Nieuws tonen op homepage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:55
Ik zit even met een dilemma over hoe nieuws te plaatsen op de homepage. Datum, titel, regeltje tekst en een lees meer linkje

Wat heb ik tot mijn beschikking:
Een omgeving waar ik zelf html in kan kloppen en waar ik JavaScript in kan gebruiken.
Dus geen andere scriptingtalen.

Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
Gewoon in html de een bericht toevoegen en de laatste verwijderen, of via javascript de laatste drie toegvoegde regels uit een bestand laten ophalen en die tonen. Of nog een andere optie? Het stijlen en opmaken van de weergave van de items staat niet ter discussie, dit kan ik gelukkig nog wel redelijk sturen.
Ik zit zwaar in dubio en kan geen keuze maken :(

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:09

orf

Zonder server-side taal is dat lastig. Wellicht kun je het op een andere manier automatiseren zodat de homepage automatisch wordt geupdatet bij het schrijven. Bijvoorbeeld door een scriptingtaal te laten runnen op je eigen PC voordat je de bestanden upload. (Dat uploaden kun je dan ook automatiseren)

Een webhoster zoeken waar wel server-side talen mogelijk zijn lijkt me makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Die server draait wel server-side talen (.net omgeving) maar er gebruik van mogen maken is een tweede ;)
vandaar dat ik gebonden ben aan: html met evt javascript. Automatisch bestanden uploaden is ook een no-go, want ik moet de pagina eerst via TFS uitchecken en na de wijzigingen weer inchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Je kan het eventueel volledig in JS oplossen door een JSON-bestandje te downloaden waar je nieuwsberichten in staan en aan de hand daarvan in JS de pagina op te bouwen. In dat JSON-bestandje schrijf je dan je nieuwsberichten.
Niet handig voor mensen die JS uitschakelen, maar zonder server-side taal wordt het anders lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Radiant schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:30:
Niet handig voor mensen die JS uitschakelen
Daar zeg je wat...niet goed overdacht dus |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-10 10:40

n8n

frumper schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:27:
[...]

Daar zeg je wat...niet goed overdacht dus |:(
Zonder JS kom je toch niet ver tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:54
Je kan ook met CSS een gedeelte van je bericht verbergen en tonen. Wat je dus kan doen is dat je standaard het hele bericht toont. Als JavaScript ingeschakeld is voeg je aan een bericht een CSS class toe waarin je zet dat enkel de eerste paar regels getoond worden, en met de leesmeer kun je een onclick doen en die class verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ook geen server side includes?
Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
Een static site generator overwegen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
we hebben besloten om het in eerste instantie met JavaScript uit te gaan voeren. Zolang je JS aan hebt staan ;) ziet het er aan de voorkant in ieder geval netjes uit.

Op de achtergrond gaan we kijken hoe we hier toch modules voor kunnen laten ontwikkelen die het beheer iets eenvoudiger zullen maken. Gekozen oplossing vergt iets meer handmatig werk, maar is handelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
frumper schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:57:
we hebben besloten om het in eerste instantie met JavaScript uit te gaan voeren. Zolang je JS aan hebt staan ;) ziet het er aan de voorkant in ieder geval netjes uit.

Op de achtergrond gaan we kijken hoe we hier toch modules voor kunnen laten ontwikkelen die het beheer iets eenvoudiger zullen maken. Gekozen oplossing vergt iets meer handmatig werk, maar is handelbaar.
Je kan gewoon via jQuery een XML / RSS parsen en uitspugen - http://embed.plnkr.co/WQRoCYLld162uplnz1rc/preview
Pagina: 1