij KSC ben ik al wat jaartjes niet meer geweest, wel toen er nog een Spaceshuttle op LC 39B stond en dan stond je er nog wel een paar honderd meter af (zo niet een kilometer). Vanuit Orlando nog vorig jaar wel een raketlancering gezien, Zelfs op 75km afstand oid nog goed te zien, erg gaaf zelfs op die afstand.

Pretparken in Orlando in maart kan ik je ten zeerste AFRADEN vanwege de hele maand Spring Break. Ben er vorig jaar ook van genezen, we gingen in maart naar Universal, het was PROPvol; eigen YouTube-filmpje, maar wil je echt gaan, check dan de crowd calendar van Undercover Tourist; https://www.undercovertourist.com/orlando/crowd-calendar/
Er stonden rijden van dik 2 uur, soms 2.5u voor een attractie die 1 minuut duurde. Als zo'n park nou niets kostte was dat niet zo erg. Ik heb 300 dollar weggesmeten om met z'n 2tjes twee Universal parken te doen.

Maar qua temperatuur en weer zit je in maart prima. Lage luchtvochtigheid vergeleken met de zomer en dus prima temperaturen over het algemeen. Als je nog naar Daytona wilt gaan, check wel even wanneer de Bike Week is (die is in maart), als je dat leuk vind, zeker kijken, anders zou ik dat misschien een beetje vermijden, want ook daar is het dan erg druk. :+

Heb je Discovery Cove bij Orlando al in je planning? Dat is erg leuk om te doen en dan kan je eventueel ook met dolfijnen zwemmen. Al kan dat op meerdere plekken. Op weg naar Key West kan dat bijv. op Islamorada bij Theater of the Sea. Discovery Cove heeft een bezoekerslimiet, dus regel toegang vooraf online. Volgens mij krijg je dan ook gratis toegang tot Sea World (of ze moeten het hebben aangepast).
Het kost wat, maar het is een leuke dag en al het eten en drinken zijn inclusief. Enige wat exclusief is, is het zwemmen met dolfijnen. de 'Grand Reef' is echter wat klein, maar de grotere roggen (naast de kleintjes) die langs je zwemmen zijn wel weer spectaculair. :) Hier nog een filmpje van Discovery Cove.

Wat betreft de waterparken vna Disney; Typhoon Lagoon is in onderhoud t/m 11 maart, Blizzard Beach vond ik zo-zo. De Lazy River bij Typhoon Lagoon is relaxter en die wavepool is vrij heftig voor die golven. Tenminste, Disney is lief voor de kindjes enzo, maar dat golfslagbad niet.
Ik ga gelijk kijken naar je website :).

29 graden ppff ik keek nu wel al rond van hoe warm is het daar en dan zag ik wel 25-30 voorbij komen. Maar dacht soms hhmm is wel warm voor winter? Maar goed om te horen dat het al zo goed weer is nu :D.

Voor zeekoeien heb ik een VIP tour geboekt bij een lokale bewoner. Deze man neemt mij mee naar een gebied waar bijna niemand komt en veel zeekoeien in helder water bevind. Tenminste dat beweert hij en als ik zijn filmpjes zie op YouTube geloof ik het:). http://www.snorkelwithmanatees.com/index.html

Goed om te horen dat je van verre afstand nog een lancering kan zien. Ik weet niet zeker of ik er 1 mee kan pikken. Als ik in de buurt bent en er gaat eentje de ruimte in dan wil ik er wel dichtbij zijn. indien dat neit gaat lekker van een afstandje kijken.

Ik ga dat toch eventjes bekijken over die drukte. Ik hoopte natuurlijk op bijna niks, maar als dat wel zo is dan damm... Ja 2,5 uur in de rij dan kun je 4-5 dingen doen voor 300 euro.. Nee dat is dan wel te duur.

Goed om te horen dat ik goed zit met de temperatuur. Dat is wel een van de redenen geweest om in Maart te gaan. Ik ga naar Daytona beach en mij lijkt het leuk om het te zien. Helaas ga ik het missen, want als i kdaar ben zijn hun al weg haha. Wel maak ik de grootste straat feest te wereld mee en zit te twijfelen of ik naar het grootste festival te wereld moet gaan.

Nee die heb ik niet op mijn planning. Mij lijkt het leuk om met die dieren te zwemmen en andere dieren waren volgens mij ook mogelijk. Misschien kan ik deze planning in de dag dat ik nog niks heb staan. Dat is een goeie tip als ik gratis toegang krijg to Sea world dan is het een makkelijke keuze. Wil graag na Sea world toe. Klinkt goed all in en zwemmen met dolfijnen kan des noods ook nog in Europa als de prijs te hoog wordt. Met roggen ga ik al zwemmen. Ik ga 1 week met de cruiseschip mee en heb een tour geboekt op een eiland waar we aanmeren. Daar ga ik zwemmen met "wilde" roggen.

Dat waterpark ziet er leuk uit en had ik ook in mijn gedachten. Hun andere park van Disney leek mij zo niet echt bepaald leuk. Helaas is het nieuwe park nog niet open :( (niet van disney hoor). haha je zal wel denken dat Disney dat is, maar soms toch niet :P

Edit: Welke camera ('s) heb je gebruikt? Echt mooi beeld ook onderwater!

Edit 2:

Wet 'n Wild Orlando

Universal's Wet 'n Wild is een waterpark bij de kruising van International Drive en Universal Blvd en heeft ongeveer 14 attracties, waarbij je bij sommige zelfs met meerdere mensen tegelijk van de glijbaan af kunt. De nieuwste attractie heet Brain Wash™: "A clean brain is a happy brain. Take a mind-altering trip on this four-person tube ride with a 17,5 meter vertical drop into a dark, swirling, domed funnel. It’ll leave your brain sparkling clean and ready for more."

Kluisjes en handdoeken kunnen worden gehuurd in dit waterpark. Wet 'n Wild werkt ook met de ExpressPass, waarbij je legaal kan 'voordringen' in de wachtrijen. Vergelijkbaar met de FastPass van Disney. Wet 'n Wild is het hele jaar geopend.

Wet 'n Wild sluit permanent op 31 december 2016 i.v.m. de opening van waterpark Volcano Bay in 2017.

Effe van je site afgehaald :P Dat waterpark leek me zo leuk he, helaas is die dicht :( Vooral na het lezen van dit ppff. Volcano Bay is nog niet open als ik er ben. Anders ging ik daar echt heen.

[ Voor 6% gewijzigd door erwin26 op 16-02-2017 11:42 ]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

erwin26 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:27:
[...]
Dat klopt, maar als je zo overal bij denkt dan kom je niet ver in je leven. Meeste mensen vinden het zielig voor die Orka's maar ondertussen stappen ze gewoon een dierentuin in. Zelfde verhaal zegmaar. Natuurlijk is het zielig voor die beesten. Alleen mijn keuze is toch om te gaan.
Klopt, maar als je zo redeneert, hoef je nooit iets te veranderen of aan te pakken. Laat die inbreker maar lopen, want er zijn veel grotere diefstallen. Ik kan best kilo-knallers kopen, want de angora-konijntjes in China worden nog veel slechter behandeld.

Zo werkt het natuurlijk niet: je kan, en mag voor jezelf beslissing dat dit iets is wat je wil, maar ga je dan niet verschuilen achter "er zijn nog veel ergere dingen" of "andere zaken zijn ook zielig". Dat vind ik gewoon niet netjes. En natuurlijk hoef je je niks van mijn mening aan te trekken ;)

Overigens wens ik je uiteraard wél een hele fijne vakantie, ongeacht of je nou naar Seaworld gaat of niet :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• erwin26
Ardana schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:04:
[...]

Klopt, maar als je zo redeneert, hoef je nooit iets te veranderen of aan te pakken. Laat die inbreker maar lopen, want er zijn veel grotere diefstallen. Ik kan best kilo-knallers kopen, want de angora-konijntjes in China worden nog veel slechter behandeld.

Zo werkt het natuurlijk niet: je kan, en mag voor jezelf beslissing dat dit iets is wat je wil, maar ga je dan niet verschuilen achter "er zijn nog veel ergere dingen" of "andere zaken zijn ook zielig". Dat vind ik gewoon niet netjes. En natuurlijk hoef je je niks van mijn mening aan te trekken ;)

Overigens wens ik je uiteraard wél een hele fijne vakantie, ongeacht of je nou naar Seaworld gaat of niet :)
Dat klopt zo kun je ook niet overal bij denken. Gelukkig denk ik ook niet zo over alles hoor. Want zoals ik al eerder gaf ik vind het natuurlijk wel zielig voor die dieren.

Daar heb je gelijk in dat had ik ook niet zo moeten doen. Het is mijn mening of iemand het nu leuk vind of niet. Ik ga er heen en meer moet het eigenlijk niet zijn. Bij deze dan haha.

Dankje gaat goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

erwin26 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:27:
[...]
Ik ga gelijk kijken naar je website :).

29 graden ppff ik keek nu wel al rond van hoe warm is het daar en dan zag ik wel 25-30 voorbij komen. Maar dacht soms hhmm is wel warm voor winter? Maar goed om te horen dat het al zo goed weer is nu :D.
De 29 is misschien een uitschieter, maar 26 graden zeker wel. Maar het kan ook koeler hoor, ligt ook aan depressies rondom de staat. Maar het is goed toeven daar in Florida in de winter, vandaar dat ook al die oudjes (snowbirds) daar zitten als het in de rest van Amerika koud is.
Voor zeekoeien heb ik een VIP tour geboekt bij een lokale bewoner. Deze man neemt mij mee naar een gebied waar bijna niemand komt en veel zeekoeien in helder water bevind. Tenminste dat beweert hij en als ik zijn filmpjes zie op YouTube geloof ik het:). http://www.snorkelwithmanatees.com/index.html
Waar bijna niemnad komt.. jaja, in 2017 geloof ik daar niet meer zo in. :+
Homosassa heeft volgens mij wel een mooie spring en ik zie ook dat ie naar Crystal River gaat.
Ik vond in.. april geloof ik dat we gingen, de crystal river ietwat bruinig en ik zag de manatees dan ook pas ongeveer op een meter, misschien anderhalve meter afstand. Was de eerste keer ff schrikken, maar die beesten doen niets. Homosassa niet geweest, maar dat ligt er net onder. Ik heb wit klittenband in mijn zwembroek zitten (naast touwtjes om de boel dicht te knopen) en weet wel dat door die Crystal River dat een bruinige kleur bleef houden ondanks de wasmachine.. en dan heb je nog een wetsuit aan! :) Wel een leuke ervaring, maar snorkelen in helder water is sowieso erg gaaf. Was voor mij zelfs de eerste keer snorkelen in mijn leven. Had ik eerder moeten doen. :9
Goed om te horen dat je van verre afstand nog een lancering kan zien. Ik weet niet zeker of ik er 1 mee kan pikken. Als ik in de buurt bent en er gaat eentje de ruimte in dan wil ik er wel dichtbij zijn. indien dat neit gaat lekker van een afstandje kijken.
Lanceringen kunnen op het laatste moment worden afgeblazen vanwege het weer. Op http://spacecoastlaunches.com/blog/launch-list/ kan je een lijstje vinden. Misschien kan je de Atlas V nog meepakken op 19 maart. Ik meende dat wat ik had gezien vanuit Kissimmee, ook een Atlas V was. Je kna 'm zien, maar niet horen oid. Maar als je dus in de 'buurt' wilt kijken, ga tijdig, want het zal behoorlijk druk zijn.
Ik ga dat toch eventjes bekijken over die drukte. Ik hoopte natuurlijk op bijna niks, maar als dat wel zo is dan damm... Ja 2,5 uur in de rij dan kun je 4-5 dingen doen voor 300 euro.. Nee dat is dan wel te duur.
Check de crowdcalender die ik je gaf, of een andere, maar gebruik 'm ALTIJD als je naar Florida gaat mbt pretparken. Ik vond het zonde vna het geld, je kon over de hoofden lopen en we hebben weinig attracties gedaan. Sowieso bij Disney is het al helemaal niet waard om lang in de rij te staan. Ik ben geen Disney-fan en snap dan ook niet waarom mensen bijv. een uur voor 'It's a small world' in de rij staan. Disney parken zijn een beetje voor kinderen en mensen die niets durven. Mensen die meer willen gaan naar Universal of Busch Gardens (Tampa). Sheikra in Busch Gardens is gaaf.. en ik moet nog even de moed verzamelen om in Falcon's Fury te stappen. Ben niet zo van in een stoel zitten en voorover te hangen, je moet dan vertrouwen op de beugel. O-)
Nee die heb ik niet op mijn planning. Mij lijkt het leuk om met die dieren te zwemmen en andere dieren waren volgens mij ook mogelijk. Misschien kan ik deze planning in de dag dat ik nog niks heb staan. Dat is een goeie tip als ik gratis toegang krijg to Sea world dan is het een makkelijke keuze. Wil graag na Sea world toe. Klinkt goed all in en zwemmen met dolfijnen kan des noods ook nog in Europa als de prijs te hoog wordt. Met roggen ga ik al zwemmen. Ik ga 1 week met de cruiseschip mee en heb een tour geboekt op een eiland waar we aanmeren. Daar ga ik zwemmen met "wilde" roggen.
Discovery Cove standaard is ZONDER zwemmen met dolfijnen, dat moet je er bij boeken. Wij deden dat niet, al eens in Mexico gedaan. Die dolfijn ging lekker schijten terwijl ie voorbij zwom en ik en een paar anderen in het water lagen. :o Dan wil je wel aan de kant zwemmen. The Grand Reef is wel gewoon te betreden met je standaard entree, dus tussen roggen en vissen snorkelen kan gewoon. Wel koud water!

Maar goed, Discovery Cove is leuk en je kan dan gratis naar Sea World. Tilikum is overigens dood, dus ik weet niet in hoeverre die orca shows nog door gaan. Toen wij er waren, mochten de trainers ook nog het water in, ben er daarna nog wel eens geweest, maar niet meer naar die show. Ben zelf niet heel erg van de pretparken, vind ze te duur en ik haat wachten. Maar heb ze in Florida wel gezien, op Legoland en de Holy Land Experience na. ;)

Met wilde roggen mag je wel oppassen voor die staartjes.
Zwemmen met dolfijnen en alle andere beesten is een beetje overrated, het is wel geinig, maar ze vragen veel geld, je mag vaak geen eigen foto's maken en die beesten moeten hun kunstjes doen. Hoewel toen ik in Mexico met manatees ging zwemmen, lieten ze die beesten wel met rust als ze geen zin hadden.
Dat waterpark ziet er leuk uit en had ik ook in mijn gedachten. Hun andere park van Disney leek mij zo niet echt bepaald leuk. Helaas is het nieuwe park nog niet open :( (niet van disney hoor). haha je zal wel denken dat Disney dat is, maar soms toch niet :P

Edit: Welke camera ('s) heb je gebruikt? Echt mooi beeld ook onderwater!

Wet 'n Wild sluit permanent op 31 december 2016 i.v.m. de opening van waterpark Volcano Bay in 2017.

Effe van je site afgehaald :P Dat waterpark leek me zo leuk he, helaas is die dicht :( Vooral na het lezen van dit ppff. Volcano Bay is nog niet open als ik er ben. Anders ging ik daar echt heen.
Blizzard Beach vond ik niet leuk, hoewel die hoge glijbaan wel geinig is, maar ook weer wachtrijden bij die glijbaan. Volcano Bay gaat dacht ik rond mei of juni open. Vanaf de I4 zie je de vulkaan goed, zit nog wel in de steigers, maar we gaan nu toch wel richting de eindfase. Dat je 'm vanaf de I4 goed kan zien, zal ook wel extra bezoekers trekken.

Dat videootje van Discovery Cove heb ik gemaakt met een GoPro Hero van 2015. Dat budgetmodelletje met vaste batterij, geen display er op. Was 120 euro toen. Geen geld voor de kwaliteit en waterdicht. Heb 'm alweer verkocht, heb nu een GoPro 4 Silver en nog een andere actioncam. Die ander gaat op de motor, de GoPro 4 gebruik ik soms op de motor, maar vaker neem ik 'm nog mee op vakantie bij wateractiviteiten. Verder met andere filmpjes vaak een point 'n shoot camera van Sony, ik wil zo licht mogelijk reizen, dus de systeemcamera met extra lens voor foto's en video met aanpasbare scherptediepte, externe microfoon met deadcat etc. gaat niet mee. Het moet in mijn broekzak passen, zodat ik het er direct uit kan trekken als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
JK schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:14:
[...]

De 29 is misschien een uitschieter, maar 26 graden zeker wel. Maar het kan ook koeler hoor, ligt ook aan depressies rondom de staat. Maar het is goed toeven daar in Florida in de winter, vandaar dat ook al die oudjes (snowbirds) daar zitten als het in de rest van Amerika koud is.

[...]

Waar bijna niemnad komt.. jaja, in 2017 geloof ik daar niet meer zo in. :+
Homosassa heeft volgens mij wel een mooie spring en ik zie ook dat ie naar Crystal River gaat.
Ik vond in.. april geloof ik dat we gingen, de crystal river ietwat bruinig en ik zag de manatees dan ook pas ongeveer op een meter, misschien anderhalve meter afstand. Was de eerste keer ff schrikken, maar die beesten doen niets. Homosassa niet geweest, maar dat ligt er net onder. Ik heb wit klittenband in mijn zwembroek zitten (naast touwtjes om de boel dicht te knopen) en weet wel dat door die Crystal River dat een bruinige kleur bleef houden ondanks de wasmachine.. en dan heb je nog een wetsuit aan! :) Wel een leuke ervaring, maar snorkelen in helder water is sowieso erg gaaf. Was voor mij zelfs de eerste keer snorkelen in mijn leven. Had ik eerder moeten doen. :9

[...]

Lanceringen kunnen op het laatste moment worden afgeblazen vanwege het weer. Op http://spacecoastlaunches.com/blog/launch-list/ kan je een lijstje vinden. Misschien kan je de Atlas V nog meepakken op 19 maart. Ik meende dat wat ik had gezien vanuit Kissimmee, ook een Atlas V was. Je kna 'm zien, maar niet horen oid. Maar als je dus in de 'buurt' wilt kijken, ga tijdig, want het zal behoorlijk druk zijn.

[...]

Check de crowdcalender die ik je gaf, of een andere, maar gebruik 'm ALTIJD als je naar Florida gaat mbt pretparken. Ik vond het zonde vna het geld, je kon over de hoofden lopen en we hebben weinig attracties gedaan. Sowieso bij Disney is het al helemaal niet waard om lang in de rij te staan. Ik ben geen Disney-fan en snap dan ook niet waarom mensen bijv. een uur voor 'It's a small world' in de rij staan. Disney parken zijn een beetje voor kinderen en mensen die niets durven. Mensen die meer willen gaan naar Universal of Busch Gardens (Tampa). Sheikra in Busch Gardens is gaaf.. en ik moet nog even de moed verzamelen om in Falcon's Fury te stappen. Ben niet zo van in een stoel zitten en voorover te hangen, je moet dan vertrouwen op de beugel. O-)

[...]

Discovery Cove standaard is ZONDER zwemmen met dolfijnen, dat moet je er bij boeken. Wij deden dat niet, al eens in Mexico gedaan. Die dolfijn ging lekker schijten terwijl ie voorbij zwom en ik en een paar anderen in het water lagen. :o Dan wil je wel aan de kant zwemmen. The Grand Reef is wel gewoon te betreden met je standaard entree, dus tussen roggen en vissen snorkelen kan gewoon. Wel koud water!

Maar goed, Discovery Cove is leuk en je kan dan gratis naar Sea World. Tilikum is overigens dood, dus ik weet niet in hoeverre die orca shows nog door gaan. Toen wij er waren, mochten de trainers ook nog het water in, ben er daarna nog wel eens geweest, maar niet meer naar die show. Ben zelf niet heel erg van de pretparken, vind ze te duur en ik haat wachten. Maar heb ze in Florida wel gezien, op Legoland en de Holy Land Experience na. ;)

Met wilde roggen mag je wel oppassen voor die staartjes.
Zwemmen met dolfijnen en alle andere beesten is een beetje overrated, het is wel geinig, maar ze vragen veel geld, je mag vaak geen eigen foto's maken en die beesten moeten hun kunstjes doen. Hoewel toen ik in Mexico met manatees ging zwemmen, lieten ze die beesten wel met rust als ze geen zin hadden.

[...]

Blizzard Beach vond ik niet leuk, hoewel die hoge glijbaan wel geinig is, maar ook weer wachtrijden bij die glijbaan. Volcano Bay gaat dacht ik rond mei of juni open. Vanaf de I4 zie je de vulkaan goed, zit nog wel in de steigers, maar we gaan nu toch wel richting de eindfase. Dat je 'm vanaf de I4 goed kan zien, zal ook wel extra bezoekers trekken.

Dat videootje van Discovery Cove heb ik gemaakt met een GoPro Hero van 2015. Dat budgetmodelletje met vaste batterij, geen display er op. Was 120 euro toen. Geen geld voor de kwaliteit en waterdicht. Heb 'm alweer verkocht, heb nu een GoPro 4 Silver en nog een andere actioncam. Die ander gaat op de motor, de GoPro 4 gebruik ik soms op de motor, maar vaker neem ik 'm nog mee op vakantie bij wateractiviteiten. Verder met andere filmpjes vaak een point 'n shoot camera van Sony, ik wil zo licht mogelijk reizen, dus de systeemcamera met extra lens voor foto's en video met aanpasbare scherptediepte, externe microfoon met deadcat etc. gaat niet mee. Het moet in mijn broekzak passen, zodat ik het er direct uit kan trekken als het nodig is.
26 graden is ook zeker goed :) 29 graden als uitschieter geen probleem haha. Laten we hopen dat het lekker 26 graden is en niet koeler. Wil wel beetje zomer gevoel hebben zoals die oudjes :P.

Dat is waar ik kan het pas geloven als ik daar ben haha. Zal het wel leuk vinden als er bijna niemand is :). Dat is wel minder dat de Crystal River beetje troepel is en pas laat ziet. nee gelukkig doen ze niks haha anders schrik je helemaal kapot. Laten we hopen dat die nu naar Homosasa gaat en daar minder troebel is. Dat heb ik ook bij mijn zwembroek dus ik bereid me al voor op een bruine kleur daar haha. Gelukkig is het een oude en gooi ik hem denk toch na de reis weg. Toevallig dit wordt ook voor mij de eerste echte keer snorkelen. Ga ook in heel helder water snorkelen :).

Ik heb nu gepland als ik in de buurt ben en het is zeker dat ze gaan ga ik er heen. 19 maart kan net wel of net niet, maar als ze dan niet gaan is het zonde om in de buurt te wachten. Ik gok op mijn geluk voor die schuttle haha.

Crowdcalander heb ik gekeken en scoort 7/10 als ik daar ben :X 1 week later gaan de prijs kaartjes ook met flinke prijzen omhoog en scoren ze 8/10 tot 10/10 kwa drukte :O. Twijfel er nog over. Ik vind Disney wel leuk, maar dan eigenlijk om te zien en niet voor de achtbanen. Dus ik ga liever naar een park toe meer voor volwassenen daar haha. Vooral als er lange wachtrijen staan dan wil ik wel actie. Busch Garden sla ik over ligt niet fijn op mijn route zag ik vergeleken met andere parken. Falcon's Fury ziet er zeer vet uit!

Dat is ook lekker van die dolfijnen haha. Als ik daar heen ga sla ik dat ook over. Dat kan in europa ook nog wel ergens en is niet zo special als de rest daar vind ik dan. Ik heb de filmpjes gezien lijkt me wel echt tof om tussen de zwemmen. Jammer van het koude water haha maar dat nemen we maar voor lief dan.

Ik wil graag na sea world dus dat combineren met cove is denk een goeie optie kwa prijs en gelijk 2 dingen in 1 te doen :). Ja ik had het gelezen dat hij overleden is wat wel erg jammer was. Zover dat ik kan achter halen doen ze nog steeds de shows. (hopelijk is dit geen verkopers praatje). Zo niet is het jammer, maar dan heb je nog leuke achtbanen etc. Heb je wel bijna alles gehad daar :) Het zijn wel must see dingen vind ik. Wachten is niks aan haha, maar voor sommige dingen soms wel.

Daar moet ik inderdaad mee oppassen met die staart. Ze zijn niet mensen schuw, maar volgens mij hebben ze nog wel die stekel :O. Jaa klopt zwemmen met andere dieren is nogal duur zag ik en als je geen eigen foto mag maken komt er nogal veel bij kijken. Ook niet leuk dat ze verplicht worden om iets te doen. Bij de zeekoeien is dat niet. De tour die ik ga doen worden ze gerespecteerd. (tenminste dat zegt hij haha) Daar kom ik nog achter.

Ik heb dat pech echt net. Leuke waterpark gaat dicht en het nieuwe leuke waterpark gaat open als al weg ben :( Hopelijk kan ik toch wat glimpen opvangen voor de toekomst _/-\o_

Wow dat is echt geen geld nee. Beeld is echt scherp en ook in het water. Werken die GoPro's goed? Ik zelf heb een Githup 2 gekocht :). Dat kan ik me ergens voorstellen gewoon lekker licht reizen en niet te veel mee. En als je zulke kwaliteit krijg is het ook overbodig om extra lenzen en tooltjes mee te nemen. Jammer dat ik de GitHup 2 al heb haha anders werd het misschien wel GoPro Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Busch Gardens is 5 kwartier rijden vanaf Orlando, je bent zo heen en weer. Heeft denk ik samen met Univeral de mooiste achtbanen. Sheikra was er al veel eerder dan Baron 1898 oid zoals in de Efteling en bovendien hang je in Busch Gardens volgens mij echt helemaal voorover. Die in de Efteling nog niet gedaan, Sheikra wel.

Gewoon crowdcalendar in de gaten houden, maar ik raad het af rond die periode. Entreeprijzen zijn te hoog om geen attracties te kunnen pakken.

Dat koude water in Discovery Cove wen je snel aan, gewoon erin en hopen dat het die dag verder lekker warm is.

GoPro's werken prima. Enige nadeel is de prijs en de accu's gaan kort mee vergeleken met mijn Drift Ghost-S. Die ik mee had, kon je de accu niet van vervangen. Dus leeg was gewoon pech en dan kon je niet meer filmen. De GoPro 4 die ik nu heb, daar heb ik wat extra accu's voor. Maar die GitUp2 zal vast ook wel prima werken hoor.

Het nadeel van licht reizen is dat de foto's wel minder spectaculair zijn. Maar goed, als je je hele vakantie door de lens ziet, maak je 'm ook niet helemaal lekker mee. :) Ik heb nu bijv. ook een drone, een DJI Phantom 3 Standard, maar wat ding moet in een grote koffer en eventueel heb ik nog een rugzak waar deze in kan (als ik bijv. op de fiets weg wil met dat ding), maar het blijft allemaal idioot groot. Nu heb je dus die DJI Mavic die klein is en zo in je handbagage past. Zoiets is leuk om mee te nemen waar het mag. Kost alleen ook wel weer redelijk wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zepp123
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-02-2024

In het algemeen:

Hallo ik ben momenteel naar de Gators aan het kijken, maar vind de prijzen best fors (vanaf circa $50).
Dit terwijl we voor een NBA wedstrijd minder betalen.

weet jij misschien of ik ergens anders kan kijken voor betere prijzen? Ik kijk nu op ticketmaster.
Pagina: 1