TimeLock app voor kinderen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 15:39
Goedemorgen allemaal,

Ik ben op zoek naar een APP waarin ik de tijd in kan stellen die mijn kinderen per dag op de iPad kunnen besteden (bijvoorbeeld 1 uur)
Nu heb ik al een tijdje gezocht, maar ik heb nog niet de perfecte app kunnen vinden.

Waar moet de app aan voldoen:

1: instellen van beschikbare tijd per dag (bijv. 1 uur)
2: blokkeren ipad als tijd op is.
3: Deblokkeren met apart wachtwoord of pin (dus niet wachtwoord / pin van ipad)
4: Automatisch deblokkeren als er een nieuwe dag aanbreekt :-)
5: een timertje in het scherm zodat de kinderen kunnen zien hoeveel tijd ze nog hebben.

Wat ik heb gevonden:

aantal APPS in de market met zeer slechte reviews ('werkt niet', weggegooid geld' etcc 8)7

Guided Access (van apple zelf) --> echter, de tijd moet je hier per app instellen.
OurPact
Parental Timelock
timelock

Zijn er mensen die iets dergelijks voor hun kinderen gebruiken? kan iemand mij advies geven?

Alvast bedankt,
_/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:52
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 13:02

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Mar.tin schreef op maandag 30 januari 2017 @ 07:58:
De beste optie is misschien wel gewoon toezicht houden op het gebruik
Dit. Waarom werkt dat niet gewoon? (Gemakszucht is niet echt een argument bij opvoeden imho ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 09:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als het alleen Wifi exemplaren zijn zou je nog via je router de wifi access uit kunnen zetten voor en na bepaalde tijden. Scheelt al een boel. Zo doe ik dit ook voor de apparaten van mijn dochter (13). Die zou zelfs 24/7 online zitten.

Qua iPads hebben mijn vrouw en ik er allebei 1 van het werk. De kids mogen soms tijdens het koken (17:00-18:00) een uurtje op de iPads. Meestal is het alleen Youtube of Netflix wat ze doen of incidenteel een spelletje. Als we moeten eten gaan ze aan de kant. Ze zitten gewoon op de bank in de huiskamer en je kan dus makkelijk zien wat ze kijken. Niet ieder Mickey Mouse filmpje is geschikt zeg maar. Er staat ook genoeg troep op.

In jouw geval zou ik me daar eerst eens op richten. Een app is handig maar als je niet weet wát ze erop uitspoken...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Ik was al een beetje bang dat het deze richting op zou gaan. :P

De vraag is dus niet: hoe kan ik mijn kinderen het beste opvoeden om om te gaan met de ipad , maar een vraag of ik iets technisch kan regelen om het gebruik te regulieren. :+

Ik houd zeker in de gaten wat de kinderen erop doen, maar ik wil de kinderen hun eigen besluit laten nemen wanneer en hoe lang ze de ipad willen/kunnen gebruiken. Uiteraard wel gemaximeerd tot een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 1 uur)

Dit voorkomt steeds discussies als ik 'denk' dat de maximale tijd erop zit en heeft dus niet met 'gemakszucht' te maken

Blokkeren wifi in router kan, echter ook zonder wifi kunnen ze zich er uren op vermaken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Laatst online: 29-04 10:52
Remote locken/unlocken via find my iphone/ipad?

Dat zou een optie kunnen zijn, dan kunnen ze niets met de ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
royjn schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:00:
Remote locken/unlocken via find my iphone/ipad?

Dat zou een optie kunnen zijn, dan kunnen ze niets met de ipad
Bedankt voor je antwoord, maar dat is niet helemaal wat ik zoek.
Ik moet dan steeds alle ipads (het zijn er 3) gaan locken op het moment dat ze een uur op de ipad 'gezeten' hebben. Dat gaat een hele administratie zijn dan.

Da's niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:59

Sweatleek

404: Member Not Found

Is daar geen app voor ?

jokes aside, Is dit misschien niet wat ?

https://itunes.apple.com/...l-screen/id954029412?mt=8

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
ik ga vanavond eens kijken. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Leuk topic!
Toevallig ben ik zelf ook aan het kijken naar iets dergelijks.

Een goede app heb ik nog niet gevonden, maar wellicht dat de Disney Circle voldoet aan jouw behoefte.

Wat ik tot nu toe heb gelezen werkt de Disney Circle op basis van ARP Spoofing en gebruikersprofielen.
Hiermee is het niet nodig om iets specifieks op elk device (tablet, telefoon, laptop, etc) te configureren of te installeren maar werkt als als een soort filter tussen device en internetrouter.
Pagina: 1