Toon posts:

Laptop is thuis heel traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik gebruik een Lenovo laptop voor mijn werk. Op kantoor loopt hij als een zonnetje. Internet is snel (wifi & bekabeld), maar thuis is deze niet vooruit te branden en loopt continu vast. Zowel wifi als bekabeld. Andere laptops, smartphones en tablets doen het thuis prima.

Ik ben een leek op het gebied van laptops en computers, dus ik hoop dat jullie me in jip en janneke taal kunnen helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:03
Is het alleen bij jou thuis dat dit probleem zich voordoet, of ook op andere locaties?

Maw: Doet hij het alleen op jouw werk snel? Of alleen bij jou thuis langzaam?

En: is het jouw eigen laptop, of een bedrijfslaptop? In het laatste geval: Is hij voorgeïnstalleerd en beheerd door een systeembeheerder/afdeling van je werk?

[ Voor 32% gewijzigd door breew op 30-01-2017 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen thuis is de laptop traag, op kantoor is de laptop snel.

Het is een laptop van de zaak. Het is een klein bedrijf en de manager heeft wat ict ervaring en heeft de laptop geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:44
Wat voor programma's draai je thuis, en welke op je werk? En heb je bij allebei netstroom?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen zware programma's. Gmail, CRM (web based) en dropbox voornamelijk.

Het probleem lijkt met het netwerk te maken te hebben. Thuis is internet heel traag, browswer loopt vaak vast en laptop verliest ook vaak verbinding met internet. Zelfs bekabeld heb ik niet altijd internet.

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:44
Zou kunnen dat de PC dan ergens anders mee bezig is. Misschien dropbox sync?
Wat zegt je resmon.exe (overzicht) / taakbeheer?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 10:57
Dropbox maakt mijn laptop (hardeschijf) altijd traag als ik aan het internet hang en deze veel moet synchroniseren.

Aanvulling:
Het zou kunnen dat op je werk Dropbox wordt geblokkeerd (op het netwerk) of dat de verbinding daar langzamer is waardoor Dropbox niet zoveel systeem resources gebruikt.

[ Voor 44% gewijzigd door Grenco op 30-01-2017 09:04 . Reden: Aanvulling ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:03
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:45:
Het probleem lijkt met het netwerk te maken te hebben. Thuis is internet heel traag, browswer loopt vaak vast en laptop verliest ook vaak verbinding met internet. Zelfs bekabeld heb ik niet altijd internet.
Hebben andere PC's thuis hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dropbox is al volledig gesynchroniseerd en moet gedurende de dag alleen kleine documentjes synchen, dat kan het probleem niet zijn.

Andere pc's en devices hebben er geen last van. Lijkt echt aan mijn laptop te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:53

skoozie

SCSI

Hoe zit het, zoals breew vraagt op een 3e locatie. is dat het zelfde als bij jou thuis, of het zelfde als op je werk?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Is het niet een idee het aan je manager te vragen of hij een idee heeft waarom de laptop zo traag loopt?

Aangezien je aangeeft geen verstand van computers te hebben en het niet jouw laptop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 23:41
Is ie ook traag bij de McDonalds of de plaatselijke bibliotheek? (Dus ergens anders dan thuis of op het werk)

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hangt ie niet in een Active Directory domein?

spoiler:
Overigens zou je bedrijfsnaam kunnen PM'en want dan kan ik controleren of we geen zaken met jullie doen. Want wij willen geen informatie in Dropbox hebben. Bij vervallen van Safe Harbour is Dropbox een NO GO voor ons.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:03
Wim-Bart schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:35:
Hangt ie niet in een Active Directory domein?

spoiler:
Overigens zou je bedrijfsnaam kunnen PM'en want dan kan ik controleren of we geen zaken met jullie doen. Want wij willen geen informatie in Dropbox hebben. Bij vervallen van Safe Harbour is Dropbox een NO GO voor ons.
Maakt toch niet uit of de laptop in een domein zit? Mijn laptop is thuis net zo snel als op het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Clavis schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:40:
[...]

Maakt toch niet uit of de laptop in een domein zit? Mijn laptop is thuis net zo snel als op het werk :)
Ligt aan de inrichting en policies en wat hij op de achtergrond doet.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 18:41

Praetextatus

the dutch_paki

Ik denk dat de eerste vraag moet zijn:

1. Is je laptop traag of is internet traag?

Volgende vraag voor mij zou zijn als internet traag zou zijn:

2. Heb je thuis een andere laptop en is die ook net zo traag?

Ook niet onbelangrijk. Gebruik je toevallig iets van Citrix of iets anders om een beveiligde verbinding te maken op je laptop? Want dit kan serieus impact hebben op zowel snelheid van het internet als het systeem :)

Nog een realistische mogelijkheid is dat je manager een image heeft gemaakt van een ander systeem en deze heeft uitgerold op op jouw laptop. Als dit een ander type is dan zal het vaak issues geven

[ Voor 51% gewijzigd door Praetextatus op 30-01-2017 16:16 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1