Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Galileo Support

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pverly
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-09-2024
Dit gaat niet specifiek over Huawei Mate 9, maar momenteel zijn er maar 3 smartphones die met galileo werken. Merken jullie betere navigatie met galileo? Ik geef een voorbeeld om naar werk te pendelen heb ik een 3 tal routes afhankelijk van drukte. Met behulp van waze kies ik dan welke route ik neem. Als ik bv dan kies om andere route te nemen dan waze me voorstelt dan duurt het toch x aantal seconden voor waze ziet dat ik een andere afrit genomen heb. Is er een merkbaar verschil met galileo? Een ander voorbeeld is het fietsen in bossen of bij heel mistig weer. Dan verlies ik soms gps bereik met mijn 'vintage' samsung S4 ;). Zou leuk zijn moest iemand een review hierover maken. Ik wil namelijk een nieuwe smartphone en wil er liefst eentje met Galileo support. Ik weet ook dat er nog satellieten moeten bijkomen en dat de precisie nog zal toenemen hierdoor, maar zou leuk zijn om al eens een test te zien.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is geen aankoopadvies, dus schopje naar WAO.

Verder wat wordt het doel van het topic? Is het alleen een vraag over (user)-reviews dan heeft het weinig waarde.

Wil je aan de redactie vragen om een post / review eraan te wagen, dan hoort het topic thuis in de GR.

[ Voor 66% gewijzigd door rens-br op 30-01-2017 11:19 ]

• pverly
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-09-2024
Dan misschien best een vraag aan de redactie. Doel is gewoon om te zien of Galileo support echt al een meerwaarde is bij het navigeren of bij locaties. Zet 2 toestellen naast elkaar en kijk naar de verschillen. Als ik op reis ben en we zijn met grote groep, dan dan verstuur ik vaak mijn locatie via Whatsapp. Dan staat er soms een nauwkeurigheid van 18 meter.

• rens-br

rens-br

In dat geval krijgt het topic een schopje richting de GR.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:35
Ik denk inderdaad dat het best interessant kan zijn om te zien of er veel verschil merkbaar is tussen de beschikbare navigatiestandaarden (hoeveel hebben we inmiddels? GPS, Glonas en Galileo?) en welke voordelen systemen hebben t.o.v elkaar.

• rens-br

rens-br

Gadgeteer schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:47:
(hoeveel hebben we inmiddels? GPS, Glonas en Galileo?) en welke voordelen systemen hebben t.o.v elkaar.
Je vergeet Beidou nog, van de Chinese overheid.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:35
rens-br schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:02:
[...]

Je vergeet Beidou nog, van de Chinese overheid.
Zie je wel? Hoog tijd voor een leuk informatief en vergelijkend artikel ;)
Pagina: 1