Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke apparatuur nodig in deze situatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In onderstaande situatieschets ziet u de ruimtes die moeten voorzien zijn van een wifi-verbinding (deze die doorkruist is hoeft niet voorzien te zijn van een verbinding)

Telkens waar een "X" staat is waar de router / access point kan worden geplaatst. Deze waar een een uitroepteken staat is waar het allemaal start, hier wordt een switch geplaatst en de hoofdrouter.
Deze waar een cirkel rond getrokken zijn is waar de routers zouden geplaatst worden, deze zonder kan er eventueel een geplaatst worden indien nodig.

Ik heb er telkens bij gezet hoeveel vierkante meter elke ruimte bedraagt om een beter beeld weer te geven.

Ik had reeds aan deze switch gedacht: https://www.bol.com/nl/p/...=categorysuggestionsearch

Maar qua routers en access points heb ik niet veel verstand.

Wij hebben momenteel een kleine apple router waar het uitroepteken staat, zou die moeten vervangen worden of kan die eveneens gebruikt worden?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pojujDC.png

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt een éénvoudige stelregel toepassen: in iedere verblijfsruimte een accesspoint plaatsen.
Afhankelijk van je budget kun je hiervoor dure accesspoints nemen die keurig een handover doen, of goedkope routertjes (ingericht als AP) waarbij je af en toe een handmatige handover moet uitvoeren.

Als het tweede alternatief ook buiten je budget valt, dan wordt de vraag: uit welk materiaal zijn de scheidingswanden gemaakt. Een 4 cm gipswandje is makkelijker te passeren dan een 18 cm dragende muur van gewapend beton

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
De 2 onderste kamers zijn van elkaar gescheiden met een glazen deur, de uiterst onderste rechts met een grote houten deur.
Het budget is uiteraard zo weinig mogelijk. Ik dacht zelf tussen de 400-500 euro, maar weet niet als dit genoeg is. Kun je mij iets voorstellen? Naar welke specificaties moet ik kijken?
De internet snelheid is gelimiteerd tot 200mbps, maar hoeft deze in principe niet te halen. Het netwerk wordt gebruikt voor te surfen, mails te verwerken en Dropbox bestanden up te laden.

Verwijderd

je kan beter eerst een site survey uitvoeren. Eerst kijken wat de buren doen, hoeveel stoorsignalen van buiten komen. Als je een vrijstaande villa in een bos hebt, genoeg aan één AP. Zit in in hartje Amsterdam, met houten vloeren..... heel ander verhaal.

Ook is het handig om dual band (of alléén 5 GHz) AP's op te hangen. De 5 GHz is "schoner", heeft meer kanalen, maar "reikt" minder ver.

Kijk eens naar Ubiquiti AP Pro.

Verwijderd

Topicstarter
Wij zitten in het hartje van Brugge, hier zijn ook houten vloeren aanwezig waarvan de gang in steen. De bovenste linkse ruimte is ook voorzien van een stenen vloer.

Ik heb er hier 2 voor mij, een pakket van 3 (wij moeten er precies 3 hebben) en een afzonderlijke die goedkoper uitkomt.

Ik zie dat deze afzonderlijke een snellere draadloze snelheid heeft, maar dat "Fast Ethernet" dan weer trager is. Wat wilt dit precies zeggen?

Apart: https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

In pakket: https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Ik veronderstel dat als ik er 3 koop of het pakket dat ik 1 kan aanstellen als hoofd router?

Na uw berichtje te lezen, wat bedoelt u precies met een "site survey"? Kunt u mij doorlinken?

Zit ik goed met de switch die ik heb voorgesteld?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2017 11:56 ]

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-11 15:26
De Ubiquiti access points zijn niet bedoeld als router, ze zijn eigenlijk enkel bedoeld voor de Wi-Fi. Het prijsverschil tussen de 2 verschillende producten die je stuurde is nogal groot, de simpele UAP-AC-PRO WLAN kun je er voor het bedrag wat je aan die andere 3 uit zou geven bijna 6 voor kopen (5,nogwat) dus iets bijleggen en je hebt er 6 voor bijna hetzelfde bedrag.

Het voordeel van ubiquiti is dat ze aan handover doen, je geen stopcontact nodig hebt en natuurlijk nog wel wat voordelen.

Je zou er voor kunnen kiezen om een ubiquiti router aan te schaffen en deze dan weer aan de switch te hangen, de access points hang je ook aan de switch en dan heb je dus een volledig ubiquiti netwerk. Of het echt nodig is om een ubiquiti router te gebruiken weet ik niet.

Waar je wel rekening mee moet houden met die access points is dat ze nogal een raar PoE voltage gebruiken, een normale PoE switch levert een verkeerd voltage voor die access points en dus is het in dat geval beter om een Ubiquiti switch te gebruiken. Natuurlijk kun je ook gewoon gebruik maken van de PoE injectors die bij de access points geleverd worden, maar dan heb je nog wel één stopcontact per access point nodig...

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-10 17:49
Rik. schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:07:
,....

Waar je wel rekening mee moet houden met die access points is dat ze nogal een raar PoE voltage gebruiken, een normale PoE switch levert een verkeerd voltage voor die access points en dus is het in dat geval beter om een Ubiquiti switch te gebruiken. Natuurlijk kun je ook gewoon gebruik maken van de PoE injectors die bij de access points geleverd worden, maar dan heb je nog wel één stopcontact per access point nodig...
Bij de pakketten worden de PoE injectors niet meegeleverd

Dat pakket van 3 stuks is wel een beetje duur :S

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (5-Pack)

En dit zijn pure acces point dus je zal een (wireless) router er bij moeten nemen.
Zoals:

pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X
pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter PoE - 5-Port

[ Voor 36% gewijzigd door the squaler1 op 30-01-2017 12:09 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Rik.
the squaler1 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:07:
[...]

Bij de pakketten worden de PoE injectors niet meegeleverd
Oh, ik heb altijd begrepen dat Ubiquiti bij de Access Points PoE injectors leverde.
the squaler1 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:07:
[...]
En dit zijn pure acces point dus je zal een (wireless) router er bij moeten nemen.
Zoals:
Ik zou er als je gebruik maakt van Ubiquiti nooit een Wireless router bij nemen, of in ieder geval die functionaliteit uitschakelen.

Persoonlijk zou ik altijd een Ubiquiti router nemen, een switch van Ubiquiti en dan natuurlijk de access points maar dat was al de bedoeling. Het is misschien iets duurder om alles van Ubiquiti te nemen maar je hebt het dan wel meteen goed voor elkaar..

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 15:57
Rik. schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:12:

Oh, ik heb altijd begrepen dat Ubiquiti bij de Access Points PoE injectors leverde.
Dat klopt. Bij de one-packs. als je de 3 of 5 packs pakt gaan ze er vanuit dat je een PoE switch wil gebruiken en de adapters niet meer nodig hebt.

• Rik.
m3gA schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:14:
[...]

Dat klopt. Bij de one-packs. als je de 3 of 5 packs pakt gaan ze er vanuit dat je een PoE switch wil gebruiken en de adapters niet meer nodig hebt.
Ah duidelijk. Het is natuurlijk ook handiger om de switch te gebruiken, anders heb je nog voor iedere access point een PoE injector of normale voedingsadapter nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Wat is net het verschil van die 2 routers? Het prijsverschil zie ik namelijk wel!
Dit gaat even mijn kennis te boven. Wat bedoelen jullie met een PoE injector, wat is een PoE precies?

Om het even op een rijtje te zetten, ik ben dus aangekomen aan deze lijst:

- 2x: Access Point pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)
- 1x Switch pricewatch: Ubiquiti UniFi US-8
- 1x Router (1 van de 2)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 15:57
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:25:
Wat is net het verschil van die 2 routers? Het prijsverschil zie ik namelijk wel!
Dit gaat even mijn kennis te boven. Wat bedoelen jullie met een PoE injector, wat is een PoE precies?

Om het even op een rijtje te zetten, ik ben dus aangekomen aan deze lijst:

- 1x Router (1 van de 2)
De PoE injector is een kastje dat er voor zorgt dat je stroom via de ethernet kabel krijgt. De access point heeft dus geen voedingsaansluiting.
Zie onderstaande voorbeeld

Afbeeldingslocatie: https://prd-www-cdn.ubnt.com/media/images/product-features/poeadapters-feature-device-protection.jpg

De edgerouter PoE is wat krachtiger en heeft PoE poorten. Dan vervangt de router de PoE injectors en heb je die niet meer nodig. De Edgerouter PoE is ook wat krachtiger maar voor thuisgebruik is dit niet relevant.

Let wel op dat de AC-LR en AC-Lite passieve PoE gebruiken (geen standaard) en dus niet met de meeste PoE switches samenwerken. De Pro dan weer wel.

[ Voor 14% gewijzigd door m3gA op 30-01-2017 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik pas dus even mijn lijstje aan:

- 1x Router pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter PoE - 5-Port

Hiermee heb ik alles, klopt dit? Ik heb geen extra bakjes, enzoverder nodig?

Ik wil jullie trouwens bedanken om mij verder te helpen op een vlotte en snelle manier!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gezien je vragen hier raadt ik je de Edgerouter echt af, die is meer voor de echte hobbyist. Neem dan een unify gateway. Maar voor het totaal beeld geef ook even aan wat voor apparatuur je nu hebt? Wat je problemen zijn? Want je lijstje van nu is zwaar overdreven als je in alle kamers alleen maar wifi voor je telefoon wilt, om maar wat te noemen. Het is alsof je gaat winkelen voor een auto en een tentje om te gaan kamperen en je besteld een luxe kamper.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Router kan net zo goed de huidige zijn die er nu staat (meestal die van de provider). De Ubiquiti doet de WiFi wel. Reden: Als de provider een upgrade doet, of jij wisselt van provider hoef je niets in te stellen op de WiFi etc.... Gewoon plug en play, en alles werkt meteen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2017 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zitten we met een Apple router (airport express) en D-link switches.
De andere apparatuur is gestolen en werkte voordien niet optimaal. (Apple Airport Extreme)

De bedoeling is om er met vooral apple producten op te zitten (iphone, macbook, ipad, imac).
We zijn momenteel met 5 in het kantoor, elk heeft z'n computer, ipad en iphone die hij moet gebruiken voor het werk.
Het betreft een immobiliënkantoor, dus er wordt gebruik gemaakt van het internet om mails te verzenden, te surfen en bestand up te loaden in de Dropbox.
Het belangrijkste is momenteel de verbinding, want die is zeer slecht en daardoor heel traag.

Met de vorige airport extreme werden wij dikwijls van het internet gesmeten en moesten wij opnieuw verbinding maken, dit mag dus ook niet meer gebeuren.

Hopelijk geeft deze informatie een beter beeld weer van wat het internet aan moet kunnen.
Pagina: 1