Toon posts:

Alienware Aurora uit 2010 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Alienware Aurora uit 2010 start niet meer op. Nu heb ik wel vaker problemen gehad de afgelopen jaren. Maar meestal deed ie het uiteindelijk wel weer. Ik heb altijd gedacht dat mijn videokaart de boosdoener van de problemen was.

Ik heb inmiddels een nieuwe Alienware Aurora R5 besteld.

Toch wil ik het liefste in de tussentijd mijn oude pc weer aan de praat krijgen. Iemand tips?

Als ik hem aan zet, gaan de fans draaien, maar het geluid is niet zoals het geluid was als hij goed opstartte.
Het beeldscherm blijft op energy safe mode staan.

In het ergste geval zet ik de harddisk over als de nieuwe pc is gearriveerd. Maar zou leuk zijn als ik ondertussen er weer even bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te achterhalen welk onderdeel roet in 't eten gooit.

Met zo weinig info is het voor ons ook 1 grote gok wat er mis kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan van alles zijn. Voeding, moederbord, hdd/sdd, geheugen, videokaart. Je zal de onderdelen stuk voor stuk uit moeten sluiten. Dat heeft bij een prebuild vak meer voeten in de aarde dan bij eigenbouw. De voeding en aansluiting wijken vaak af tov het normale ATX formaat.

Ze vragen overigens wel een godsvermogen voor een Aurora R5 en dan zit er een oude generatie cpu in en in de meeste gevallen niet eens een ssd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. Zal de troubleshooter doorlopen!