Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaac Nuketon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-02-2021
De batterij van mijn Acer TravelMate 8573TG-2438G50Mikk is kapot. Na wat zoeken kwam ik bij deze batterij terecht:

https://www.amazon.com/Re...-Compatible/dp/B00DY1NUWC

Op de doos van mijn laptop staat dat er oorspronkelijk een 6-cell Li-ion battery inzit. Werkt deze 8-cell batterij even goed als een 6-cell batterij? Ik vermoed dat een 8-cell batterij ofwel minder lading per cell bevat (dus kleinere cellen) ofwel meer lading in totaal.
...

Ik kwam bij de info via het cmd command battery-report.html
Daarin staat dat het om een AS10D3E batterij gaat van Sanyo.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fcapri
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-09 11:55
volgens mij klopt dat totaal niet.
t zou een 11.1V batterij zijn. dat kan je enkel maken met 3 cellen van 3.7V in serie.

je hebt dus 3cellen, 6cellen, 9cellen,... maar nooit een combinatie met 8.
8cellen zou een 4S2P config zijn en dan heb je 14.8V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaac Nuketon
Ik zie net dat het antwoord dat de batterij acht cellen bevat, gegeven is door een account die niet die van de verkoper is. Ik ga ervan uit dat deze persoon het dus fout heeft. Ik had de som zelf niet gemaakt, maar ik weet dat dit inderdaad zou moeten kloppen.

Heel erg bedankt fcapri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

8 of 6 cel geeft vaak aan hoeveel interne lithium-Ion 18650 accu's het accupack bevat. Soms kun je bij aankoop kiezen of je een 6 of 8 cellen wilt. Soms steekt een 8 cel accupack dan wat uit de laptop omdat deze nu eenmaal groter is. Informeer van tevoren of het accu pack compatible is met je laptop.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaac Nuketon
Er zijn online versies te vinden met twee verschillende spanningen. Enerzijds versies die voor 10,8V zorgen en anderzijds versies die voor 11,1V zorgen. Moet hiermee rekening gehouden worden? Ik vind namelijk niet hoeveel spanning mijn oorspronkelijke batterij leverde. Heeft dit een effect op de componenten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fcapri
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-09 11:55
neee, hangt er gewoon vanaf welke cellen erin zitten.
je hebt 3.6V en 3.7V li-ion cellen.
3x3.6V = 10.8V,
3x3.7V = 11.1V.

maakt allemaal niks uit, dat is de gemiddelde spanning die de cel leverd tijdens het ontladen. ze beginnen op 4.2V en lopen leeg naar 3.0V.
sommige cellen gaan heel snel naar 3.5V en blijven daar wat hangen, andere blijven heel lang boven de 3.5V en duiken dan ineens naar 3.0V. dat beïnvloed de gemiddelde spanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaac Nuketon
Bedankt!

Dat het voor de CPU niets uitmaakt, wist ik. Maar ik wist het niet zeker van andere componenten zoals bijvoorbeeld een geluidskaart of iets dergelijks.
Pagina: 1