Gisteren de laatste insider preview slow van W10 laten installeren, ik zat op de productie versie van de IP.
Tijdens installatie kreeg ik bij heropstarten plotseling de melding SMART, de SSD kan defect raken kopieer al uw gegevens. Dit kwam bij elke herstart terug.
Na installatie van IPslow eerst de Intel toolbox geopend.
Er bleek een nieuwere versie te zijn 3.4.1, deze laten installeren.
De toolbox gaf aan dat end to end error detection inmiddels op 90 van 100 stond, de threshold.
Dit geeft aan,volgens mij, dat het nandgeheugen fouten geeft.
De datalifetime stond op 100%.
Korte test laten doen, deze gaf 100% write en 100% read aan.
Trimsettings aan laten passen waarna, na voltooien en de melding een herstart te doen, ik een bluescreen kreeg......
Dus geen tijd gehad een backup te maken.
Opnieuw opstarten gaf-geeft daarna alleen een blinkende cursor linksbovenin met daarna de melding check satacable, OS not found. Het betreft een laptop.
De 600Gb SSD heeft zover ik weet nog nooit problemen gehad, dit is door deze installatie veroorzaakt volgens mij.
Totaal gelezen 277500Gb, geschreven 50500Gb, zag ik toen ik de toolbox open had om te kijken wat er aan de hand was.
De SSD is zichtbaar in het BIOS.
De SSD is niet zichtbaar in een externe behuizing via usb op een andere laptop.
Natuurlijk geen backup van de laatste dingen, die nu heel belangrijk blijken.
Ik weet het, heel dom. Dat hoef je me dus niet duidelijk te maken.
Is er een programma of optie om toch de gegevens op de SSD uit te kunnen lezen en/of te kopiëren?
Of een andere manier om het OS te kunnen benaderen?
Een goed datarecovery~programma
Iemand ideeën?
Er staat ca 550 Gb data op.
Misschien is de driveletter weg? Kan ik die buiten het OS om terugzetten?
Tijdens installatie kreeg ik bij heropstarten plotseling de melding SMART, de SSD kan defect raken kopieer al uw gegevens. Dit kwam bij elke herstart terug.
Na installatie van IPslow eerst de Intel toolbox geopend.
Er bleek een nieuwere versie te zijn 3.4.1, deze laten installeren.
De toolbox gaf aan dat end to end error detection inmiddels op 90 van 100 stond, de threshold.
Dit geeft aan,volgens mij, dat het nandgeheugen fouten geeft.
De datalifetime stond op 100%.
Korte test laten doen, deze gaf 100% write en 100% read aan.
Trimsettings aan laten passen waarna, na voltooien en de melding een herstart te doen, ik een bluescreen kreeg......
Dus geen tijd gehad een backup te maken.
Opnieuw opstarten gaf-geeft daarna alleen een blinkende cursor linksbovenin met daarna de melding check satacable, OS not found. Het betreft een laptop.
De 600Gb SSD heeft zover ik weet nog nooit problemen gehad, dit is door deze installatie veroorzaakt volgens mij.
Totaal gelezen 277500Gb, geschreven 50500Gb, zag ik toen ik de toolbox open had om te kijken wat er aan de hand was.
De SSD is zichtbaar in het BIOS.
De SSD is niet zichtbaar in een externe behuizing via usb op een andere laptop.
Natuurlijk geen backup van de laatste dingen, die nu heel belangrijk blijken.
Ik weet het, heel dom. Dat hoef je me dus niet duidelijk te maken.
Is er een programma of optie om toch de gegevens op de SSD uit te kunnen lezen en/of te kopiëren?
Of een andere manier om het OS te kunnen benaderen?
Een goed datarecovery~programma
Iemand ideeën?
Er staat ca 550 Gb data op.
Misschien is de driveletter weg? Kan ik die buiten het OS om terugzetten?
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.