Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop koeler

Pagina: 1
Acties:

• rb1993
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-04-2022
Hallo allemaal,

Ik gebruik mijn laptop veel, voor school,werk en lichte spellen. Echter vind mijn laptop en met name de koeler niet erg leuk. De vans draaien overuren en erg hard. Nu ben ik gaan kijken wat ik kan doen, ik kwam uit op een optie om een laptopkoeler te kopen, je weet wel zo'n plateau waar je je laptop oplegt en waar een extra van in zit. Dus een extra koeler. Nu ben ik niet echt bekend met merken.

Hebben jullie suggesties? En wat kan ik nog meer doen om mijn koelers het werk te verlichten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe oud is je notebook? Misschien dat 't de moeite loont 'm eens open te maken en het stof er tussenuit te plukken.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

rb1993 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:21:
Hallo allemaal,

Ik gebruik mijn laptop veel, voor school, werk en lichte spellen. Echter vindt mijn laptop en met name de koeler dit niet erg leuk. De fans draaien overuren en erg hard. Nu ben ik gaan kijken wat ik kan doen, ik kwam uit op een optie om een laptopkoeler te kopen, je weet wel zo'n plateau waar je je laptop oplegt en waar een extra fan in zit. Dus een extra koeler. Nu ben ik niet echt bekend met merken.

Hebben jullie suggesties? En wat kan ik nog meer doen om mijn koelers het werk te verlichten?
Goed stofvrij houden en eens in de zoveel tijd even openmaken en uitblazen met perslucht. Koeling is bij (vrijwel) elke laptop waardeloos.

Met een "laptop koeler" verlies je wel mobiliteit en een goed onderhouden laptop zou geen externe koeler nodig moeten hebben.

Over welke laptop gaat het en hou oud is deze? Zou ook zo kunnen zijn dat je koelpasta uitgehard is. (gebeurd best vaak bij oude apparatuur)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 20:08
TERW_DAN schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:27:
Hoe oud is je notebook? Misschien dat 't de moeite loont 'm eens open te maken en het stof er tussenuit te plukken.
Dat en wat voor een laptop is het? Merk en Type.

Heb je ook huisdieren? Ik heb bijvoorbeeld een golden retriever en ondanks ik hem elke dag kam, blijven de haren aan je kleding zitten en zal het ook in je laptop komen. Andere voorbeeld; Mijn vader rookt en ik heb zijn laptop uit elkaar gehaald en daar zat een partij tabak en stof in.

• rb1993
hey, thx voor de snelle reactie:

ik heb een LENOVO IDEAPAD G50-80. ik heb speedfan gedraaid terwijl ik football manager aan het spelen ben, met name bij dit spel draait de fan overuren. de tempratuur zit nu op 60 graden, ietswat aan de hoge kan t als je het mij vraagt. Qua stabiliteit maakt het me niks uit, als mijn laptop goed voor me ligt dan kom ik er niet meer aan.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

rb1993 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:34:
hey, thx voor de snelle reactie:

ik heb een LENOVO IDEAPAD G50-80. ik heb speedfan gedraaid terwijl ik football manager aan het spelen ben, met name bij dit spel draait de fan overuren. de tempratuur zit nu op 60 graden, ietswat aan de hoge kan t als je het mij vraagt. Qua stabiliteit maakt het me niks uit, als mijn laptop goed voor me ligt dan kom ik er niet meer aan.
60 graden is helemaaaaaal niet gek voor een laptop. Erg netjes zelfs

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• rb1993
PaRaDoX4 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:35:
[...]

60 graden is helemaaaaaal niet gek voor een laptop. Erg netjes zelfs
Hmmm, waarom draait mijn koeler als een malle dan ? 8)7

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

rb1993 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:36:
[...]

Hmmm, waarom draait mijn koeler als een malle dan ? 8)7
(Doet mijn lenovo ook ;))
Een laptop moet met een beperkte airflow het gehele beestje koel houden. Fan draait dus al snel wat sneller. Dit is ook nodig om de warmte van de CPU of GPU sneller kwijt te kunnen in een kleine ruimte. Niks geks aan.

Wat je kan doen om het leven van je Fan te besparen:
- In de bios (als hier een mogelijkheid voor is) een koelprogramma maken. Wanneer moet de fan 100% draaien etc.
- Toch je laptop eens openmaken en m ontdoen van stof (weet nog steeds niet hoe oud het beestje is)

- Of toch een externe koel bay aanschaffen. Het maximaal draaien van de fans hou je er echter niet mee tegen.

• rb1993
PaRaDoX4 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:40:
[...]

Een laptop moet met een beperkte airflow het gehele beestje koel houden. Fan draait dus al snel wat sneller. Dit is ook nodig om de warmte van de CPU of GPU sneller kwijt te kunnen in een kleine ruimte. Niks geks aan.

Wat je kan doen om het leven van je Fan te besparen:
- In de bios (als hier een mogelijkheid voor is) een koelprogramma maken. Wanneer moet de fan 100% draaien etc.
Oke, leuk projectje. In wat voor taal moet deze geschreven worden? ik ben zeer gedesinteresseerd in programmeren en ik kan een beetje basis.

• rb1993
oohh nevermind, kan je gewoon zelf aanpassen.

wat is een beetje rendabel ? 70/75 C op volle toeren?

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

rb1993 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:43:
[...]

Oke, leuk projectje. In wat voor taal moet deze geschreven worden? ik ben zeer gedesinteresseerd in programmeren en ik kan een beetje basis.
Geen taal. Als je bios geen mogelijkheid geeft tot het aanpassen van het koelprogramma zijn hier vaak andere tooltjes voor te downloaden. Hier zet je dan in bij welke temperatuur welke fan (in dien je er meerdere hebt) op welke snelheid moet gaan draaien (in percentage).

Ik zou de moeite echter niet eens nemen en het voor lief nemen. En als dan uiteindelijk de Fan overlijdt vanwege overuren. Nieuwe plaatsen.
rb1993 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:45:
oohh nevermind, kan je gewoon zelf aanpassen.

wat is een beetje rendabel ? 70/75 C op volle toeren?
Dat is een afweging die je moet maken. in principe kan een CPU/GPU naar de 90 graden voordat er gekke dingen gebeuren. Of dit bevorderlijk is voor de levensduur is een tweede

[ Voor 22% gewijzigd door PaRaDoX4 op 30-01-2017 13:51 ]

• rb1993
oke kan ik ook doen, thx
Pagina: 1