Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Intro
Hoi, ik probeer de DNS te veranderen op mijn telefoon. Echter heb ik de optie wel maar dan moet ik ook gelijk een static ip-adres opgeven. Dat wil ik niet. Ook wil ik de mogelijkheid hebben om hem te veranderen op andere wifi netwerken dan alleen bij mij thuis.

De vraag
Hoe kan ik onder WiFi zonder 'Static IP' te gebruiken de DNS veranderen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Doogee X7 Pro met Android 6.0. Niet geroot (dat is nog niet gelukt).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb apps gevonden die dit eventueel zouden kunnen veranderen. Echter maken deze een VPN profiel aan en dan gaan alle alarm bellen bij mij af.

Owja, ik kom van iOS af en sta helemaal open om meer over Android te leren. Dus elke zet in de goede richting is welkom. Als ie maar niet te hard is :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Wellicht is het handig om de reden erbij te vermelden, dan kunnen er misschien ook alternatieve oplossingen geboden worden..

misshien moet je het toch in rooten zoeken, want deze app schijnt wel te werken:
Google Play: Override DNS (a DNS changer)

En wat is verder het probleem met VPN, misschien moet je het juist wel zoeken in een VPN verbinding via je eigen thuis netwerk, dan kan je daar je custom DNS via je router opgeven
(weet niet zeker of dit mogelijk is, ik weet te weinig van VPN af)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

eigen DHCP server gaan draaien waarbij je telefoon een fixed ip adres krijgt, en andere DNS servers dan de default DHCP range?

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Prulleman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:08:
Wellicht is het handig om de reden erbij te vermelden, dan kunnen er misschien ook alternatieve oplossingen geboden worden..

misshien moet je het toch in rooten zoeken, want deze app schijnt wel te werken:
Google Play: Override DNS (a DNS changer)

En wat is verder het probleem met VPN, misschien moet je het juist wel zoeken in een VPN verbinding via je eigen thuis netwerk, dan kan je daar je custom DNS via je router opgeven
(weet niet zeker of dit mogelijk is, ik weet te weinig van VPN af)
"Please remember: the app needs root" ik moet dan inderdaad maar even verder gaan zoeken of ik dit kan veranderen.
Emmeau schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:13:
eigen DHCP server gaan draaien waarbij je telefoon een fixed ip adres krijgt, en andere DNS servers dan de default DHCP range?
Ik wil mijn DNS server eigenlijk overal kunnen aanpassen en niet alleen als ik thuis ben en d.m.v. een VPN kan dit inderdaad. Zelf niet echt over nagedacht. Misschien nog wel een idee voor de toekomst. Zal hem in overweging nemen.