Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi APs en SSIDs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:12
Wat is een goede manier om te zorgen dat mijn mobiele apparaten altijd de beste verbinding hebben?

De situatie is nu als volgt:

1 modemrouter van Ziggo met AP
1 switch van KPN (draadloos versterker) met AP, zelfde SSID als die van Ziggo.
1 router ingesteld als switch met AP, compleet anders.

Als ik bij de Ziggo router zit en dan met dat SSID verbind, en naar de andere AP met hetzelfde SSID loop, verander mijn apparaat niet van router en houdt deze dezelfde zwakke AP vast. Idem met de andere SSID.

Wat is hier de beste manier om goede signaalsterkte voor apparaten te houden? Handmatig naar APs verbinden, of de apparaten zelf te laten beslissen? Het tweede lijkt niet goed te werken, maar wordt wel vaak aanbevolen.

Beste antwoord (via ikt op 30-01-2017 18:05)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vergeet niet naast SSID ook te zorgen voor identieke PSK (wachtwoord), security (WPA2-only!) en encryption (CCMP(AES)-only!). Als een of meer daarvan afwijkt blijven het aparte netwerken voor de clients en gaat niets roamen.

Iig zouden iOS >=8.0 en Android >=5.0 redelijk goed moeten roamen als alles identiek is.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Op je apparaat het roamen iets agressiever maken

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JA en maar dat is mijn mening, in jouw geval drie verschillende SSID instellen zodat je ziet waarmee je verbonden bent. Alleen de dure Pro AP's doen echt aan roaming.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Je signalen van de AP's verminderen, één voor één. Het "lijkt" erop dat je nu overlap hebt.

En wat Robin zegt: roamen meer agressief.

Maar het is sterk afhankelijk van de client (lees: telefoon, tablet etc.....)

Acties:
  • Beste antwoord

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vergeet niet naast SSID ook te zorgen voor identieke PSK (wachtwoord), security (WPA2-only!) en encryption (CCMP(AES)-only!). Als een of meer daarvan afwijkt blijven het aparte netwerken voor de clients en gaat niets roamen.

Iig zouden iOS >=8.0 en Android >=5.0 redelijk goed moeten roamen als alles identiek is.

Oslik blyat! Oslik!