[/quote]
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:48:
Key West zou ik persoonlijk overslaan. Ik ben er geweest en de weg er naartoe is een drama. Veel 2 baanswegen waar je niet harder dan 60mph kunt. Ik ben 2x in Florida geweest en heb de hele staat gezien, gehad en veel dingen bezocht.
Wat ik wel zou bezoeken:
Kennedy space Center (Spaceshuttle Atlantis staat er met een enorm gave voorstelling, must see!) Boek ook de tour naar het Vehicle Assembly Building
Miami
Kissimmee (kun je zelf vliegen met vliegtuigen, geweldige ervaring)
Orlando (Orlando Eye, Disney)
Blackpoint Wildlife Refuge
Daytona Beach
Everglades (moerasboten mogen niet in de Everglades zelf, ik heb een kano gehuurd en dat was ook echt een superervaring. Roggen en kroko's glijden vlak langs je. Op bepaalde punten zijn er dolfijnen)
Skyway Bridge (enorm hoge brug, bij het oprijden krijg je gewoon last van je oren)
Politie museum in Titusville. Daar kun je goed zien dat agenten als helden worden gezien. Ik vond het erg indrukwekkend. Zelfs diensthonden hebben er een memorial.
Zo zijn er nog tientallen dingen die je kunt doen en bekijken. Op elke hoek is wel iets te doen en te zien. Ik ben zelf erg van de natuurparken en musea.
Oh, en boek een lekkere auto. Ik had een Mustang Cabrio en als het lekker weer is is dat geen betere beleving dan dat!
KSC gaat hem worden

veel positieve reacties op nu. Vehicle Assambly building ziet er erg leuk uit

ik ga kijken of dit in mijn schema past.
Kissimmee klinkt leuk om zelf te kunnen vliegen, helaas past dit net niet op mijn route. (of ik moet andere dingen afzeggen).
Orlando gaat hem sowieso worden

. De parken in en de stad zelf eens bekijken.
Blackpoint Wildlife Refuge, ziet er erg leuk uit en hou vooral van de natuur en dieren. Daar ga ik zeker na kijken of ik hier nog ruimte voor heb.
Daytona ligt helaas net te ver van mijn route af. Kost me al snel 2 dagen om daar eventjes heen te gaan en weer terug.
Everglades staat op men lijstje, ik twijfel nu of ik zo'n boot moet pakken of kano of gewoon beide.
Skyway Bridge is een zeer goeie tip en ga ik zeker overheen rijden.
Dat klopt er is zat te zien, helaas heb ik zelf 2 weken om in Florida te zijn dus kan niet alles zien

.
Met auto's boeken in Amerika heb ik een rare ervaring. Ik boek een auto, maar bij aankomst krijg ik toch een heel andere auto dan die ik had geboekt. Telkens een veel betere, mooiere auto gehad dus dat was niet erg haha. Dit keer heb ik gewoon een normale autotje gekozen en ik zie wel wat ik krijg haha. Cabro is leuk, maar twijfel of dat ideaal zal zijn in maart?
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:10:
Drie weken Florida, wat tof! Je hebt al een hoop goede suggesties gekregen, maar hier nog een aantal tips.
In het algemeen:
- Check of er leuke festivals (bijv. muziekgerelateerd, maar kan ook iets lekker Amerikaans zoals een aardbeienfestijn zijn) zijn:
https://www.everfest.com/florida. Wij kwamen op onze laatste Amerikareis bij "De watermeloendagen" van een minidorpje terecht en vonden dat vrij hilarisch.
- Ga niet voor de grote ketens qua restaurants, maar kijk van tevoren (of ter plekke) of je iets leuks kan vinden op Yelp.
- Boek niet al je overnachtingen van tevoren zodat je flexibiliteit behoudt; je kan op de dag zelf vaak via
www.hotwire.com dikke kortingen krijgen op hotelovernachtingen. Wel van tevoren boeken: Miami en Key West, want dat kan anders een behoorlijk duur grapje worden.
- Over overnachtingen gesproken: check van tevoren ALTIJD de reviews van het hotel dat je gaat boeken en zoek dan ook vooral even op "bugs"; ik heb twee keer bed bugs gehad in Florida en daar word je geen gelukkig mens van.
Specifieker voor Florida:
- Everglades: je kan hier inderdaad kanoën tussen de krokodillen, maar dat kan je elders in Florida ook prima (en goedkoper) doen. De Everglades zijn qua landschap niet heel boeiend, zeker vergeleken met andere Amerikaanse natuurparken. Zo'n airboat is wel echt een attractie; supertoeristisch maar leuk om een keer te doen. Als je daar dan toch bent, kan je op dezelfde dag de alligator farm zien (ben je met een uurtje wel klaar).
- Even terug naar het kanoën tussen de gators: dat kan ook in het donker (bijv:
https://www.floridastatep...tent/moonlight-canoe-trip). Ik vond het vrij eng maar alle mannen in het gezelschap vonden het helemaal fantastisch.
- In Crystal River kan je zwemmen met manatees. Je kan daar in de buurt ook tuben, ook zeker een aanrader.
- Jetski huren op Key West (of elders - kan zoals alle genoemde watersporten vrijwel overal).
- Over Key West gesproken: de rit erheen is al geweldig, maar ik vond het stadje zelf ook erg leuk. Bereid je voor op rare hippies en vrijgezellenfeesten.Tip: café The Coffee Plantation wordt beheerd door Theo, een Nederlander (en dus met goed brood, toch een unicum in de States). Culturele aanrader: het Ernest Hemingway Home and Museum.
- Ook al eerder genoemd: het Kennedy Space Center. Als er een lancering is, inderdaad zeker meepakken. Meestal kan je last minute nog wel tickets krijgen, maar hou er dan wel rekening mee dat je dan ergens op een veld ver weg van de lancering staat. Eerder kopen = betere plekken, al worden de lanceringen inderdaad vaak verplaatst. Ook als je geen lancering kan zien, is de tour absoluut de moeite.
- Voor als je ook richting het space center gaat: een stukje naar het noorden ligt St Augustine, het oudste Europese stadje van de Verenigde Staten. Het Pirate & Treasure Museum is een bezoek waard, net als de oude stadsmuur.
- Mocht je richting Pensacola/Panama City gaan vanaf de westkust, is het leuk om langs Cedar Key te gaan, een oud vissersdorpje met een aardig museum state park. Sowieso is het dorpje een aanrader als je van seafood houdt.
- Orlando: ik vond Disney juist wél erg leuk. Het is inderdaad duur, maar je kan een combiticket voor meerdere Disneyparken kopen. Je kan bijvoorbeeld Magic Kingdom en Epcot (de Amerikaanse interpretatie van allerlei landen, heerlijke kitsch) op 1 dag doen. Ik vond Hollywood Studios zelf niet echt de moeite.
- Fort Lauderdale is de Monaco van Florida - leuk om dure bootjes te kijken. Verder niet veel te doen, dus eigenlijk alleen leuk op doorreis.
- Mocht je Tampa willen bezoeken: Ybor City (het historische district) is wel de moeite, vooral als er een evenement is (bijv. in het weekend).
- Voor het geval je in de buurt van Gainesville komt: zeker leuk om de campus van de universiteit te bezoeken (al heb ik daar gestudeerd, dus wellicht ben ik bevooroordeeld). Als je een sportwedstrijd kan meepakken, zeker doen. De Gators (het team van de universiteit) staat zeker met American football vaak bovenaan.
- De stranden aan de oostkust zijn niet echt de moeite; die aan de westkust natuurlijk wel.
Alvast heel veel plezier!
Festivals heb ik gecheckt. Het grootste festival te wereld is bezig in Miami. Echter heb ik besloten om daar niet heen te gaan. Een overnachting van 20 dollar werd 200 dollar. De prijzen stijging in dat weekend was niet te doen meer helaas. Van die kleine festivals/feesten zijn inderdaad leuk en ga ik eens kijken of er paar op de route liggen.
Yelp is een goeie tip nog niet gebruik in Amerika. Meestal was het dit ziet er leuk uit en lokaal hier ga ik heen haha.
Momenteel heb ik paar nachten vast gelegd en plan ik de overnachtingen daar. Zoals jij al zegt misschien wil je ergens dagje langer blijven of niet. Dat is een heel goeie tip over de bed bugs, want dat wil je dus echt niet hebben. Dan pak ik liever een duurdere hotel/motel etc.
Momenteel heb ik op de planning staan om een kano route te doen op een heel heldere rivier. Deze ga ik kosten wat het kost ook doen haha. Maar bedoel jij dat je ook ergens kan kanoen buiten everglades waar ook krokodillen zijn? De landschap twijfelde ik inderdaad ook beetje over bij de Eveglades. Ik heb het idee het is een must do, maar 1 malig dan heb je het wel gezien of je moet echt diep in de Everglades gaan. Zo'n boot of kanoen daar ga ik doen.
https://www.floridastatep...tent/moonlight-canoe-trip Deze tip

dit ga ik echt proberen op mijn planning te krijgen. Lijkt me zo vet om te doen. Ik had het idee om met zo'n airboot te gaan, maar dit is veel beter

.
Ik ga zwemmen met Mantees (noem ze zeeikoeien haha). Volgens mij zelfs nog de locatie die jij benoemd. (snorkel en gopro staan al klaar).
Jetski is inderdaad leuk, als ik een vrije middagje heb dan hou ik dat in men achterhoofd.
Cafe klinkt leuk vooral, omdat het een Nederlander is. Als mijn tijd mee zit ga ik zeker eventjes langs zijn cafe. Kan ik dus nog eventjes lachen bij Keywest als er rare hippies rond lopen haha. Geeft natuurlijk wel het ideale vakantie gevoel.
De lancering hangt helaas van het weer af. Als ik in de buurt ben en ze gaan echt lanceren dan ga ik een ticket kopen

. Als dit niet lukt dan wordt het een leuke tour, want rij er sowieso 1 dag langs en tot nu toe ben ik wel 2-3 dagen in de buurt van.
St Augustine klinkt super leuk, maar helaas ligt dat ook te ver omhoog. (nadeel aan 2 weken Florida en 1 week cruiseschip).
Cedar Key ligt ook helaas te ver van mijn route. Gelukkig ben ik niet echt van seafood.
Disneyland ga ik liever niet heen. Ben al paar keer in Parijs geweest en heb het gevoel dat het veel op elkaar lijkt. Dan ga ik liever naar een andere pretpark. Seaworld staat eigenlijk vast voor mij (vooral voor de Orka show). Holleywood studios sla ik denk over. Trok mij niet echt als ik die foto's zie.
Fort Lauderdale rij ik misschien op een van de laatste dagen door heen om het eventjes te bekijken. Dat is nog een twijfel. Wel leuk om die dure dingen te zien.
Tampa is momenteel eventjes doorheen rijden en dan weer verder. Misschien dat ik nog eventjes langs ga Ybor City.
Gainesville ligt helaas te ver van mijn route af. Een echte amerikaanse sport wedstrijd is zeker leuk om mee te maken. Dat komt bij mijn volgende reis denk ik haha.
De oostkust is niet mooi? Ik dacht altijd van wel, maarja TV en internet maken alles mooier dan het is vaak. Thanks voor de tip dan ga ik liever dagje minder aan de ooskust zitten dan dagje langer aan de west kust

.
Thanks dat gaat sowieso goedkomen.
Five Guys staat op mijn planning

Zijn er zat in Florida gelukkig.
Chrisjuh_15 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:21:
Pak inderdaad een airboat tour in The Glades mee op zo'n Gator Farm. Heel toffe ervaring! Daarnaast moet je ook gewoon een keertje bij Hooters eten, puur voor de fun! ^_^
Ik heb afgelopen zomer ook een tour gedaan door Miami Downtown en Little Havana met de omringende gebieden. Erg tof om daar rond te lopen.
De airboat tour of kano of beide gaat het sowieso worden

. Gator farm klinkt ook erg leuk en duurt vaak niet al te lang dus makkelijk te plannen. Hooters haha daar heb ik nog niet gegeten en ben al paar keer in Amerika geweest.
Dat is een goeie tip om Miami Downtown te bezoeken en Little Havana. Dit ga ik zeker doen heb overings 3-4 dagen voor Miami totaal staan.
Fuwor schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:25:
Vergeet niet dat je van Disney niet alleen Magic Kingdom hebt, maar ook Animal Kingdom en Epcot, dit zijn wel heel andere parken dan die in Parijs. Wat ik veel deed is Animal Kingdom, Epcot of Hollywood Studios overdag en dan 's avonds naar Magic Kingdom.
Vergeet daarnaast de waterparken niet, ik ben in de twee waterparken geweest van Disney; vooral Typhoon Lagoon is echt een aanrader! Wet 'n Wild is inmiddels dicht maar binnenkort opent Volcano Bay (het waterpark van Universal).
Universal Studios is, zeker als je van Harry Potter houdt een aanrader. Persoonlijk vond ik Islands of Adventure leuker.
Tickets voor de parken vind je het goedkoopst op
https://www.undercovertourist.com.
[...]
I second that!!

Dat is waar er zijn ook andere parken die in Parijs niet zijn. Hollywood parken trok mij niet echt en sla ik denk toch over samen met Disney.
Als het nieuwe waterpark open is wouw ik daar zeker heen gaan. Helaas gaat deze begin zomer open en ben ik er in maart. Het waterpark van Disney ziet er zeer leuk uit! Ik ga kijken of ik een mooie combie kan vinden tussen de parken. Nadeel is dat de ene van Merk a is en de andere van Merk b.
Thanks voor de link

Malfunctions schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:58:
Het is inmiddels meer dan 20 jaar geleden dat ik er was, maar wat ik toen heel tof vond was een Dinnershow (met westernthema). Wij hadden destijds een huis in Kissimmee gehuurd, dus die shows moeten in Orlando geweest zijn. Je had ze met allerlei thema's.
De Disney parken zijn redelijk een must. Magic Kingdom daar is veel groter dan Parijs. Epcot is heel grappig, studio's vond ik mwah. Animal kingdom bestond nog niet.
Universal studios was vooral heeeeeel lang wachten en Sea world was mooi, maar zou ik persoonlijk nu overslaan ivm de orca shows.
Een sportwedstrijd bezoeken hoort er natuurlijk bij. Voor mij was dat destijds het WK94, dat is misschien nu wat lastig.
Have fun!
Dinnershow zijn leuk om te doen, maar denk dat het me te prijzig gaat worden. Doe ik liever in Nederland dan. Wel leuk om te wonen in Florida lijkt mij

.
Disney wordt hem helaas niet voor mij. Voor het gevoel is het zelfde als Parijs (thema's etc). Natuurlijk is het groter en anders en heb je andere parken, maar ga dan liever naar iets wat ik totaal nog niet ken haha. Universal studios heeft inderdaad lange wachtrijen als ik het zo overal kan lezen. Dat is een nadeel, maar wie weet heb ik geluk haha. Hoezo zal je het overslaan?
WK94 is voor mij heel lastig haha. Ik kan nog wel een super bowl keertje meemaken haha.
LangTall schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:41:
Meerdere keren in Florida geweest voor endurance races (12 uur van Sebring) en ken daardoor behoorlijk wat locals. St. Augustine, Everglades en KSC zijn al genoemd, zeer de moeite waard. Ben zelf nooit zuiderlijker dan Miami geweest, dat staat nog wel op de to do list voor de volgende keer.
Als je de local brew en het Heineken zat bent, zoek een 'Total Wine & more', veel europese bieren voor een schappelijke prijs.
Loop NOOIT per ongeluk een Golden Corral binnen! Was een beginnersfoutje.
Dat is een goeie tip van Total Wine & more. Heineken komt nu al men neus uit en butlight moet ik nog proberen. Dat is nu wel iets voor mij op per ongeluk Golden Corral binnen te lopen haha.
Bedankt iedereen voor de goeie en leuke tips

heb mijn reisschema al beetje aangepast en nog steeds bezig om het aan te passen
[
Voor 3% gewijzigd door
erwin26 op 31-01-2017 11:23
]