Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 16:06
Zoals jullie al in de titel hebben kunnen zien komt er toch stof binnen in de behuizing. Ik merkte dit toen ik de behuizing openmaakte en er een stoflaag op mijn GPU lag.

Hoe kan dit?

Ik heb namelijk om de twee weken mijn stoffilters vervangen alleen de laatste keer toen ik het ontdekte heb ik er drie weken over gedaan. De stoffilters zelf zijn bijna niet vol want als ik het uitblaas dan komt er bijna geen stof uit.

Heeft iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-09 10:36
Zitten er meer casefans in dan die er standaard bijzitten?

Je moet ervoor zorgen dat er meer fans lucht binnentrekken via stoffilters dan dat er fans lucht uit de kast trekken, anders komt er nog steeds stof binnen door alle kleine openingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Fijnstof gaat dwars door grove stoffilters heen. Ook kunnen kieren en andere openingen in de behuizing stof doorlaten die niet langs de stoffilters gaat.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
VoedoeAndVodka schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:43:
Zitten er meer casefans in dan die er standaard bijzitten?

Je moet ervoor zorgen dat er meer fans lucht binnentrekken via stoffilters dan dat er fans lucht uit de kast trekken, anders komt er nog steeds stof binnen door alle kleine openingen
Nee alleen de twee standaard fans die er al voor geïnstalleerd zaten.

Dus meer fans kopen? Heb er nu in totaal één zuigend en één wegblazend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Tyrian schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:39:
Fijnstof gaat dwars door grove stoffilters heen. Ook kunnen kieren en andere openingen in de behuizing stof doorlaten die niet langs de stoffilters gaat.
Hoe krijg ik die fijnstof weg dan? Want kamer wordt elke week gestofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Wat boeit het? Waarom maak jij je stoffilters elke 2 weken schoon?

Het is electronica, trekt stof aan.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Jeanke117 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:56:
[...]

Hoe krijg ik die fijnstof weg dan? Want kamer wordt elke week gestofd.
Zo veel stof heb ik hier niet. Ik woon alleen, computer staat op bureau, dus niet op de grond, elke week stoffen en stofzuigen. Geen huisdieren en ik heb vloerbedekking waardoor stof niet terug opdwarrelt.
Dan elk halfjaar even met perslucht de systeemkast schoon blazen. Er zit wel wat stof in dan, maar niet veel. Mijn computer heeft geen stoffilters.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Tyrian schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:20:
[...]

Zo veel stof heb ik hier niet. Ik woon alleen, computer staat op bureau, dus niet op de grond, elke week stoffen en stofzuigen. Geen huisdieren en ik heb vloerbedekking waardoor stof niet terug opdwarrelt.
Dan elk halfjaar even met perslucht de systeemkast schoon blazen. Er zit wel wat stof in dan, maar niet veel. Mijn computer heeft geen stoffilters.
Toch wel raar dan. Toen ik over de backplate van de GPU ging, met mijn vinger, had ik toch wel aardig mijn vinger vol met stof en dit was alleen één lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Kan het dan zijn dat de fijnstof in de lucht blijft hangen? Want voordat ik deze case had waren we flink aan het verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 21:58
Panty als stoffilter gebruiken. Vaak een veel betere stoffilters dan de standaard filters.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zal altijd stof in de PC komen, ook met filters. Dat dit niet gebeurt kan je vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
PilatuS schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:32:
Er zal altijd stof in de PC komen, ook met filters. Dat dit niet gebeurt kan je vergeten.
Je hebt gelijk.

Er kan een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jeanke117 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:33:
[...]

Je hebt gelijk.

Er kan een slotje op.
Het is helaas niet anders. Mijn kast heeft ook overal filters zitten, maar nog steeds bouwt er een laagje heel fijn stof op. 1x per jaar zet ik de PC buiten neer en blaas ik de boel uit met de compressor. Een borsteltje van varkenshaar kan je ook nog gebruiken, geen plastic want dat kan statische elektriciteit veroorzaken.

Een panty als filter gebruiken is nog wel een goed idee om het te verminderen zoals FireWood aangeeft. Het is alleen wel zo dat je dit flink wat airflow kost omdat de lucht er moeilijker doorheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Door meer lucht, dus meer fans aan te sluiten, gaat er dus nog meer lucht door je pc, dus je hebt nog meer last van stof.

Pc hoger zetten, dus niet op de grond.
Ventilators langzamer zetten, en de temperatuur controleren/in de gaten houden.

En stof ga je niet vermijden, zelf doe ik maar om de paar jaar de pc schoonmaken.
Pagina: 1